
Σημαντική αύξηση κατέγραψαν οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2025, σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
Τα καινούργια επιβατικά ανήλθαν σε 12.274 μονάδες, έναντι 9.661 τον Σεπτέμβριο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 27%. Στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2025 ταξινομήθηκαν 112.233 επιβατικά, έναντι 108.035 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή άνοδος 3,9%.
Τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) αυξήθηκαν κατά 74,5%, φθάνοντας τις 1.052 ταξινομήσεις από 603 τον περσινό Σεπτέμβριο, ενώ στο εννεάμηνο καταγράφονται 8.440 ταξινομήσεις έναντι 8.318 (+1,5%).
Αντίθετα, τα λεωφορεία σημείωσαν μικρή πτώση 7,1%, με 91 ταξινομήσεις έναντι 98 πέρυσι, ενώ στο εννεάμηνο ανήλθαν σε 749 από 758 (-1,2%).
Άνοδος 21% για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά
Τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη. Συνολικά ταξινομήθηκαν 2.001 οχήματα BEV και PHEV, έναντι 1.599 τον Σεπτέμβριο του 2024, δηλαδή αύξηση 25,1%.
Στο εννεάμηνο, οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 14.101 έναντι 11.665, σημειώνοντας άνοδο 20,9%.
Αναλυτικά, τα ηλεκτρικά (BEV) μειώθηκαν οριακά κατά 1,6% (851 έναντι 865 τον Σεπτέμβριο του 2024), ενώ τα plug-in υβριδικά (PHEV) αυξήθηκαν κατά 56,7% (1.150 έναντι 734).
Κυριαρχία των SUV – Υβριδικά στην πρώτη θέση
Τα SUV συνεχίζουν να κυριαρχούν στην ελληνική αγορά, αντιπροσωπεύοντας 70,9% των ταξινομήσεων του Σεπτεμβρίου, από 61,1% πέρυσι.
Σε επίπεδο καυσίμου, τα υβριδικά (HEV) αποτελούν πλέον την πολυπληθέστερη κατηγορία, με μερίδιο 54,3% τον Σεπτέμβριο, αυξημένο κατά 7,7 μονάδες σε σχέση με το 2024.
Ακολουθούν τα βενζινοκίνητα με 21,2% (πτώση 7,5 μονάδων) και τα plug-in υβριδικά με 9,4% (+1,8).
Τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) διαμορφώθηκαν στο 6,9% της αγοράς, τα πετρελαιοκίνητα στο 4,6%, ενώ τα οχήματα υγραερίου στο 3,6%.
Σταθερή εικόνα στην Ευρώπη – Οριακή άνοδος 0,5% για την Ελλάδα τον Αύγουστο
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών οχημάτων παρουσίασε άνοδο 5,3% τον Αύγουστο του 2025, με 677.786 ταξινομήσεις έναντι 643.394 πέρυσι.
Για το οκτάμηνο, η συνολική αγορά της ΕΕ παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη (-0,1%).
Η Ελλάδα σημείωσε οριακή άνοδο 0,5% τον Αύγουστο (8.191 έναντι 8.149 το 2024) και 1,6% στο οκτάμηνο (99.959 έναντι 98.374).
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δείχνει ανθεκτικότητα παρά το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον, με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και τα υβριδικά να ενισχύουν τη δυναμική της. Τα SUV διατηρούν σταθερά την πρωτοκαθεδρία, ενώ η στροφή προς τα φιλικότερα προς το περιβάλλον καύσιμα συνεχίζεται, ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές τάσεις