
Η εμπειρία κράτησης και check-in στα ξενοδοχεία αλλάζει ριζικά. Οι επισκέπτες επιλέγουν όλο και περισσότερο τις ψηφιακές λύσεις — μέσω εφαρμογών και κιόσκι — εγκαταλείποντας τις παραδοσιακές ρεσεψιόν. Νέα ευρήματα από έρευνα που διενήργησε η Mews, εταιρεία λογισμικού στον κλάδο της φιλοξενίας, αποκαλύπτουν τις τάσεις που ήδη διαμορφώνουν το μέλλον της ξενοδοχίας.
Το μέγεθος της αλλαγής
● Το 70% των Αμερικανών ταξιδιωτών προτιμά το self‑check‑in μέσω εφαρμογής ή κιόσκι, έναντι παραδοσιακής εξυπηρέτησης στη ρεσεψιόν, με την τάση να ενισχύεται στο 82% στις ηλικίες Gen Z .
● Η έρευνα δείχνει ότι οι ψηφιακές διαδικασίες αυξάνουν την ικανοποίηση: 82% των μελών προγραμμάτων πιστότητας επισημαίνουν προβλήματα με τις παραδοσιακές μορφές εξυπηρέτησης.
Οφέλη για ξενοδόχους και επισκέπτες
● Σε ξενοδοχεία με self‑service kiosks της Mews, το 30% των επισκεπτών χρησιμοποιεί αυτά και εξοικονομεί 1/3 του χρόνου σε σχέση με το συμβατικό check‑in.
● Το προσωπικό αποκτά περισσότερο χρόνο για προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, με τις κιόσκια να επιτυγχάνουν έως 25% αύξηση στις πωλήσεις πρόσθετων υπηρεσιών.
Ψηφιακή ηγεσία των ΗΠΑ
● Το 30% των κρατήσεων σε ξενοδοχεία με κιόσκια πραγματοποιείται μέσω kiosk, έναντι 20% παγκοσμίως.
● Το 10,5% του συνόλου των κρατήσεων γίνεται μέσω του Portal της Mews, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 20%.
● Οι χρήστες κιόσκι είναι τρεις φορές πιο πιθανό να αγοράσουν έξτρα υπηρεσίες, ενισχύοντας τα έσοδα κατά 70% ανά check‑in.
Ψηφιακές απαιτήσεις της Gen Z
Οι νεότεροι ταξιδιώτες αναζητούν προσωποποιημένη εμπειρία: το 80% δηλώνει ότι οι εξατομικευμένες υπηρεσίες επηρεάζουν την επιλογή και επανεπίσκεψή τους σε ένα ξενοδοχείο — αριθμός που φτάνει το 89% στη Gen Z.
Επιπλέον, το 93% δηλώνει πρόθυμο να μοιραστεί προσωπικά δεδομένα (ώρες, διατροφικές προτιμήσεις κ.ά.), αν αυτό βελτιώσει την εμπειρία διαμονής.
Η Annajane Guzel, Global Brand Marketing Director του Generator Miami, επιβεβαιώνει:
«Τα self‑check‑in kiosks στο Generator Miami προσφέρουν ταχύτητα, αυτονομία και άμεση έναρξη διακοπών – χωρίς αναμονή και γραφειοκρατία».
Όπως επισημαίνει ο ιδρυτής της Mews, Richard Valtr,
«Η φιλοξενία ενισχύεται από την τεχνολογία· η τεχνολογία δεν ακυρώνει την ανθρώπινη επαφή, αλλά την εμπλουτίζει».
Τα δεδομένα φανερώνουν ότι τα ξενοδοχεία που επενδύουν σε ψηφιακές υποδομές αυτοεξυπηρέτησης κερδίζουν σε αποτελεσματικότητα, έσοδα και ικανοποίηση πελατών.