Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η τεχνολογία στον κλάδο της φιλοξενίας πλησιάζει σε ένα σημείο καμπής. Θα μετατοπιστεί από μια πράξη υποστήριξης back-office σε έναν κεντρικό μοχλό της εμπειρίας των επισκεπτών και της επιχειρησιακής επιτυχίας.
Αυτό, αποκαλύπτουν τα ευρήματα στο βιβλίο «Τεχνολογικά Υποστηριζόμενη Φιλοξενία» της Jessica Gillingham.

Βασισμένο σε συνεντεύξεις με 38 στελέχη -που καλύπτουν ξενοδοχεία, βραχυχρόνιες ενοικιάσεις και εταιρείες proptech σε πέντε ηπείρους- το βιβλίο διερευνά γιατί όσοι θεωρούν την τεχνολογία στρατηγική επένδυση θα ξεπεράσουν εκείνους που εξακολουθούν να την βλέπουν ως κόστος.

Ο μετασχηματισμός, προωθείται από τέσσερις αλληλένδετες δυνάμεις

  • Ο αυτοματισμός είναι παντού: Τα εργαλεία που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) ενσωματώνονται πλέον στα έσοδα, τις επικοινωνίες και το προσωπικό, εξισορροπώντας τους όρους ανταγωνισμού για τους φορείς εκμετάλλευσης οποιουδήποτε μεγέθους.
  • Αλλαγή κουλτούρας στη διευθυντική ομάδα: Οσοι κοιτούν μπροστά καθιστούν την τεχνολογία βασική στρατηγική, διευρύνοντας το χάσμα με τους φορείς εκμετάλλευσης που εξακολουθούν να τη βλέπουν ως κόστος.
  • Τα εμπόδια καταρρίπτονται: Πιο οικονομικά προσιτές και εύκολα προσβάσιμες λύσεις cloud και SaaS θέτουν τις δυνατότητες εταιρικού επιπέδου σε προσιτή θέση για τους ανεξάρτητους επαγγελματίες.
  • Οι προσδοκίες των επισκεπτών αυξάνονται ραγδαία: Οι ταξιδιώτες απαιτούν ψηφιακά ταξίδια χωρίς τριβές τόσο σε κρατήσεις όσο και πληρωμές αναγκάζοντας τους φορείς εκμετάλλευσης να εκσυγχρονιστούν για να μην χάσουν το παιχνίδι.

Ορισμένοι ηγέτες της φιλοξενίας τόνισαν ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη για αλλαγή μεταξύ των φορέων εκμετάλλευσης που μέχρι στιγμής έχουν αργήσει να εκσυγχρονιστούν.
Υποστηρίζουν ότι οι εταιρείες που αγνοούν την ΑΙ «δεν θα μείνουν απλώς πίσω, αλλά θα αντικατασταθούν από εκείνες που την αγκαλιάζουν».

Επισημαίνουν επίσης ότι οι επιχειρήσεις φιλοξενίας που δεν καινοτομούν ενεργά κινδυνεύουν να χάσουν πελάτες, καθώς η ψηφιοποίηση διεισδύει ολοένα και περισσότερο σε κάθε πτυχή των λειτουργιών.

Κοινά σημεία που μοιράζονται οι εταιρείες που διαχειρίζονται με επιτυχία αυτή τη μετάβαση

  • Το κυριότερο είναι ο ρόλος της οργανωσιακής κουλτούρας, εμπλέκοντας ομάδες από όλα τα επίπεδα της επιχείρησης στο τεχνολογικό ταξίδι. Ετσι επιτυγχάνουν πιο βιώσιμα αποτελέσματα από εκείνους που απλώς αναπτύσσουν λογισμικό μεμονωμένα.
  • Η σταθερότητα και η αξιοπιστία εκτιμώνται επίσης ιδιαίτερα, συχνά πάνω από τα προηγμένα χαρακτηριστικά. Αυτό, υπογραμμίζει την ανάγκη για ισχυρές συνεργασίες με παρόχους τεχνολογίας.

Καθώς οι διακρίσεις μεταξύ των τύπων περιουσιακών στοιχείων συνεχίζουν να θολώνουν -από ξενοδοχεία που ενσωματώνουν χώρους συνεργασίας έως πολυκατοικίες με βραχυπρόθεσμες μισθώσεις– τα έσοδα ανά τετραγωνικό αναδεικνύονται ως κρίσιμο μέτρο απόδοσης.

Οι εξελίξεις σε ΑΙ και η εξατομίκευση σε μεγάλη κλίμακα καθίσταται εφικτά, τοποθετώντας τη διαρκή αφοσίωση των πελατών ως έναν από τους πιο πολύτιμους στρατηγικούς στόχους.