
Έρευνα του kariera.gr αποκαλύπτει: 8 στους 10 δηλώνουν πως οι εταιρείες δεν κάνουν τίποτα για τη μείωση του άγχους και της πίεσης τους θερινούς μήνες
Σε μια περίοδο που η ανάγκη για ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ, η νέα έρευνα του kariera.gr μέσω LinkedIn έρχεται να αναδείξει τις πραγματικές συνθήκες που βιώνουν οι εργαζόμενοι το καλοκαίρι – και τις παροχές που θα ήθελαν να έχουν.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 82% των εργαζομένων δηλώνει πως η εταιρεία τους δεν προσφέρει καμία ουσιαστική πρόβλεψη ή μέριμνα για τη διαχείριση του άγχους και του αυξημένου όγκου εργασίας κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών.
Μόλις 8% ανέφερε ύπαρξη διαλειμμάτων ή χώρων ξεκούρασης, 6% λαμβάνει bonus ή επιβραβεύσεις και ένα 4% σημείωσε ότι προσφέρεται κάποια επιπλέον υποστήριξη ή εκπαίδευση.
Παράλληλα, η ανάγκη για καλύτερες παροχές το καλοκαίρι είναι ξεκάθαρη:
● Το 42% θα ήθελε περισσότερες ημέρες άδειας,
● το 36% επιλέγει την ευελιξία για τηλεργασία,
● ενώ το 18% θα εκτιμούσε κουπόνια διακοπών (vouchers). Αντιθέτως, μόλις το 3% θεωρεί σημαντικές τις ομαδικές εξορμήσεις και εταιρικές εκδηλώσεις.
Όσον αφορά το ιδανικό καλοκαιρινό ωράριο, η συντριπτική πλειονότητα (66%) προτιμά την τετραήμερη εργασία, ενώ το 14% θα επέλεγε πενθήμερο με 6ωρη απασχόληση. Οι Early Fridays (αποχώρηση νωρίτερα τις Παρασκευές) συγκεντρώνουν το 12%, και ένα 9% προτιμά ευέλικτο ωράριο εντός της ημέρας.
Η έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει το χάσμα ανάμεσα στις ανάγκες των εργαζομένων και στις πρακτικές των επιχειρήσεων. Όπως σημειώνει η Δέσποινα Γκολφινοπούλου, Senior HR Business Partner του kariera.gr:
«Είναι ώρα να εστιάσουμε στην απόδοση και τα αποτελέσματα και όχι απλώς στις ώρες ή στον τόπο εργασίας. Μικρές πρωτοβουλίες “Quick Wins” ευελιξίας, όπως τα “Bridge Days-Off” γύρω από αργίες ή η επιλογή της τηλεργασίας, προσφέρουν ουσιαστικές ανάσες. Η καλοκαιρινή ανασυγκρότηση όχι μόνο δεν μειώνει, αλλά ενισχύει την απόδοση».
Σε μια εποχή όπου οι όροι “wellbeing” και “work-life balance” δεν είναι απλώς τάσεις, αλλά επιτακτικές ανάγκες, τα ευρήματα της έρευνας λειτουργούν ως ένα ισχυρό καμπανάκι για τις ελληνικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να διατηρήσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους παραγωγικό, ικανοποιημένο και αποδοτικό.