
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Το τρόπο που θα αντιμετωπίσουν την εποχικότητα πέντε παραθαλάσσιοι προορισμοί στην Ισπανία από τον Βορρά μέχρι το Νότο -Αλμερία, Κόστα ντελ Σολ, Λανθαρότε, Ποντεβέδρα και Σανταντέρ- αποκαλύπτει μελέτη της Mabrian.
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Playas sin limites ανέλυσε δεδομένα που συνδέουν τις ισπανικές ακτές. Με επίκεντρο την ποικιλομορφία της ισπανικής παράκτιας προσφοράς, στόχος είναι η διατήρηση του τουρισμού τους, πέρα από την υψηλή περίοδο
Αξιοποιώντας την ευφυΐα δεδομένων, παρείχε μια ολοκληρωμένη ανάλυση της πρότασης αξίας των προορισμών.
Ανέλυσε τα ενδιαφέροντα, τις συμπεριφορές και τις αντιλήψεις που έχουν οι ταξιδιώτες για αυτές τις περιοχές, τα σημεία ενδιαφέροντος και το προφίλ ζήτησης των επισκεπτών.
Αξιοποιώντας τις έρευνες κατά μήκος των πέντε ισπανικών ακτών, προσδιορίστηκαν τομείς δράσης, όπως:
- Ευθυγράμμιση των τουριστικών προσφορών με τις τάσεις της ζήτησης
- Ευκαιρίες προώθησης της διαφοροποίησης και της μη εποχικής ζήτησης
Προορισμοί και ένα ετερογενές μείγμα ζήτησης
Ενώ ένας βαθμός εξάρτησης από την εγχώρια προσφορά παραμένει, υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες προσέλκυσης διεθνών ταξιδιωτών εκτός της περιόδου αιχμής.
Για την περαιτέρω διαφοροποίηση των αγορών προέλευσης, είναι επιτακτική ανάγκη να σχεδιαστεί και να προωθηθούν εμπειρίες που ευθυγραμμίζονται με τα ενδιαφέροντα τους, κάτι που θα συμβάλει επίσης στην παράταση της περιόδου αιχμής.
- Η άνοιξη, ιδιαίτερα μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου, προσφέρει μια σημαντική ευκαιρία για την προώθηση μη εποχιακών τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών.
- Αυτή η περίοδος επιτρέπει την ανάδειξη εναλλακτικών αξιοθέατων εντός των προορισμών, ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη και την προώθηση «συνδεδεμένων εμπειριών».
- Οι δραστηριότητες έχουν σχεδιαστεί για να αντικατοπτρίζουν την αυθεντικότητα και να αξιοποιούν τους φυσικούς χώρους κάθε προορισμού, δημιουργώντας απήχηση στη ζήτηση και ενθαρρύνοντας τους ταξιδιώτες να εξερευνήσουν άλλους ισπανικούς παράκτιους προορισμούς μέσω αυτών των εμπειριών.
Οι ταξιδιώτες εκφράζουν υψηλή ικανοποίηση από τις εμπειρίες τους στις ισπανικές ακτές καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, συμπεριλαμβανομένης της περιόδου αιχμής.
Παρ’ όλα αυτά, είναι ζωτικής σημασίας να διαχειριστούν τους κινδύνους φήμης που σχετίζονται με τις υπηρεσίες που υφίστανται τη μεγαλύτερη πίεση κατά την περίοδο αιχμής και κατά συνέπεια δημιουργούν παράπονα.
Σκοπός είναι, να αποφευχθεί ο αρνητικός αντίκτυπος της εμπειρίας κατά την περίοδο αιχμής στη μη εποχική ζήτηση.

Οι παράγοντες ζήτησης
- Οι μη εποχικοί παράγοντες ζήτησης περιλαμβάνουν τα τοπία και τη φύση, μια χαλαρή και ήρεμη ατμόσφαιρα, την καθαριότητα, την προσβασιμότητα και τις μεταφορές, τις διαθέσιμες υπηρεσίες και τις συμπληρωματικές προσφορές, καθώς και τη γαστρονομία.
Η ικανοποίηση βελτιώνεται σημαντικά όταν οι προσδοκίες σχετικά με τον προορισμό διαχειρίζονται με επιδεξιότητα και διαφάνεια, ιδίως όσον αφορά τα φυσικά περιβάλλοντα, συμπεριλαμβανομένων πτυχών όπως η θερμοκρασία του νερού, οι συνθήκες των φυσικών χώρων ή οι ιδιαιτερότητες του περιβάλλοντος χώρου και των τοπίων. - Πέρα από τον ήλιο και τον καλό καιρό, οι παράγοντες ζήτησης που καθορίζουν την προσφορά της ισπανικής ακτής -ο ενεργός τουρισμός, η ευεξία, ο πολιτισμός και η γαστρονομία- χρησιμεύουν ως οι θεμελιώδεις πυλώνες για την κατασκευή μιας μη εποχιακής προσφοράς.
Η αξιοποίηση τοπικών ή ακόμη και εξειδικευμένων εμπειριών που επικεντρώνονται σε αυτούς τους παράγοντες ζήτησης είναι ζωτικής σημασίας για την επέκταση της τουριστικής περιόδου.
Ο τομέας του τουρισμού χωρίς αποκλεισμούς διαθέτει σημαντικό δυναμικό, ιδίως λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση ταξιδιωτών της γενιάς silver (ηλικίας 60 ετών και άνω, αλλά και άτομα άνω των 50 ετών που είναι δραστήρια) που προέρχονται από χώρες της Ευρώπης.

Γενικά, τα ζευγάρια και οι οικογένειες είναι απαραίτητοι για τον σχεδιασμό μιας τουριστικής προσφοράς όλο το χρόνο που αντικατοπτρίζει με ακρίβεια τα συγκεκριμένα αξιοθέατα κάθε προορισμού, τα σαφέστερα δυνατά του σημεία και τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα, προσαρμοζόμενο στις μοναδικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντά του.
Η προσαρμογή των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών είναι καθοριστική για την ικανοποίηση των ταξιδιωτών, ειδικά για τον οικογενειακό τουρισμό, ο οποίος είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος στις προσδοκίες και την ικανότητα των προορισμών να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις τους.
Όπως επισημαίνει η Christina Panizo, επικεφαλής συμβουλευτικής Τουρισμού της Mabrian «μέσω συνεργασίας, εκτεταμένα δρομολόγια και συνδεδεμένες εμπειρίες, οι προορισμοί όχι μόνο θα ενθαρρύνουν τους ταξιδιώτες να ανακαλύψουν τις προσφορές τους εκτός της περιόδου αιχμής, αλλά θα συμβάλουν επίσης στη δημιουργία ευκαιριών για άλλες περιοχές στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για διαφοροποίηση της ζήτησης».