Woman touching digital interface

Ποσοστό 78% των ξενοδοχειακών αλυσίδων χρησιμοποιούν ήδη την τεχνητή νοημοσύνη ενώ το 89% σχεδιάζει να επεκτείνει τις εφαρμογές αυτές τους επόμενους 12-24 μήνες.

Τα chatbot είναι η πιο κοινή περίπτωση χρήσης σήμερα (42%), ενώ η διαχείριση δεδομένων πελατών ηγείται των προγραμματισμένων επεκτάσεων (50%).

Αυτό αποκαλύπτει η έκθεση «Τεχνητή Νοημοσύνη & Αυτοματοποίηση στη Φιλοξενία: Αντιμετώπιση των Προκλήσεων του Σήμερα, Διαμόρφωση των Κερδών του Αύριο» της εταιρείας h2c GmbH, σε συνεργασία με κορυφαίους χορηγούς του κλάδου.

Η έρευνα παρουσιάζει πληροφορίες από 189 ποσοτικές απαντήσεις και 26 συνεντεύξεις στελεχών με ηγέτες του κλάδου – συμπεριλαμβανομένων στελεχών ξενοδοχειακών αλυσίδων και προμηθευτών πληροφορικής – σε 171 ξενοδοχειακές αλυσίδες, που αντιπροσωπεύουν πάνω από 11.000 καταλύματα και 1,3 εκατομμύρια δωμάτια παγκοσμίως.

  • Μόνο το 6% των ξενοδοχειακών αλυσίδων διαθέτουν μια ολοκληρωμένη στρατηγική τεχνητής νοημοσύνης σε ολόκληρη την εταιρεία.

Ποια εμπόδια αντιμετωπίζουν

Η μελέτη αποκάλυψε ότι τα κύρια εμπόδια υιοθέτησης, όπως η έλλειψη εμπειρογνωμοσύνης στην τεχνητή νοημοσύνη (62%), η ασαφής στρατηγική (51%) και οι προκλήσεις ενσωμάτωσης (45%), είναι τα κορυφαία εμπόδια που αναφέρουν οι ξενοδοχειακές αλυσίδες.

Επιπλέον, η επιχειρηματική ευφυΐα (78%) θεωρείται η πιο πολύτιμη εφαρμογή ΑΙ σήμερα, ακολουθούμενη από την επικοινωνία με τους επισκέπτες μέσω chatbot και εικονικών βοηθών (77%) και το ψηφιακό μάρκετινγκ (72%).

Η πλειοψηφία των ξενοδόχων θεωρεί την τεχνητή νοημοσύνη πρωτίστως ως παράγοντα που απελευθερώνει το προσωπικό ώστε να επικεντρωθεί σε πιο στρατηγικούς και επικεντρωμένους στον επισκέπτη ρόλους, παρά ως απειλή για τις θέσεις εργασίας.

Τι επιφυλάσσει το μέλλον

Εντός πέντε ετών, περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα ξενοδόχους αναμένουν ότι οι κρατήσεις και οι λειτουργίες του τηλεφωνικού κέντρου, η διαχείριση δεδομένων επισκεπτών, η διαχείριση εσόδων και το ψηφιακό μάρκετινγκ θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένα.