
Του Χάρη Ντιγριντάκη
Το πέρασμα της Ινδίας αποτελεί το νέο μεγάλο στοίχημα της Aegean Airlines. Πρόκειται για μια εξαιρετικά δυναμική αγορά όπου 100 εκατ. Ινδοί θα ταξιδεύουν το 2030.
Η είσοδος της Αegean στην ινδική αγορά ανοίγει παράλληλα πύλη στην Νοτιοανατολική Ασία.
Μεγάλο αγκάθι προς τούτο αποτελεί η ταχεία έκδοση Βίζας γεγονός που καθυστερεί σημαντική και αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα από την πλευρά του υπουργείου Εξωτερικών τότε το εγχείρημα θα παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες.
Παρακαταθήκη για μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά και προσέλκυσης σε πρώτη φάση 320.000 Ινδών τουριστών αποτελεί η συμφωνία κοινού κωδικού (codeshare) που υπέγραψε προχθές η Aegean με την ινδική αεροπορική εταιρεία IndiGo, με την Ελλάδα (ξεκινάει πτήσεις από τα τέλη Ιανουαρίου) αφενός να καθίσταται πύλη εισόδου για την επέκταση και του ινδικού αερομεταφορέα στην Ευρώπη με επίκεντρο την ευρύτερη βαλκανική.
Συνολικά οι δύο αερομεταφορείς θα προσφέρουν 14 δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση μεταξύ των δύο χωρών, εξέλιξη ιδιαίτερα σημαντική για τον ελληνικό τουρισμό, αφού όχι μόνο θα τονωθεί η τουριστική κίνηση από την Ινδία προς την Ελλάδα με ταξιδιώτες υψηλής αγοραστικής δύναμης, αλλά θα αμβλυνθεί και η εποχικότητα, δεδομένου ότι οι Ινδοί δεν ταξιδεύουν μόνο το καλοκαίρι.
Σημειωτέον ότι η ινδική αεροπορική θα ξεκινήσει έξι εβδομαδιαίες απευθείας πτήσεις από την Ινδία προς την Αθήνα τον Ιανουάριο.
Αντίστοιχα, σε ό,τι αφορά την Αegean, τον Μάρτιο του 2026 θα ξεκινήσουν 5 εβδομαδιαίες πτήσεις προς το Νέο Δελχί και αμέσως μετά, τον Μάιο, θα ξεκινήσουν 3 εβδομαδιαίες πτήσεις προς τη Βομβάη.
Δύο μήνες μετά την ανακοίνωση της Aegean για έναρξη πτήσεων προς Νέο Δελχί και Βομβάη, αρχής γενομένης από την άνοιξη του 2026, ο εθνικός αερομεταφορέας προχωρά σε μια ισχυρή συμμαχία με την IndiGo, την πρώτη αεροπορική εταιρεία της Ινδίας στις προτιμήσεις των επιβατών, και αποκτά καλύτερη πρόσβαση στην αχανή αγορά της Ασίας.
«Η IndiGo είναι μια πάρα πολύ μεγάλη εταιρεία, έχει μεγέθη που μας κάνουν να ζηλεύουμε και να ζαλιζόμαστε.
Τον Ιούλιο ανακοινώσαμε την ένταξη δύο αεροσκαφών Airbus A321XLR στον στόλο μας και την έναρξη πτήσεων προς νέους προορισμούς από τη νέα χρονιά, με πιο σημαντικό εκείνον της Ινδίας.
Αυτό που έλειπε ήταν να βρεθεί μια μεγάλη και ισχυρή συνεργασία σε αυτή τη χώρα. Ο λόγος είναι προφανής, μιλάμε για μια χώρα με τεράστιο μέγεθος, από την οποία δεν υπάρχει μέχρι σήμερα καμία απευθείας σύνδεση με την Ελλάδα και στην οποία η Αegean δεν είναι γνωστή. Παράλληλα, είναι ο πιο μακρινός προορισμός που έχει πετάξει μέχρι τώρα η Αegean.
Για όλους αυτούς τους λόγους και λόγω του τεράστιου μεγέθους της Ινδίας, μιας αγοράς στην οποία θα προσπαθήσουμε για πρώτη φορά να αναπτύξουμε το προϊόν μας, χρειαζόμασταν μια συνέργεια», τόνισε ο πρόεδρος της αεροπορικής Ευτύχιος Βασιλάκης.
«Επί της ουσίας, η Ελλάδα είναι ο πρώτος σταθμός γεωγραφικά της Ινδίας στην Ευρώπη και την Ευρωπαϊκή Ένωση», προσέθεσε.
Ορόσημο χαρακτήρισε από την πλευρά του ο Pieter Elbers, διευθύνων σύμβουλος της IndiGo, την έναρξη απευθείας πτήσεων -για πρώτη φορά στην ιστορία των δύο χωρών- μεταξύ Ινδίας και Ελλάδας από τον Ιανουάριο του 2026.
«Η ιστορία των σχέσεων των δύο χωρών πάει πολλά χρόνια πίσω. Πρόσφατα εξελίχθηκε αυτή η σχέση.
Η Ελλάδα και η Αθήνα θα αποτελέσουν σημαντικό εφαλτήριο, όχι μόνο για την ανάπτυξη του τουρισμού αλλά και για τη διείσδυση ινδικών επιχειρήσεων στην Ευρώπη», είπε χαρακτηριστικά, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο η επόμενη στάση της ινδικής αεροπορικής στην Ελλάδα με απευθείας πτήσεις να είναι στην Κρήτη και στο νέο αεροδρόμιο που αναπτύσσεται στο Καστέλι.