Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τις τάσεις που θα καθορίσουν τα ταξίδια το 2024 και μετά σε Millennials, Gen Z, Gen X και Baby Boomers, αποκαλύπτει η παγκόσμια έρευνα της Hilton.

Η «Trends Global Survey» σε πάνω από 10.000 ταξιδιώτες από εννέα χώρες, δείχνει επίσης πώς οι τουρίστες αναδιαμορφώνουν τον ορισμό του «σύγχρονου ταξιδιώτη», αλλάζοντας τις συνήθειες και τα «θέλω» τους.

Πώς θα ταξιδέψουν το 2024 Millennials, Gen Z, Gen X και Baby Boomers

Baby Boomers (ηλικίες 57 – 74)

Το φαγητό και το φαγητό αποτελούν σημαντικό μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας για τους Baby Boomers.

Τα εστιατόρια και οι γαστρονομικές εμπειρίες είναι η πρώτη τους προτεραιότητα για τον ταξιδιωτικό προϋπολογισμό τους (45%) και αναζητούν τοπική και τοπική κουζίνα όταν ταξιδεύουν (86%).

Αξίζει να σημειωθεί ότι προτιμούν το φαγητό με παρέα. Οι Baby Boomers είναι επίσης λιγότερο πιθανό να υιοθετήσουν κωδικούς QR από τις νεότερες γενιές.

Ενώ πολλοί αναγνωρίζουν τα οφέλη της τεχνολογίας, εκτιμούν πραγματικά τον «ανθρώπινο» παράγοντα της φιλοξενίας.
Έχουν περισσότερες από διπλάσιες πιθανότητες να πουν ότι ο «ανθρώπινος» παράγοντας της φιλοξενίας κάνει την ταξιδιωτική εμπειρία παρά ότι η τεχνολογία βοηθά στη μείωση του ταξιδιωτικού άγχους. Η εξυπηρέτηση είναι πρωταρχικής σημασίας.

Gen X (ηλικίες 43 – 56)

Από πολλές απόψεις, η Gen X βρίσκεται μεταξύ Baby Boomers και Millennials στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις. Ενώ η τεχνολογία είναι σημαντικό μέρος της εμπειρίας κρατήσεων και ταξιδιών τους, δεν είναι τόσο σημαντική όσο στις νεότερες γενιές.

  • Η Gen X εξακολουθεί να αναμένει ότι οι προσωπικές τους συσκευές θα μπορούν να λειτουργούν απρόσκοπτα ενώ ταξιδεύουν (79%).
  • Είναι σημαντικό να μπορούν να κάνουν κράτηση για το ταξίδι τους εξ ολοκλήρου διαδικτυακά (79%).
  • Όπως οι Millennials και Gen Z, θέλουν να βιώσουν κάτι νέο όταν ταξιδεύουν (84%) και θέλουν να αισθάνονται ότι τους περιποιούνται ή τους περιποιούνται (78%).
  • Και όπως τα Baby Boomers, οι ταξιδιώτες της Gen X δίνουν προτεραιότητα στα εστιατόρια και τις γαστρονομικές εμπειρίες (45%) και αναζητούν τοπική και τοπική κουζίνα όταν ταξιδεύουν (87%).

Τους αρέσει επίσης να έχουν ένα καλό εστιατόριο ξενοδοχείου (81%) και να απολαμβάνουν ένα μοναδικό μπαρ ξενοδοχείου (65%), ενώ εκτιμούν τις συμβουλές για το πού θα δειπνήσουν.

Millennials  (ηλικίες 27 – 42)

Οι Millennials συμφωνούν ότι είναι σημαντικό να νιώθουν φροντίδα ενώ ταξιδεύουν (83%) και είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα για άνεση και ευκολία ενώ ταξιδεύουν.

Κατά τον προϋπολογισμό ταξιδιού, δύο στους πέντε δίνουν προτεραιότητα στην απόλαυση και την περιποίηση (36%) και τις εμπειρίες που εστιάζουν στην ευεξία (37%).

Θέλουν να ξεκουραστούν και να επαναφορτιστούν (60%) αλλά δίνουν προτεραιότητα στην εξερεύνηση και την περιπέτεια (52%). Συγκεκριμένα, οι εμπειρίες που αναζητούν μπορεί να είναι αρκετά διαφορετικές.

  • Περίπου ένας στους τρεις δίνει προτεραιότητα σε πολιτιστικές εκδηλώσεις (33%) ή ζωντανές μουσικές εμπειρίες (30%) στον ταξιδιωτικό προϋπολογισμό του.
  • Ένας στους τέσσερις δίνει προτεραιότητα σε αθλητικές εκδηλώσεις (26%).
  • Αναζητούν επίσης τρόπους για να βγουν έξω και να απολαύσουν μια πεζοπορία ή μια παραλία.

