iatrikos-tourismosΟι περισσότεροι τουρίστες πηγαίνουν στο Ντουμπάι για να δουν τα τεχνητά νησιά του και τα ψηλότερα κτίρια στον κόσμο. Η Μαρίνα Ιβάνοβα, όμως, πήγε στην πόλη αυτή της ερήμου με σκοπό τη λιποαναρρόφηση. Η πλούσια Μοσχοβίτισσα έψαχνε ένα μέρος όπου θα μπορούσε να κάνει τόσο τις αισθητικές της επεμβάσεις όσο και τις διακοπές της. Κι ενώ ο καθοριστικός παράγοντας ήταν να βρει τους καλύτερους αισθητικούς χειρούργους, είχε εξίσου μεγάλη σημασία να βρει και τα γήπεδα γκολφ και τα κέντρα αισθητικής περιποίησης και τα spa που ήθελε για τη διαμονή της εκεί επί ένα μήνα.

Πάντα ήθελα να περάσω τις διακοπές μου στο Ντουμπάι και σκέφτηκα «γιατί να μην τα συνδυάσω;» δηλώνει η Ιβάνοβα, που εργάζεται σε μια βιομηχανία παρασκευής γυαλιού. Αν και είναι ήδη μία από τις 10 πόλεις με τον περισσότερο τουρισμό στον κόσμο, το Ντουμπάι ζει περισσότερο από ανθρώπους όπως η Ιβάνοβα, που συνδυάζουν τις διακοπές τους με ακριβές αισθητικές επεμβάσεις και πολυτελή ιατρικό τουρισμό και ανταγωνίζεται υπ’ αυτήν την έννοια την Ταϊλάνδη και την Ινδία. Σύμφωνα με το σχέδιο που ανακοίνωσε προσφάτως η Αρχή Υγείας του Ντουμπάι, η πόλη έχει στόχο την προσέλκυση 500.000 επισκεπτών που θα προσθέτουν στην οικονομία του 2,6 ντιράμ (ποσό αντίστοιχο των 708 εκατ. δολαρίων) έως το 2020. Τον στόχο του αυτό διευκολύνουν κλινικές όπως η Κλινική Αισθητικής Χειρουργικής της Αμερικανικής Ακαδημίας, της οποίας η μαρμάρινη είσοδος διακοσμείται με αγάλματα ελληνικών θεών και επιχρυσωμένα βάζα. Εκεί μπορεί να δει κανείς Σαουδάραβες ξαπλωμένους κοντά σε Ευρωπαίους πάνω σε ένα μοβ βελούδινο καναπέ, περιμένοντας μια αισθητική επέμβαση στη μύτη ή ένα εμφύτευμα στήθους. Ιδιωτικοί ανελκυστήρες μεταφέρουν διασημότητες και μέλη αραβικών βασιλικών οικογενειών σε ανάλογες σουίτες, ενώ στο πάρκινγκ έξω από το κτίριο τους περιμένουν οι Rolls Royce και οι Ferrari τους.

«Η παρουσίαση και η ατμόσφαιρα είναι εξίσου σημαντικές όσο και η ποιότητα της φροντίδας που παρέχουμε», σχολιάζει ο Μάικλ Στρουντ, διευθύνων σύμβουλος ενός ξενοδοχείου, του μεγαλύτερου στο είδος του σε όλη την περιοχή του Περσικού Κόλπου.

Τη δεκαετία του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000 η αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου και του τουρισμού συνέπεσε με την εκτίναξη του κόστους των ιατρικών υπηρεσιών στις ανεπτυγμένες χώρες. Ετσι οι αναδυόμενες αγορές όπως η Ινδία και η Ταϊλάνδη έσπευσαν να προσελκύσουν πελάτες παρέχοντας φθηνότερες υπηρεσίες φροντίδας σε διεθνώς αναγνωρισμένα ξενοδοχεία. Η βιομηχανία ιατρικού τουρισμού της Ινδίας αναμένεται να φθάσει στα 6 δισ. δολάρια έως το 2018.

DAVID WAINER στο BLOOMBERG