
Μια νέα μελέτη με τίτλο The Future of Hotel Data, που δημοσίευσαν η Hapi – πάροχος λύσεων συνδεσιμότητας δεδομένων – και η Revinate – πλατφόρμα customer data & direct booking – αναδεικνύει τον καθοριστικό ρόλο που θα παίξουν τα δεδομένα και η τεχνητή νοημοσύνη στη φιλοξενία τα επόμενα χρόνια.
Παρά την πρόοδο στον ψηφιακό μετασχηματισμό, τα ξενοδοχεία εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες στη διαχείριση πληροφοριών. Σχεδόν οι μισοί επαγγελματίες (49%) δηλώνουν ότι δεν έχουν άμεση πρόσβαση στα στοιχεία που χρειάζονται για στρατηγικές αποφάσεις, ενώ το 40% θεωρεί τα κατακερματισμένα συστήματα ως το βασικό εμπόδιο στην καθημερινή λειτουργία.
Η ποιότητα των δεδομένων παραμένει κρίσιμο ζήτημα: 1 στους 5 ξενοδόχους αναφέρει ότι δεν μπορεί να υλοποιήσει προσωποποιημένες εμπειρίες λόγω ανακριβών ή διπλών εγγραφών, γεγονός που περιορίζει την ικανοποίηση και την πιστότητα των πελατών, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τα έσοδα από πρόσθετες υπηρεσίες.
Σύμφωνα με τον συνιδρυτή και CEO της Hapi, Luis Segredo, «τα ξενοδοχεία διαθέτουν τεράστιο όγκο δεδομένων που όμως μένει αναξιοποίητος εξαιτίας της αποσύνδεσης συστημάτων». Από την πλευρά του, ο CEO της Revinate, Bryson Koehler, τονίζει ότι η μετάβαση σε ενιαία και αξιόπιστα δεδομένα αποτελεί πλέον στρατηγικό πλεονέκτημα για όποια επιχείρηση θελήσει να ξεχωρίσει.
Η μελέτη δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης και του αυτοματισμού, οι οποίοι μπορούν να ενισχύσουν την αποδοτικότητα, να υποστηρίξουν real-time προσωποποίηση και να οδηγήσουν σε δυναμική τιμολόγηση. Ωστόσο, για να αξιοποιηθούν στο μέγιστο απαιτείται ισχυρή βάση δεδομένων, με καθαρά και ενιαία στοιχεία.
Βασικά ευρήματα της έρευνας:
● 49% δυσκολεύονται να αποκτήσουν πρόσβαση σε κρίσιμα δεδομένα.
● 40% αναφέρουν τα μη διασυνδεδεμένα συστήματα ως μεγαλύτερο εμπόδιο.
● 19,4% δηλώνουν ότι η χαμηλή ποιότητα δεδομένων περιορίζει την εξατομίκευση.
● 46% αξιολογούν τα CRM & loyalty συστήματα ως κορυφαία προτεραιότητα για βελτίωση.
Η έκθεση υπογραμμίζει πως τα ξενοδοχεία που θα επενδύσουν σε data integration, θα βελτιώσουν τα CRM και θα υιοθετήσουν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, θα είναι εκείνα που θα ενισχύσουν τη σχέση με τον πελάτη, θα αυξήσουν τις απευθείας κρατήσεις και θα διαμορφώσουν το νέο ανταγωνιστικό τοπίο στη φιλοξενία.