
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τον τρόπο που τo συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό κλίμα αναδιαμορφώνει το κόστος και τις δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια στη Γερμανία, αποκαλύπτει ανάλυση της SAP Concur.
Ακόμη και με τις επίμονες γεωπολιτικές αβεβαιότητες, τις συνεχιζόμενες πληθωριστικές πιέσεις και τις κάπως ασταθείς αγορές, ο όγκος τους φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί. Εξακολουθεί να αποτελεί ουσιαστικό στρατηγικό στοιχείο των εταιρικών δραστηριοτήτων.
Οι εταιρείες πλήρωσαν περίπου 4% περισσότερα ανά τιμολόγιο το 2024 σε σύγκριση με ό,τι το 2023.
Συνολικά, τα έξοδα για επαγγελματικά ταξίδια έχουν αυξηθεί 15% σε ετήσια βάση. Αυτή η άνοδος αντανακλά όχι μόνο τις γενικά υψηλότερες τιμές σε βασικούς τομείς, αλλά και την αναζωπύρωση των αλληλεπιδράσεων με φυσική παρουσία μετά την πανδημία.
Τα αεροπορικά εισιτήρια στην κορυφή του πίνακα κόστους
- Από όλα τα έξοδα που αντιμετωπίζουν οι γερμανικές επιχειρήσεις, τα αεροπορικά ταξίδια ξεχωρίζουν. Το μέσο αεροπορικό εισιτήριο φτάνει πλέον τα 497 ευρώ ανά αναφορά εξόδων το 2024, καθιστώντας το το πιο ακριβό στοιχείο στους ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς. Είναι έως και επτά φορές ακριβότερο από τον μέσο όρο που δαπανάται σε άλλους τύπους εξόδων.
- Οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων δεν είναι ούτε φθηνές, με μέσο κόστος 207 ευρώ ανά αναφορά.
- Η ψυχαγωγία, όπως τα γεύματα και τα δείπνα πελατών, σημείωσε πολύ χαμηλότερη τιμή στα 24 ευρώ, αν και αυξήθηκαν περίπου 6% σε σύγκριση με πέρυσι. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι αυτή η σχετικά βραδύτερη ανάπτυξη μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι οι τιμές εστίασης ήταν ήδη αρκετά υψηλές, περιορίζοντας τις μεγαλύτερες αυξήσεις παρά τον πληθωρισμό.
Οι εκδηλώσεις και οι «διάφορες» δαπάνες βλέπουν απότομες αυξήσεις
Τα έξοδα που σχετίζονται με εκδηλώσεις ήταν μεταξύ των κατηγοριών κόστους επαγγελματικών ταξιδιών που αυξήθηκαν ταχύτερα.
Οι επιχειρήσεις δαπάνησαν περίπου 120 ευρώ ανά αναφορά, μια μεγάλη αύξηση 26% από το 2023.
Αυτή η αύξηση είναι λογική δεδομένης της ανανεωμένης έμφασης στην προσωπική επαφή, με τις επιχειρήσεις να επικεντρώνονται όλο και περισσότερο σε συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο, συνέδρια και ομαδικές εκδηλώσεις.
Παραδόξως, η κατηγορία «διάφορα» είχε στην πραγματικότητα τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, με 21%, γεγονός που υποδηλώνει αυξανόμενες δυσκολίες στην παρακολούθηση των λιγότερο συμβατικών δαπανών για επαγγελματίες ταξιδιώτες.
Σκεφτείτε τα ερμάρια αποσκευών, την πρόσβαση στο διαδίκτυο, τα διόδια και παρόμοια παρεπόμενα έξοδα που συχνά παραβλέπονται στους παραδοσιακούς προϋπολογισμούς.
Για τις εταιρείες που δεν διαθέτουν καλή ψηφιακή παρακολούθηση, αυτά μπορούν να συσσωρευτούν εκπληκτικά.
Οι διανυκτερεύσεις αποτελούν το μεγαλύτερο μερίδιο του συνολικού κόστους
Εξετάζοντας την ανάλυση των συνολικών εξόδων ταξιδιού, οι διανυκτερεύσεις αντιπροσωπεύουν, παραδόξως, το μεγαλύτερο μέρος, με 28%.
Αν και τα ατομικά τιμολόγια ξενοδοχείων δεν είναι τα υψηλότερα, τα αεροπορικά εισιτήρια ακολουθούν σε κοντινή απόσταση, με 21%.
Αυτό υποδηλώνει ότι ενώ οι πτήσεις είναι ακριβές, πολλά ταξίδια χρησιμοποιούν εναλλακτικές λύσεις, όπως ταξίδια με τρένο ή εταιρικά οχήματα.
Η ψυχαγωγία αντιπροσωπεύει ένα επιπλέον 14% των συνολικών εξόδων. Ενισχύοντας αυτόν τον ρόλο παρά τη συγκριτικά χαμηλή δαπάνη ανά είδος.
Η φιλοξενία κυριαρχεί στη συχνότητα υποβολής εξόδων
Αν εξετάσουμε τη συχνότητα υποβολής αναφορών εξόδων, τα στοιχεία που σχετίζονται με τη φιλοξενία – γεύματα, συναντήσεις με καφέ, ανεπίσημες δραστηριότητες με πελάτες είναι τα πιο συνηθισμένα, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 37% όλων των αναφορών. Ακολουθούν οι δημόσιες συγκοινωνίες με 17% και οι διανυκτερεύσεις με 16%.
Αυτό υπογραμμίζει τη διαχρονική αξία των προσωπικών αλληλεπιδράσεων στις επιχειρήσεις, ακόμη και όταν οι εταιρείες στοχεύουν στην αξιοποίηση στο έπακρο των ταξιδιωτικών τους προϋπολογισμών.
Τα δείπνα πελατών, τα ομαδικά γεύματα και οι άτυπες συναντήσεις εξακολουθούν να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση των σχέσεων και στην ενθάρρυνση της συνεργασίας, συχνά πέρα από ένα αυστηρό επαγγελματικό πρόγραμμα.
Ψηφιακή παρακολούθηση εξόδων
Με το αυξανόμενο κόστος σχεδόν σε κάθε κατηγορία εξόδων -από τα καύσιμα (+5%) έως τα διάφορα (+21%)- η διαχείριση των εξόδων είναι κρίσιμη.
Οι επιχειρήσεις που παρακολουθούν ψηφιακά τα ταξίδια και τα έξοδα των εργαζομένων είναι σε καλύτερη θέση να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, να εντοπίζουν τις εξοικονομήσεις και να χρησιμοποιούν τους προϋπολογισμούς πιο αποτελεσματικά.
Η έλλειψη συστηματικής παρακολούθησης στα επαγγελματικά ταξίδια μπορεί να οδηγήσει σε χαμένες ευκαιρίες για βελτιστοποίηση του κόστους, σε παραβλεφθείσες ανεπάρκειες και, φυσικά, σε υπερβολικές δαπάνες.
Η διαφάνεια και η ευελιξία στη διαχείριση των εξόδων είναι απαραίτητες. Καθώς τα επαγγελματικά ταξίδια προσαρμόζονται στις παγκόσμιες οικονομικές αλλαγές, θα είναι το κλειδί για τη διαχείριση του λειτουργικού κόστους, το οποίο, στην πραγματικότητα, βρίσκεται σε άνοδο.