Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ αναζητούν ευκαιρίες αυτό το καλοκαίρι για να κάνουν τα όνειρα των διακοπών πραγματικότητα.

Ωστόσο, η προσπάθεια μείωσης του κόστους ταξιδιού μπορεί να μετατρέψει ένα ονειρεμένο ταξίδι σε ένα ακριβό λάθος, αφού οι απατεώνες καραδοκούν.
Το λάθος κοστίζει στους Αμερικανούς τουρίστες εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες, δολάρια, σύμφωνα με νέα έκθεση της McAfee.

Οι κυβερνοεγκληματίες εκμεταλλεύονται την τρέχουσα κατάσταση της οικονομίας και την επικρατούσα επιθυμία των καταναλωτών να εξοικονομήσουν χρήματα.

Οι ταξιδιωτικές απάτες περιλαμβάνουν τα πάντα. Από τη δημιουργία ψεύτικων ιστότοπων κρατήσεων, ηλεκτρονικά μηνύματα ηλεκτρονικού «ψαρέματος» (phishing) που μιμούνται πραγματικές επιβεβαιώσεις ταξιδιών έως τη χρήση φωτογραφιών που έχουν υποστεί επεξεργασία από τεχνητή νοημοσύνη για να προσελκύσουν κόσμο σε δήθεν ταξιδιωτικές ευκαιρίες και εμπειρίες.

  • 1 στους 5 Αμερικανούς έχει πέσει θύμα ταξιδιωτικής απάτης κατά τη διαδικασία κράτησης.
  • Το 13% έχασε περισσότερα από 500 δολάρια.
  • Το 5% έχασε πάνω από 1.000 δολάρια.

Οι τουρίστες πέφτουν μάλιστα θύματα απάτης, παρά το γεγονός ότι το 65% έχει ερευνήσει συνηθισμένες ταξιδιωτικές απάτες πριν από την κράτηση.

  • Οι άνδρες είναι πιο πιθανό από τις γυναίκες να χάσουν χρήματα (29% έναντι 18%).
  • 1 στους 10 Αμερικανούς έχει κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο επιβεβαίωσης μέσω απάτης.
  • Σχεδόν 1 στους 10 (8%) έχει εισαγάγει στοιχεία πληρωμής σε ψεύτικο ιστότοπο.
  • Το 5% των Αμερικανών έχει συναντήσει παραποιημένες εικόνες ενός προορισμού.
  • Το 4% έχει εξαπατηθεί ώστε να κάνει κρατήσεις για καταλύματα ή ταξίδια που δεν υπήρχαν.

Οι νεότεροι ταξιδιώτες πέφτουν θύματα απάτης σε υψηλότερα ποσοστά από άλλες γενιές

Οι νεότεροι ταξιδιώτες επηρεάζονται συχνότερα από διαδικτυακές ταξιδιωτικές απάτες σε σχέση με τους μεγαλύτερους σε ηλικίας. Αυτό μπορεί να αντανακλά διαφορετικές διαδικτυακές συμπεριφορές, όπως η μεγαλύτερη εξάρτηση από εφαρμογές, social media και ιστότοπους τρίτων για τον προγραμματισμό και την κράτηση.

  • Το 21% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών να έχουν κάνει κλικ σε ψεύτικους συνδέσμους επιβεβαίωσης.
  • Το 10% των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών να έχουν παραπλανηθεί από εικόνες ταξιδιών που έχουν τροποποιηθεί από την τεχνητή νοημοσύνη. Αυτά είναι τα υψηλότερα ποσοστά από οποιαδήποτε ηλικιακή ομάδα.

Οι πιο συχνές ταξιδιωτικές απάτες

  • Ψεύτικα ενοικιαζόμενα καταλύματα: Δημιουργούν δελεαστικές αλλά ανύπαρκτες καταχωρίσεις ενοικιαζόμενων καταλυμάτων.
  • Απάτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Χρησιμοποιούν πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσουν ψεύτικες ταξιδιωτικές προσφορές.
  • Πλαστοπροσωπία ταξιδιωτικού πρακτορείου: Παρουσιάζονται ως νόμιμα πρακτορεία που προσφέρουν αποκλειστικές προσφορές για κρουαζιέρες ή all-inclusive.
  • Πλαστά αεροπορικά εισιτήρια: Πλαστά ή μη επιβεβαιωμένα εισιτήρια που πωλούνται σε μειωμένες τιμές.
  • Απάτες με πακέτα διακοπών: Πακέτα που είναι πολύ καλά για να είναι αληθινά και δεν παραδίδονται.
  • Απάτες πλαστοπροσωπίας ή ηλεκτρονικού “ψαρέματος” (phishing): Προσποιούνται ότι προέρχονται από αεροπορική εταιρεία, ξενοδοχείο ή άλλες ταξιδιωτικές εταιρείες.

Αρκετές αεροπορικές εταιρείες της Βόρειας Αμερικής έγιναν στόχος κυβερνοεγκληματιών την περασμένη εβδομάδα, με αποτέλεσμα το Ομοσπονδιακό Γραφείο Ερευνών (FBI) να εκδώσει προειδοποίηση για την εγκληματική ομάδα Scattered Spider.

Η προειδοποίηση αυτή την εβδομάδα ακολούθησε δύο περιστατικά κυβερνοασφάλειας με τις Hawaiian Airlines και WestJet, αν και δεν επηρεάστηκαν πτήσεις. Οι δύο αεροπορικές εταιρείες αξιολογούν εάν υπήρξαν ζημιές ή διαρροές ασφαλείας.