Με το καλοκαίρι να βρίσκεται προ των πηλών περίπου τα δύο τρίτα (65%) των Αμερικανών θα επιλέξουν πιο οικονομικές διακοπές, σύμφωνα με νέα στοιχεία έρευνας της Intuit Credit Karma.

Πάνω από τους μισούς (52%) δηλώνουν ότι θα ταξιδέψουν λιγότερο από ό,τι τα προηγούμενα καλοκαίρια ή θα παραλείψουν εντελώς τις διακοπές λόγω οικονομικού άγχους (43%).

Για να εξασφαλίσουν ότι θα καταφέρουν να ταξιδέψουν, το 56% επιλέγει πιο οικονομικές επιλογές, όπως κάμπινγκ, επισκέψεις σε εθνικά πάρκα ή «staycations», μια τάση ιδιαίτερα συχνή μεταξύ των millennials (63%).

  • Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (46%) δήλωσαν ότι ήδη αισθάνονται άγχος για την οικονομική δυνατότητα των καλοκαιρινών τους προγραμμάτων.
  • Το ένα τρίτο (34%) δήλωσε ότι αναμένει να ξοδέψει λιγότερα σε μη απαραίτητα είδη αυτό το καλοκαίρι σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, κυρίως λόγω του αυξανόμενου κόστους ζωής (70%), της οικονομικής αβεβαιότητας (46%) και των ανησυχιών για τους δασμούς (36%).

Πως διαμορφώνονται τα ταξίδια ανάλογα με τις γενιές

Παρά τις ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με τις δαπάνες, οι νεότερες ηλικίες φαίνεται να επηρεάζονται λιγότερο από τις αυξανόμενες τιμές.

  • Σχεδόν έξι στους 10 (58%) millennials και σχεδόν οι μισοί (48%) της Γενιάς Z σκοπεύουν να δώσουν προτεραιότητα στις εμπειρίες έναντι της εξοικονόμησης χρημάτων αυτό το καλοκαίρι, επισημαίνοντας τα ταξίδια και τις διακοπές (65% των millennials, 52% της Γενιάς Z) και τα εστιατόρια έξω (70% της Γενιάς Z, 58% των millennials) ως έξοδα για τα οποία σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα φέτος από ό,τι τα προηγούμενα καλοκαίρια.
  • Περίπου οι μισοί (49%) των ερωτηθέντων της Γενιάς Ζ ισχυρίζονται ότι ο σχεδιασμός για το μέλλον τους φαίνεται «άσκοπος», επομένως θα προτιμούσαν να ξοδέψουν τα χρήματά τους ελεύθερα αυτό το καλοκαίρι.
  • Περισσότεροι από το ένα τέταρτο (27%) των Αμερικανών έχουν χρησιμοποιήσει ή σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν ένα πρόγραμμα πληρωμών ή μια υπηρεσία «αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα» προκειμένου να ανταπεξέλθουν οικονομικά σε μια καλοκαιρινή αγορά, δραστηριότητα ή εκδήλωση, φτάνοντας το 45% της Γενιάς Ζ και το 38% των millennials.
  • Η μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών της Gen Z που επιλέγουν την επιλογή «αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα» (77%) δηλώνουν ότι το σύστημα πληρωμών τους έχει ενθαρρύνει να ξοδεύουν περισσότερα από όσα μπορούν να αντέξουν οικονομικά, με το 59% να βλέπει την πιστοληπτική του ικανότητα να μειώνεται ως αποτέλεσμα της μη πληρωμής.
  • Περισσότερο από το ένα τρίτο (42%) των Αμερικανών που αναμένουν να αναλάβουν χρέη λένε ότι το ποσό αυτό θα μπορούσε να κυμαίνεται από 1.000 έως 4.000 δολάρια, κάτι που ισχύει και για το 40% της Γενιάς Ζ.