Η φθινοπωρινή περίοδος φέρνει νέα δυναμική στην παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά, με τα ζευγάρια και τους solo ταξιδιώτες να κυριαρχούν στις κρατήσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ForwardKeys, οι ταξιδιώτες αυτής της κατηγορίας αναζητούν πολιτισμό, γαστρονομία, city breaks και εμπειρίες ευεξίας, δημιουργώντας σημαντικές εμπορικές ευκαιρίες για προορισμούς και τουριστικές επιχειρήσεις.

Ο Σεπτέμβριος και γενικότερα το φθινόπωρο αποτελούν περίοδο όπου το ταξιδιωτικό κοινό διαφοροποιείται. Η ζήτηση για ήρεμες αποδράσεις, πολιτιστικές εκδηλώσεις, τοπικές γαστρονομικές εμπειρίες και city breaks αυξάνεται, ενώ οι προορισμοί που μπορούν να προσφέρουν αυθεντικότητα και λιγότερο συνωστισμό έχουν το προβάδισμα.

Οι πρωταγωνιστές του φθινοπώρου

Παρά τη σταθερή δημοφιλία προορισμών όπως το Λονδίνο, η Ρώμη, το Τόκιο και η Νέα Υόρκη, οι μεγαλύτερες αναπτυξιακές τάσεις εμφανίζονται στη Σανγκάη (+35%), στο Τόκιο (+20%), στην Οσάκα (+18%) και στο Παρίσι (+5%). Οι πόλεις αυτές αναδεικνύονται σε ιδανικά hubs για πολιτιστικές και αστικές εμπειρίες, προσελκύοντας ταξιδιώτες που επιζητούν νέες εμπειρίες και διαφορετικά ταξιδιωτικά μοτίβα.

Αγορές που ξεχωρίζουν

Η Βρετανία παραμένει στην κορυφή της ζήτησης για φθινοπωρινά ταξίδια ζευγαριών και solo ταξιδιωτών, ενώ αξιοσημείωτη άνοδο καταγράφουν η Ιαπωνία (+14%), η Αργεντινή (+8%), η Ταϊβάν (+4%), η Ιταλία (+4%) και η Αυστραλία (+3%). Οι αγορές αυτές ενισχύουν τη διεθνή κινητικότητα, διαμορφώνοντας ισχυρή βάση για την επέκταση τουριστικών ροών.

Η θέση της Ελλάδας

Για την Ελλάδα, ο Σεπτέμβριος και το φθινόπωρο αποτελούν περίοδο στρατηγικής σημασίας. Οι μεγάλες πόλεις, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, επωφελούνται από την αυξανόμενη ζήτηση για city breaks, ενώ προορισμοί με ισχυρό πολιτιστικό και γαστρονομικό προφίλ προσελκύουν ταξιδιώτες που αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες. Παράλληλα, ο οινικός και ο αγροτουρισμός ενισχύονται, δίνοντας νέες δυνατότητες διαφοροποίησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Business travel σε άνοδο

Το φθινόπωρο ενισχύει και τα επαγγελματικά ταξίδια, τα οποία αντιστοιχούν πλέον στο 22% των κρατήσεων, απόδειξη της επιστροφής των εταιρικών αποστολών. Ωστόσο, η αναψυχή εξακολουθεί να κατέχει την πλειοψηφία με 67%, καθιστώντας την περίοδο ιδανικό συνδυασμό για ταξίδια bleisure.

Η φθινοπωρινή σεζόν δεν είναι πλέον «δευτερεύουσα», αλλά μια αυτόνομη περίοδος υψηλής ζήτησης. Η κατανόηση των νέων τάσεων – πολιτισμός, γαστρονομία, αυθεντικές εμπειρίες και city breaks – δίνει στους προορισμούς και τις τουριστικές επιχειρήσεις το πλεονέκτημα να επεκτείνουν την τουριστική περίοδο και να περιορίσουν την εποχικότητα.

Όπως επισημαίνει ο Olivier Ponti, Director of Intelligence & Marketing της ForwardKeys:

“Η ανάλυση σε πραγματικό χρόνο αποκαλύπτει τις λεπτές αποχρώσεις της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς. Οι προορισμοί που θα αξιοποιήσουν αυτές τις τάσεις, θα έχουν την ευκαιρία να ενισχύσουν τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητά τους στη διεθνή αγορά”.