
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Ήπειρος, η Δυτική Μακεδονία και η Πελοπόννησος αναδείχθηκαν ως προορισμοί με κορυφαίες εμπειρίες διαμονής, όπως αποκαλύπτει η νέα μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ «Αξιολόγηση Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων στην Ελλάδα και σε Ανταγωνίστριες Χώρες».

- Το υψηλό επίπεδο συνολικής ικανοποίησης στα ξενοδοχεία αντικατοπτρίζει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας μας σε έναν βασικό παράγοντα επιλογής προορισμού διακοπών.
- Οι top αξιολογήσεις αφορούν εξυπηρέτηση, καθαριότητα, πρωινό και τοποθεσία.
- Ωστόσο, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης σε κατηγορίες όπως η συντήρηση των εγκαταστάσεων, η σχέση ποιότητας-τιμής και στο φαγητό-ποτό (κυρίως στον καφέ).

Κατάταξη Ελλάδας έναντι των ανταγωνιστών
- Η Ελλάδα διατήρησε κάθε μήνα την πρώτη θέση καθ’ όλη τη χειμερινή περίοδο 2024-2025 στον Γενικό Δείκτη Ικανοποίησης (GRI) των ξενοδοχείων με ποσοστό 87%, υπερτερώντας έναντι των ανταγωνιστικών χωρών.
- Η Κύπρος και η Ιταλία ακολούθησαν με 86%, ενώ η Ισπανία κατέγραψε GRI 85%. Χαμηλότερα κατατάχθηκαν η Τουρκία (84%) και η Γαλλία (81%), η οποία παρέμεινε σταθερά τελευταία καθ’ όλη τη διάρκεια του πενταμήνου.
- Η Τουρκία, αν και σημείωσε τη σχετικά χαμηλότερη συνολική αξιολόγηση (GRI 84%) σε σύγκριση με την Ελλάδα, την Ιταλία και την Κύπρο, είχε υψηλή βαθμολογία στη σχέση ποιότητας-τιμής (88%).

Ανάλυση διαστάσεων ξενοδοχειακής εμπειρίας (καθαριότητα, εξυπηρέτηση, τοποθεσία, σχέση ποιότητας τιμής, φαγητό-ποτό, δωμάτιο)
- Οι υψηλές επιδόσεις, άνω του Γενικού Δείκτη Ικανοποίησης της χώρας 87%, καταγράφηκαν στις διαστάσεις της καθαριότητας (90,6%), της εξυπηρέτησης (89,1%) και της τοποθεσίας (89,1%) και αποτελούν βασικά στοιχεία αυτής της διάκρισης.
- Ωστόσο, οι διαστάσεις σχέσης ποιότητας- τιμής (85,4%), φαγητό-ποτό (84,9%) και δωματίου (84,5%) αν και κινήθηκαν σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο άνω του 80%, βρίσκονται κάτω από τον Γενικό Δείκτη Ικανοποίησης στην Ελλάδα (87%).
- Επίσης, σημειώνεται σε όλους τους δείκτες -πλην της καθαριότητας- μια ελαφριά επιδείνωση σε σχέση με την προηγούμενη χειμερινή περίοδο (Νοέμβριος 2023-Μάρτιος 2024).
Η θετική εμπειρία των επισκεπτών αποτυπώνεται στα σχόλια τους σε συγκεκριμένες κατηγορίες, με κυρίαρχες τις εξής:
- Φαγητό-Ποτό: Η πλειονότητα των αναφορών αφορά στο «πρωινό» επιβεβαιώνοντας την αξία του ως βασικού συστατικού στην εμπειρία διαμονής.
- Προσωπικό και Εγκαταστάσεις: Αναγνωρίζονται ως στοιχεία που ενισχύουν τη συνολική εμπειρία.
- Καθαριότητα: Παρά τις θετικές αναφορές, ορισμένα σχόλια έθεσαν ζητήματα υγιεινής.
Στις αρνητικές αναφορές, που συνολικά είναι πολύ λιγότερες από τις θετικές, καταγράφονται τα εξής:
- Δωμάτια και Μπάνια: Παρουσιάζουν ζητήματα συντήρησης και παλαιότητας.
- Φαγητό – Ποτό: Επικρίσεις για τον καφέ και την έλλειψη εξοπλισμού, όπως βραστήρες.
- Θόρυβος, Τεχνικά προβλήματα (όπως ασανσέρ) και καθαριότητα, με τη λέξη-κλειδί «σπασμένο» να επαναλαμβάνεται σε πολλές αναφορές.

