Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα αεροπορικά εισιτήρια αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με έκθεση του OBS Business School.

Ο αυξανόμενος παγκόσμιος πληθωρισμός και οι τιμές των καυσίμων θα αναγκάσουν τις αεροπορικές εταιρείες να αυξήσουν τους ναύλους. Ωστόσο οι αυξήσεις θα διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή.

Αυξήσεις και περιοχές

Οι διηπειρωτικές πτήσεις από και προς την Ασία θα δουν τις σημαντικότερες αυξήσεις στους ναύλους.
Αντίθετα, οι πτήσεις μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Ευρώπης θα μπορούσαν να δουν αυξήσεις ναύλων έως και 12% στην οικονομική θέση και 7% στην επιχειρηματική θέση.
Οι πτήσεις μεταξύ Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής θα δουν μια μικρή αύξηση της τάξης του 3,7%.

Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες είναι πιο ευάλωτες στην ενεργειακή κρίση σε σύγκριση με τις αεροπορικές εταιρείες της Βόρειας Αμερικής.

Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πιθανή αύξηση των ναύλων της οικονομικής θέσης έως και 5,5% και των ναύλων της επιχειρηματικής θέσης έως και 6%.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι ο κλάδος ενδέχεται να χρειαστεί κρατική στήριξη για να ξεπεράσει την επερχόμενη ύφεση.

Ισχυρή η ευρωπαϊκή αεροδιαστημική βιομηχανία

Η έκθεση δείχνει ότι η ευρωπαϊκή αεροδιαστημική βιομηχανία είναι ένας από τους λίγους τομείς κύρους όπου η ήπειρος διατηρεί ζωτική θέση στην παγκόσμια οικονομία, παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Η Κίνα βιώνει ένα κύμα αύξησης των εγχώριων ταξιδιών και έχει σημειώσει σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις, ιδίως στη στρατιωτική και αεροδιαστημική έρευνα, γεγονός που μπορεί να την κάνει να ξεπεράσει την Ευρώπη σε ορισμένους τομείς.

Αντίθετα, η Ευρώπη αντιμετωπίζει προκλήσεις στην ανανέωση των στόλων της λόγω δημοσιονομικών περιορισμών, ενώ η ανάγκη για καθαρότερους κινητήρες καθιστά τη διαδικασία πιο δαπανηρή.

Ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γαλλία, δίνουν προτεραιότητα σε άλλα ζητήματα, όπως ο περιορισμός του αριθμού των πτήσεων μικρών αποστάσεων.

Σύμφωνα με την έκθεση, πίσω από αυτή την “πράσινη βιτρίνα” μπορεί να κρύβεται το συμφέρον του Παρισιού να προστατεύσει την ισχυρή σιδηροδρομική βιομηχανία του και τις εμπορικές υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας σε μια απελευθερωμένη αγορά, ενισχύοντας έτσι τον εγχώριο τουρισμό.

Εν τω μεταξύ, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) ανακοίνωσε ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα μπορούν πλέον να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε χώρες που δεν τους επιτρέπουν να επαναπατρίζουν τα κέρδη τους.
Η ένωση κάλεσε τις κυβερνήσεις να συνεργαστούν με τη βιομηχανία για την επίλυση της κατάστασης.

Υψηλός πληθωρισμός και χωρητικότητα

Επιπλέον, ο υψηλός πληθωρισμός μπορεί να οδηγήσει τα αεροπλάνα να πετούν με πλήρη χωρητικότητα, αλλά και πάλι να έχουν ζημίες, καθώς οι πελάτες ενδέχεται να μην μπορούν να αντέξουν οικονομικά την υποχρεωτική αύξηση των τιμών των εισιτηρίων.
Αυτό θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα οι πελάτες να μην μπορούν να αντέξουν οικονομικά τους αυξημένους ναύλους.

