
Σύνταξη tourismtoday.gr
Το μεγαλύτερο ξενοδοχείο κάψουλα στον κόσμο, λειτουργεί εδώ και ένα μήνα στο κεντρικό Λονδίνο.
Πρόκειται για το Zedwell Capsule Hotel στο Piccadilly Circus, που προσφέρει 1.000 ηχομονωμένα «κουκούλια» χωρίς παράθυρα, με τιμές που ξεκινούν από μόλις 30 λίρες τη βραδιά.
Η κατασκευή περισσότερων κοιτώνων βρίσκεται ακόμη σε στάδιο ολοκλήρωσης, ενώ όλες οι κάψουλες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του έτους.
Κάθε κάψουλα διαθέτει ηχομονωμένους τοίχους χωρίς παράθυρα, στρώματα Hypnos, σεντόνια από αιγυπτιακό βαμβάκι, ατμοσφαιρικό φωτισμό και έξυπνο κλιματισμό. Υπάρχουν επίσης κοινόχρηστοι χώροι όπου οι επισκέπτες μπορούν να χαλαρώσουν και να συναντήσουν άλλους ταξιδιώτες.
Τα μπάνια είναι κοινόχρηστα με ιδιωτικές καμπίνες ντους, ενώ διατίθενται επίσης ασφαλείς χώροι για αποσκευές και ειδικοί κοιτώνες για γυναίκες.

Στην πραγματικότητα αυτά τα καταλύματα είναι hostel υψηλής ποιότητας με την ηλικιακή ομάδα 18-35 ετών να παραμένει η βασική αγορά τους, ενώ τα επιλέγουν και τουρίστες 25-40 ετών.
Σύμφωνα με ανάλυση του JLL Hotels & Hospitality Group (JLL), καθώς η ιδέα των ξενοδοχείων-κάψουλες εξελίσσεται ώστε να συμβαδίζει με τη ζήτηση, διαφαίνεται μια «πολύ θετική προοπτική» για τον κλάδο.
Το Zedwell θεωρείται η απόλυτη δοκιμασία της ιδέας. Υπάρχει η αίσθηση ότι το κόστος διαμονής στο Λονδίνο είναι πολύ υψηλό για πολύ καιρό. Οι κάψουλες βασιζόμενες στη δυναμική των λεγόμενων υβριδικών αλυσίδων ξενοδοχείων-ξενώνων (poshtel)- έχουν τη δυνατότητα να αποτελέσουν τον μεγάλο ανατρεπτικό παράγοντα.

Τα pod capsule, εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην Ιαπωνία το 1979, αντιμετωπίζοντας το υψηλό κόστος γης και τη ζήτηση για φθηνή, αποδοτική διαμονή.
Σήμερα, αναπτύσσονται σε πόλεις παγκοσμίως, όπου ο χώρος είναι περιορισμένος. Οι επισκέπτες πληρώνουν λιγότερα και έχουν ιδιωτικά καταλύματα κοντά σε κόμβους συγκοινωνιών και κέντρα πόλεων.
Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς ξενοδοχείων με κάψουλες έφτασε τα 117,4 εκατομμύρια δολάρια το 2024. Κοιτώντας μπροστά, ο IMARC Group αναμένει ότι θα φτάσει τα 252,9 εκατομμύρια δολάρια έως το 2033, me ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 8,46% την περίοδο 2025-2033.

Γιατί τα ξενοδοχεία με κάψουλες κατακτούν τις πόλεις του κόσμου
- Η προσιτή τιμή είναι ο κεντρικός παράγοντας, για την επιλογή τους.
- Έχει επίσης σημειωθεί μια μετατόπιση στη νοοτροπία των city breaks. Αυτό που κάνεις και όχι το πού μένεις, είναι η προτεραιότητα. Οι ταξιδιώτες θέλουν να ξοδέψουν τα χρήματα τους για την καλύτερη εμπειρία, όχι για ένα ξενοδοχείο για ύπνο.
- Οι Millennials, η Gen Z και οι solo ταξιδιώτες προτιμούν την ιδιωτικότητα, το γρήγορο check-in και τις απλές διαμονές.
- Αναπόφευκτα, τα social media επηρεάζουν. Μπορεί ο χώρος να είναι στενός, αλλά αρκεί για να χειρίζεσαι ένα smartphone και η καινοτομία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη φιλοξενία.
- Στο Instagram αυτά τα ξενοδοχεία έχουν γίνει τάση μεταξύ των νεαρών ταξιδιωτών που επιθυμούν να μοιραστούν τις περιπέτειες τους στο διαδίκτυο. Ο παράγοντας της καινοτομίας και μόνο τα καθιστά ελκυστική επιλογή, όπως η αξία και η ευκολία που προσφέρουν στις παγκόσμιες πόλεις.
Η αγορά αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως ανησυχίες σχετικά με την ιδιωτικότητα των επισκεπτών σε μικρούς χώρους. Ωστόσο, παρουσιάζει ευκαιρίες για επέκταση σε ανεκμετάλλευτες αγορές, ανάπτυξη καινοτόμων σχεδίων και αξιοποίηση της αυξανόμενης προτίμησης για μοναδικές και οικονομικά προσιτές εμπειρίες διαμονής.






















