
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης, θα επιτύχουν την «ισχυρότερη οικονομική απόδοση» το 2025 και το 2026 σε σύγκριση με άλλες περιοχές, όπως αποκαλύπτει η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
- Παγκοσμίως οι αερομεταφορείς, αναμένεται να έχουν συνολικά κέρδη 39,5 δις δολαρίων φέτος, τα οποία θα αυξηθούν στα 41 δις δολάρια το επόμενο έτος.
Ωστόσο, το καθαρό κέρδος ανά επιβάτη θα παραμείνει περίπου στα 7,90 δολάρια τόσο το 2025 όσο και το 2026. - Για τις ευρωπαϊκές εταιρείες προβλέπονται καθαρά κέρδη 13,2 δις δολαρίων το 2025. Αυτά, εκτιμάται να αυξηθούν στα 14 δις το επόμενο έτος.
Το κέρδος ανά επιβάτη θα είναι 10,60 δολάρια το 2025 και στα 10,90 δολάρια το 2026.

Η IATA ανέφερε ότι οι αερομεταφορείς στην Γηραιά Ήπειρο επέδειξαν «πειθαρχημένη διαχείριση χωρητικότητας και ισχυρούς συντελεστές πληρότητας».
Οι low cost της περιοχής «έχουν ιδιαίτερα καλή απόδοση». Καταγράφουν διψήφια ανάπτυξη και υψηλότερα περιθώρια καθαρού κέρδους από τους ανταγωνιστές τους.
Όπως επισημαίνεται, «η αύξηση της κυκλοφορίας μετριάζεται καθώς η αγορά ωριμάζει και εν μέσω χλιαρών οικονομικών συνθηκών στην ευρωζώνη, όπου η αύξηση του ΑΕΠ υστερεί σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο».
Ο φορέας προβλέπει ότι τόσο η ζήτηση όσο και η χωρητικότητα από τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα είναι στο +3,8% σε ετήσια βάση το 2026.
- Σε παγκόσμια βάση, εκτιμά ότι ο αριθμός των επιβατών θα φτάσει τα 5,2 δις το 2026, στο +4,4% σε σχέση με το ποσοστό των 4,97 δις επιβατών του 2025.
- Προβλέπει επίσης έναν «ρεκόρ υψηλού» συντελεστή πληρότητας 83,8% το επόμενο έτος.

Σύμφωνα με τον Willie Walsh, γενικό διευθυντή της IATA, η βελτιωμένη κερδοφορία του τομέα ήταν «εξαιρετικά ευπρόσδεκτη είδηση, δεδομένων των αντιξοοτήτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος».
Αυτές οι αντιξοότητες περιλαμβάνουν γεωπολιτικές συγκρούσεις, «υποτονικό» παγκόσμιο εμπόριο, «σημεία συμφόρησης» στην εφοδιαστική αλυσίδα της αεροδιαστημικής και αυξανόμενα κανονιστικά βάρη.
«Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ενσωματώσει με επιτυχία στις επιχειρήσεις τους ανθεκτικότητα στην απορρόφηση κραδασμών, η οποία προσφέρει σταθερή κερδοφορία», τόνισε.
Και πρόσθεσε ότι «τα περιθώρια κέρδους σε επίπεδο κλάδου εξακολουθούν να είναι πενιχρά, δεδομένης της αξίας που δημιουργούν οι αεροπορικές εταιρείες συνδέοντας ανθρώπους και οικονομίες.
Βρίσκονται στον πυρήνα μιας αλυσίδας αξίας που στηρίζει σχεδόν το 4% της παγκόσμιας οικονομίας και υποστηρίζει 87 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
Ωστόσο, η Apple θα κερδίσει περισσότερα πουλώντας ένα κάλυμμα iPhone από ό,τι θα κερδίσουν οι αεροπορικές εταιρείες με 7,90 δολάρια μεταφέροντας τον μέσο επιβάτη.»