Η Western Airlines συνεχίζει να ηγείται της κατάταξης όσον αφορά τα κέρδη, τον όγκο πτήσεων και την εμπορική αξία. Στην κορυφή του καταλόγου βρίσκονται οι αμερικανικοί αερομεταφορείς Delta Airlines, United Airlines και American Airlines.

Ωστόσο, οι ειδικοί αναμένουν ότι η τρέχουσα κατάταξη θα αλλάξει σημαντικά με την ώθηση της ασιατικής αγοράς.
Με την κυβερνητική υποστήριξη, κινεζικές εταιρείες όπως η China Southern Airlines και η China Airlines ανεβαίνουν γρήγορα στην κατάταξη.

Πόλωση της προσφοράς

Σύμφωνα με την έκθεση, παρατηρείται επίσης μια πόλωση της προσφοράς, καθώς μόνο οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και οι premium αεροπορικές εταιρείες έχουν επιλογές για το μέλλον.

Η αεροπορία είναι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες που συμβάλλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη.
Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για περιβαλλοντικούς λόγους και ο κατευνασμός της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης, η οποία ανησυχεί πολύ για την κλιματική αλλαγή.

Η λύση είναι η χρήση του λεγόμενου SAF (Sustainable Aviation Fuel), το οποίο είναι πολύ καθαρότερο από τα συμβατικά καύσιμα. Για να επιτευχθούν μηδενικές εκπομπές, θα χρειαστούν 23 δισεκατομμύρια λίτρα αυτού του καυσίμου σήμερα και 449 δισεκατομμύρια λίτρα μέχρι το 2050.

Οι αεροπορικές εταιρείες που καταβάλλουν τις μεγαλύτερες προσπάθειες για την ενσωμάτωση καθαρών καυσίμων στους στόλους τους είναι οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες United Airlines και Delta, ακολουθούμενες από την One World και τις ευρωπαϊκές Lufthansa Group και Air France.

Ο ευρωπαϊκός στόλος πρέπει να ανανεωθεί

Η έκθεση επισημαίνει ότι ο ευρωπαϊκός στόλος πρέπει επίσης να ανανεωθεί για να μην χαθούν θέσεις στην αγορά. Για το σκοπό αυτό, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα πρέπει να προστατεύσουν και να υπερασπιστούν τον κλάδο αυτό, δεδομένου ότι αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του ευρωπαϊκού ΑΕΠ.

Ο αριθμός των επιβατών παγκοσμίως εξακολουθεί να απέχει πολύ από τα προ της πανδημίας επίπεδα, και το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για τον αριθμό των πτήσεων, ο οποίος βρίσκεται σε επίπεδα συγκρίσιμα με εκείνα πέντε χρόνια πριν από την πανδημία.
Οι πρώτες χώρες που θα ξεπεράσουν την κρίση θα είναι οι ΗΠΑ και η Κίνα, οι οποίες διαθέτουν τις μεγαλύτερες εγχώριες αγορές.

Οι ουρανοί της Ασίας

Οι ουρανοί της Ασίας αναμένεται να είναι οι πιο πολυσύχναστοι με εμπορικά αεροσκάφη λόγω της τεράστιας πληθυσμιακής πυκνότητας (η Ινδία και η Κίνα έχουν πάνω από 1,4 δισεκατομμύρια ανθρώπους η καθεμία) και της οικονομικής ανάπτυξης που θα ξεπεράσει τη Δύση.

Η Ινδονησία και οι Φιλιππίνες είναι δύο άλλα υπερπληθυσμιακά και δυναμικά έθνη, ενώ η Αφρική και η Λατινική Αμερική θα δουν επίσης σημαντική αύξηση των επιβατών. Ακόμη και η Μέση Ανατολή θα ξεπεράσει την Ευρώπη.

Όσον αφορά στις αξιολογήσεις των πελατών, οι Eastern Airlines είναι οι πιο αναγνωρισμένες. Ωστόσο, η Emirates, η Japan Airlines, η Qatar Airways και η Singapore Airlines προηγούνται χάρη στις πιο εξατομικευμένες προσφορές τους για τους πελάτες.