Σύνταξη tourismtoday.gr

Οι γυναίκες που κάνουν εταιρικά ταξίδια υποεκπροσωπούνται σε ανώτερες θέσεις σε εταιρίες, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα της Παγκόσμιας Ένωσης Επιχειρηματικών Ταξιδιών (GBTA), από 42 χώρες.

Αν και αντιπροσωπεύουν περίπου το 74% αγοραστών σε επαγγελματικά ταξίδια παγκοσμίως, καλύπτουν μόνο το 68% των θέσεων ανώτερου επιπέδου (διευθυντών και άνω), σε εταιρείες.

  • Περίπου το 85% θέσεων χαμηλότερου επιπέδου διευθυντικών στελεχών και αγοραστών εκπροσωπούνται από το θηλυκό φύλο.
  • Οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να εργαστούν σε ξενοδοχεία ή καταλύματα (58%), σε σύγκριση με τους άνδρες (28%).
  • Μόνο το 8% απασχολείται από πάροχο τεχνολογίας, διανομής ή εργαλείων online κρατήσεων, σε σχέση με το 30% των ανδρών.

Τόσο για τους αγοραστές όσο και για τους προμηθευτές, οι γυναίκες είναι λιγότερο πιθανό από τους άνδρες να βλέπουν θετικά την καριέρα τους.

  • Περίπου το 23% ήταν ικανοποιημένες με την αμοιβή του, πιο χαμηλά με των ανδρών (33%).
  • Τα ποσοστά ήταν πιο κοντά για όσους εργάζονταν με προμηθευτές ταξιδιών και εταιρείες διαχείρισης (TMC). Το 27% των γυναικών και το 29% των ανδρών δηλώνει ικανοποιημένο με την αμοιβή του.

Ανισότητα στις ευκαιρίες για ανάπτυξη και εξέλιξη

  • Μόνο το 14% των γυναικών αγοραστών ταξιδιών «συμφωνεί απόλυτα» ότι έχει αυτές τις ευκαιρίες, έναντι 22% των ανδρών.
  • Για τους προμηθευτές και τους επαγγελματίες TMC, οι απαντήσεις ήταν σχεδόν ισόποσες, με 28% για τις γυναίκες και 29% για τους άνδρες.
  • Περίπου το 28% από τα θηλυκά άτομα συμφωνεί ότι έχει καλή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, σε σύγκριση με το 43% των αρσενικών.
  • Από την πλευρά της προσφοράς, οι απαντήσεις αυτές ήταν 31% για γυναίκες και 36% για άνδρες.

Η αντίληψη της υποστήριξης της διοίκησης

  • Περίπου το 43% αισθάνεται υποστήριξη από τον διευθυντή, έναντι 48% των ανδρών.
  • Για τους προμηθευτές και τα επαγγέλματα TMC, τα ποσοστά αυτά ήταν 55% για τις γυναίκες και 58% για τους άνδρες.

Όπως υπογραμμίζει η Delphine Millot, διευθύνουσα σύμβουλος της GBTA, «το ταλέντο και η καινοτομία ευδοκιμούν όταν όλοι έχουν πρόσβαση σε ηγετικές οδούς, υποστηρικτικές πολιτικές και συμπεριληπτικές κουλτούρες».