του Χάρη Ντιγριντάκη

Μονόδρομος τα workshops για τους τουριστικούς επιχειρηματίες

Αλλάζει η ρότα των πωλήσεων στον τουρισμό Παγκοσμίως.

Με την τουριστική βιομηχανία να κινείται στην προσωπική εμπειρία και στην εξατομίκευση, πολλοί πάροχοι τουριστικών υπηρεσιών δεν έχουν ήδη αλλάξει απλά το επιχειρηματικό τους μοντέλο, αλλά και τον τρόπο μάρκετινγκ και επαφών τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια οι διεθνής τουριστικές εκθέσεις χάνουν έδαφος και τα workshops που πρωταγωνιστούν φαίνεται να είναι πια μονόδρομος.

Οι εκθέσεις δεν μπορούν, σύμφωνα με τους παράγοντες της αγοράς να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις που προκύπτουν από τις τάσεις.

Οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς όπως προορισμοί, ταξιδιωτικές εταιρείες, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις επιλέγουν όλο και περισσότερο την συμμετοχή τους σε workshops, παρά στις χαοτικές διεθνής εκθέσεις που έχουν εξελιχτεί σε ανούσιες επαφές δημοσίων σχέσεων.

Αντίθετα τα workshops, έχουν έναν συγκεκριμένο, προσανατολισμό ως προς τη δράση και τον σκοπό τους.

Αποσκοπούν στη δημιουργία ουσιαστικών B2B συναντήσεων μεταξύ των αγοραστών και των προμηθευτών και είναι η πιο δημοφιλής τάση στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.

Ο επαγγελματικός χαρακτήρας τους, η παρουσίαση όλων των νέων εξελίξεων του κλάδου και η δυνατότητα δημιουργίας νέων εμπορικών συνεργασιών, αποτελούν τα βασικότερα κίνητρα για την σταθερή και ουσιαστική ανάπτυξη.

Τα workshops, αφορούν σε ένα συγκεκριμένο ζήτημα (και όχι σε ένα γενικότερο όπως οι εκθέσεις) και θεματικό πεδίο όπου θα συναντηθούν εμπειρογνώμονες.

Αντίθετα στην ελληνική πρακτική βλέπουμε περιφέρειες και δήμους να συμμετέχουν στο εξωτερικό σε εκδηλώσει χαμαιλέοντες.

Εκδηλώσεις χωρίς προσανατολισμό και στοχευμένο αντικείμενο όπου παντρεύουν για παράδειγμα τον τουρισμό με τα τρόφιμα -γιατί κάποιος τους είπε ότι είναι μόδα- και δεν συνδέουν ρεαλιστικά και αποδοτικά τον έναν τομέα με τον άλλον.

Αντίθετα, τα workshpops δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για ουσιαστική διεθνή δικτύωση των επαγγελματιών του τουρισμού, που έχουν στόχο.

Γιατί μόνο με στόχο μπορεί να οδηγήσουν σε επαγγελματική εξέλιξη και να δώσουν πληροφορίες παγκόσμιας κλάσης για την βιομηχανία, με ένα πλήρες πρόγραμμα επαφών αλλά και ενημερωτικό που καλύπτει επίκαιρα ζητήματα τουριστικής πολιτικής.

Αυτό προσφέρει στους επαγγελματίες της τουριστικής βιομηχανίας μια μοναδική ευκαιρία όχι μόνο να κάνουν διεθνής επαφές σε προσωπικό επίπεδο, αλλά να κατανοήσουν μέσα από την προσωπική επαφή τις ανάγκες και τις τάσεις της αγοράς.

Να ανταλλάξουν ιδέες με συναδέλφους τους. Κύριο στόχο έχει να μοιραστεί υψηλής ποιότητας τεχνογνωσία με τους επαγγελματίες του κλάδου και την δημιουργία ενός νέου δυναμικού τους.

Αντίθετα με τις εκθέσεις που επιδιώκεται -πάντα στο περιθώριο τους- ένα είδος “εκπαίδευσης”.

Οι B2B επαφές δίνουν την ευκαιρία μίας δημιουργικής διαχείρισης. Και μετατρέπουν τις προκλήσεις σε νέες ευκαιρίες και δημιουργώντας μια αλυσίδα αξίας για τους επαγγελματίες.

Τα workshops ανοίγουν δρόμους στην διερεύνηση των ευκαιριών συνεργασίας με νέους εταίρους, με ενδιαφερόμενους φορείς και ενισχύουν τις προοπτικές ανάπτυξης.

Η μεταφορά τεχνογνωσίας και η ανταλλαγή απόψεων, στην στρατηγική του τουρισμού δίνουν τις απαντήσεις σε καίρια θέματα, που απασχολούν τους επιχειρηματίες του κλάδου.

Με βάση την καινοτόμο και ευέλικτη έννοια της αμοιβαίας ανταλλαγής μεταξύ της παγκόσμιας τουριστικής προσφοράς και ζήτησης, τα workshops δίνουν την ευκαιρία στους συμμετέχοντές να αναπτύξουν νέες παγκόσμιες επιχειρηματικές δράσεις στις εισερχόμενες αγορές, με την συμμετοχή φορέων από χώρες που παρουσιάζουν υψηλό επίπεδο τουριστικής δραστηριότητας.

Τα workshops παρέχουν μια ευρεία κατανόηση του παγκόσμιου τομέα του τουρισμού -σε αντίθεση με τις εκθέσεις, συμβάλλουν στην διεύρυνση της τουριστικής ζήτησης και εξοπλίζουν με γνώσεις και δεξιότητες τους συμμετέχοντες προκειμένου να μεγιστοποιήσουν το επιχειρηματικό δυναμικό τους.

Λειτουργούν ως πολύτιμο μέρος της τουριστικής βιομηχανίας, προωθούν άμεσα τον προορισμό ή την επιχείρηση -σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς- και είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα στο μάρκετινγκ.

Παρέχουν νέες ευκαιρίες του τουριστικού κλάδου σε νέες εξειδικευμένες αγορές και παίκτες ενισχύοντας με τις Β2Β συναντήσεις και τις συνεργασίες.

Παρέχουν επίσης εργαλεία προσανατολισμένα στο βέλτιστο αποτέλεσμα του στόχου για τους συμμετέχοντες.

Μια διαδικασία με ιδιαίτερη δυναμική αφού πωλητής και αγοραστής αναγνωρίζοντας ως κοινά μέλη μίας ομάδας στόχου, συγκεκριμένης αγοράς.