Σε αναβάθμιση της τιμής – στόχου της μετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχωράει η Πειραιώς Χρηματιστηριακή, ανεβάζοντας την στα 31,0 ευρώ (από 25,20 προηγουμένως), σε συνέχεια της αναβάθμισης του ενεργειακού χαρτοφυλακίου μετά το στρατηγικό deal με την Motor Oil, τη νέα αποτίμηση του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων, που πλέον ανέρχεται στα 2,3 δις, αλλά και της ισχυρής κερδοφορίας της κατασκευής.

Σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της χρηματιστηριακής, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραμένει μια ελκυστική επενδυτική ευκαιρία στον Ευρωπαϊκό τομέα υποδομών, με σημαντικό περιθώριο ανόδου, σε συνέχεια του μεγάλου χαρτοφυλακίου έργων στην Ελλάδα αλλά και τις ευκαιρίες επέκτασης στο εξωτερικό.

Σε μια σημαντική στρατηγική εξέλιξη για την εγχώρια αγορά ηλεκτρισμού, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Motor Oil ανακοίνωσαν τη συγχώνευση των ενεργειακών τους δραστηριοτήτων σε ένα νέο 50/50 σχήμα.
Η νέα εταιρεία θα λειτουργεί ως καθετοποιημένο utility, λειτουργώντας 3 εργοστάσια παραγωγής με συνδυαστική ισχύ 1,7 GW και έχοντας ένα μερίδιο 15,5% (Ιούνιος’25), αποτελώντας τον τρίτο μεγαλύτερο παίκτη στην αγορά.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η άσκηση αποτίμησης Sum Of The Parts δίνει μια αξία 3,2 δις (μετά από ένα 10% holding discount) που οδηγεί την τιμή στόχο στα € 31,0 ανά μετοχή. Η αξία των παραχωρήσεων εκτιμάται στα 2,3 δις, εκ των οποίων τα € 1,8 δις προέρχονται από τους αυτοκινητοδρόμους (μη συμπεριλαμβανομένου του BOAK) και με την αξία της συμμετοχής στην Αττική Οδό (90%) να ανέρχεται στα € 974 εκατ.

Η κατασκευή αποτιμάται στα € 0,87 δις σε συνέχεια των δυνατών ταμειακών ροών και της υψηλής ποιότητας του ανεκτέλεστου. Τέλος στα € 0,6 δις αποτιμάται ο τομέας ενέργειας μετά το στρατηγικό deal με την Motor Oil.

Σε επίπεδο εκτιμήσεων, οι συνολικές πωλήσεις για το 2025 αναμένοντα στα € 3,5 δις με το EBITDA στα 605 εκατ. και τα καθαρά κέρδη στα 136 εκατ. Για το 2026 (και ενοποιώντας με την μέθοδο της καθαρής θέσης πλέον τον τομέα ενέργειας), οι πωλήσεις εκτιμώνται στα € 2,4 δις, με το EBITDA στα 612 εκατ. και τα καθαρά κέρδη στα 195 εκατ. Για το 2028-29 τα EBITDA του Ομίλου εκτιμώνται περίπου στα 800 εκατ. και τα καθαρά κέρδη περίπου στα 300 εκατ.

Όσον αφορά τη ρευστότητα, οι συνολικές εισπράξεις την μητρικής εταιρείας από τις τρεις βασικές δραστηριότητες για την περίοδο 2025-31, εκτιμώνται στα € 2,0 δις, με άνω του 50% να προέρχεται από τα έργα των παραχωρήσεων, με τη συμμετοχή τους να αυξάνεται όσο προχωράει η ωρίμανση των έργων.

Παράλληλα, οι επενδύσεις (equity) εκτιμώνται σε € 1,0 δις για την ίδια περίοδο, με τα ταμειακά διαθέσιμα της μητρικής εταιρείας να βρίσκονται κοντά στα € 0,4 δις για τα πρώτα χρόνια και να ξεπερνούν το € 1,0 δις από το 2030, οπότε και τα έργα της Εγνατίας Οδού και του IRC θα αρχίσουν να συνεισφέρουν.