Woman touching digital interface

Οι ταξιδιώτες αναψυχής παγκοσμίως στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης και τεχνητής νοημοσύνης (AI), με τη χρήση τους να είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στις αναδυόμενες αγορές, σύμφωνα με έρευνα της παγκόσμιας συμβουλευτικής εταιρείας BCG.

Η μελέτη περιλάμβανε απαντήσεις από περίπου 5.000 ταξιδιώτες σε όλη την Αυστραλία, την Κίνα, την Ινδία, την Ινδονησία, τη Γερμανία, το Μεξικό, τη Νιγηρία, τη Σαουδική Αραβία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Βιετνάμ.

Η εταιρεία ανέλυσε επίσης τα ταξιδιωτικά πρότυπα από το 2014 έως το 2024 σε 68 χώρες και ανέπτυξε δεδομένα πρόβλεψης έως το 2040.

Ανάγκη για υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης στον ταξιδιωτικό κλάδο

Η έκθεση τόνισε τις ευκαιρίες στον αναπτυσσόμενο τομέα των ταξιδιών αναψυχής, τονίζοντας την ανάγκη όσοι εργάζονται στον κλάδο να υιοθετήσουν την τεχνητή νοημοσύνη.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, τα ταξίδια αναψυχής αναμένεται να τριπλασιαστούν —από 5 τρις. δολάρια σε 15 τρις. δολάρια— έως το 2040, με περισσότερους από το «επόμενο κύμα» ταξιδιωτών να προέρχονται από αναδυόμενες αγορές όπως η Κίνα, η Ινδία, η Σαουδική Αραβία και το Βιετνάμ, σε αντίθεση με πιο παραδοσιακούς προορισμούς όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ.

Η ανθρώπινη αλληλεπίδραση «κλειδί» για τον ταξιδιωτικό σχεδιασμό

Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη και τα μοντέλα μεγάλης γλώσσας (LLM) αναμένεται να γίνουν πιο αναπόσπαστα συνδεδεμένα με τον ταξιδιωτικό σχεδιασμό, ειδικά με την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης μέσω πρακτόρων, η ανθρώπινη αλληλεπίδραση εξακολουθεί να είναι το κλειδί για τη συνολική εμπειρία ταξιδιωτικού σχεδιασμού.

Ενδεικτικά, η Κίνα (65%), η Ινδία (59%), το Βιετνάμ (51%) και η Ινδονησία (58%) είχαν τα υψηλότερα ποσοστά ταξιδιωτών που χρησιμοποιούσαν εργαλεία με τεχνητή νοημοσύνη ή chatbots στον προγραμματισμό ταξιδιών, αλλά ήταν επίσης μεταξύ εκείνων με το υψηλότερο ποσοστό ταξιδιωτών που δήλωσαν ότι η ανθρώπινη επαφή εξακολουθεί να είναι σημαντική.