Οι αξιολογήσεις ανά προορισμό
- Γενικά, όλες οι περιοχές είχαν βαθμολογία μεγαλύτερη από 80% που θεωρείται το όριο για την πολύ καλή βαθμολογία.
- Η Ήπειρος είχε την υψηλότερη βαθμολογία ικανοποίησης στην επικράτεια με GRI 92% – ακολουθεί η Δυτική Μακεδονία με 90% και η Πελοπόννησος με 89%. Οι βαθμολογίες αυτές αποτελούν μία ακόμη ένδειξη για τη δυνατότητα τουριστικής ανάπτυξης που έχουν οι μη τουριστικές Περιφέρειες.
- Η υψηλότερη τιμή καθαριότητας καταγράφηκε στη Δυτική Μακεδονία με 97% – επιβεβαιώνοντας την εντυπωσιακή ποιότητα των υπηρεσιών υγιεινής της περιοχής.
- Η Αθήνα είχε την υψηλότερη βαθμολογία στο φαγητό-ποτό (90%) ανάμεσα στις ανταγωνιστικές πόλεις – μπροστά από την Ρώμη (88%) και την Κωνσταντινούπολη (86%) – αντανακλώντας τη συνεχή εξέλιξή της σε θέματα γαστρονομίας.
- Η Κωνσταντινούπολη και η Θεσσαλονίκη κατέχουν από κοινού την πρώτη θέση στην εξυπηρέτηση (92%).
![]()
Οι αξιολογήσεις ανά κατηγορία αστεριών
- Ανά κατηγορία αστεριών, τα ξενοδοχεία 5 αστέρων στην Ελλάδα ξεχώρισαν με τον υψηλότερο δείκτη ικανοποίησης (89%), ακολουθούμενα από τα 4 αστέρων (88%) και τα 3 αστέρων (86%).
- Τα ξενοδοχεία 1-2 αστέρων, αν και χαμηλότερα στο συνολικό GRI (86%), ξεχώρισαν μεταξύ όλων των κατηγοριών ξενοδοχείων στη σχέση ποιότητας-τιμής (87%).
Οι αξιολογήσεις των ξενοδοχείων ανά χώρα προέλευσης επισκεπτών
- Συνολικά, παρατηρείται υψηλό επίπεδο ικανοποίησης στις περισσότερες αγορές, με διαφοροποιήσεις στο δείκτη ικανοποίησης GRI, κυρίως στο εύρος μεταξύ 81,6% και 88,7%.
- Οι επισκέπτες από τη Γαλλία (88,7%) και τις ΗΠΑ (88,2%) καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης μεταξύ των μεγάλων αγορών, στοιχεία που υποδηλώνουν τη θετική αντίληψή τους για τα ελληνικά ξενοδοχεία.
- Οι τουρίστες από τη Σερβία με GRI 87,8% επιβεβαιώνουν τη θετική συνολική εμπειρία που αποκομίζουν οι ταξιδιώτες από τα Βαλκάνια, παρά τον συγκριτικά μικρότερο όγκο σχολίων.
- Η Εσθονία σημειώνει τον υψηλότερο GRI ανά χώρα προέλευσης σχολίων (95,8%) και, παρότι ο αριθμός των αξιολογήσεων είναι περιορισμένος, ξεχωρίζει για την εξαιρετική εμπειρία που αναφέρουν οι επισκέπτες.

