Πολλοί έχουν φτάσει στο στάδιο της ζωής τους όπου είναι πιο εδραιωμένοι στην καριέρα τους και στην αρχή της οικογένειας τους.
Η ύπαρξη επιλογών φιλικών προς την οικογένεια είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους γονείς Millennials όταν ταξιδεύουν (91%).

Gen Z (ηλικίες 16 – 26)

Οι Gen Z ξεκινούν την ενηλικίωσή τους και αναζητούν περιπέτειες και εμπειρίες. Πολλοί βλέπουν τα ταξίδια ως ένα μονοπάτι προς την αυτοανακάλυψη και την ανάπτυξη.

  • Δύο στους πέντε λένε ότι είναι πολύ σημαντικό να βιώνουν κάτι νέο όταν ταξιδεύουν (43%).
  • Η κορυφαία προτεραιότητα για τον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό είναι η εξερεύνηση και η περιπέτεια (52%).

Ενώ τα ταξίδια αποτελούν προτεραιότητα στον προϋπολογισμό τους και σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα για τουρισμό το 2024 (72%), ως νέοι καριερίστες έχουν περιορισμούς προϋπολογισμού και χρόνου.

Ο προγραμματισμός και ο προϋπολογισμός για ταξίδια τους είναι αγχωτικός και η τεχνολογία θα παίξει βασικό ρόλο στο μέλλον των ταξιδιών για αυτήν την ηλικιακή ομάδα.

  • Είναι σημαντικό να μπορούν να κάνουν κράτηση για τα ταξίδια τους αποκλειστικά διαδικτυακά (83%).
  • Θέλουν να συνδυάζουν τις κρατήσεις και τις υπηρεσίες τους με τις κρατήσεις ξενοδοχείων τους (74%).
  • Επιθυμούν να χρησιμοποιούν τις προσωπικές τους συσκευές απρόσκοπτα ενώ ταξιδεύουν (84%).
  • Τρεις στους τέσσερις λένε ότι οι κωδικοί QR έχουν βελτιώσει την εμπειρία φαγητού (74%).

Πώς οι τουρίστες αναδιαμορφώνουν τον ορισμό του «σύγχρονου ταξιδιώτη»

Η προσωπική ευεξία έχει σημασία για τους ταξιδιώτες. Και πιο συγκεκριμένα, ένας καλός ύπνος. Το 2024, οι τουρίστες θα αναζητήσουν ξενοδοχεία που ευθυγραμμίζονται με αυτή την ανάγκη τους.

Τι κάνουν οι ταξιδιώτες για να πετύχουν έναν καλό ύπνο είναι

  • Ακούνε μουσική ή ένα podcast (33%)
  • Επιλέγουν διαμονή με μια αξιόπιστη μάρκα με σταθερά καλό στρώμα (27%)
  • Χρησιμοποιούν ωτοασπίδες ή ακουστικά (22%)
Πηγή: Hilton
Πηγή: Hilton

Ποιοι ακούν μουσική ή podcast πριν κοιμηθούν

  • Σχεδόν 1 στους 4 ταξιδιώτες Baby Boomer αναζητούν αξιόπιστες μάρκες ξενοδοχείων με ποιοτικά στρώματα για να πετύχουν έναν καλό ύπνο.
  • Η επιθυμία “λευκού θορύβου” στο δωμάτιο είναι μια αναδυόμενη τάση, που καθοδηγείται από το σχεδόν 10% των τουριστών παγκοσμίως που λένε ότι ταξιδεύουν με μηχάνημα λευκού θορύβου.
  • Άλλοι ταξιδιώτες κάνουν επιλογές στο ταξίδι τους για να περιορίσουν τον εξωτερικό θόρυβο με τρόπους που μπορούν να ελέγξουν.
  • Το 20% επιλέγει ή ζητά δωμάτιο μακριά από τον ασανσέρ ή σε ψηλό όροφο.

Οι Gen Z ταξιδιώτες επιλέγουν κινήσεις που δεν θα έχουν μεγάλο αντίκτυπο στον ύπνο τους, όπως:

  • Αποφεύγουν το αλκοόλ πριν τον ύπνο (25%)
  • Προπονούνται (21%)

Συνδεσιμότητα και εξατομίκευση

Οι ταξιδιώτες που θα αναζητήσουν εμπειρίες εξατομικευμένες στις ανάγκες τους.
Αναμένουν ότι η τεχνολογία που είναι διαισθητική και χρήσιμη σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους, αλλά θα εκτιμήσουν επίσης την ανθρώπινη σύνδεση στη φιλοξενία.

Σε έναν κόσμο με τεχνολογία, ταξιδιώτες όλων των ηλικιών αναζητούν καινοτόμες και απρόσκοπτες ψηφιακές λύσεις για να απλοποιήσουν τη συνολική ταξιδιωτική τους εμπειρία και να εξατομικεύσουν τη διαμονή τους. Και αυτό ξεκινά με τη διαδικασία κράτησης.

  • Η φόρτιση EV αποδείχθηκε ότι είχε την ταχύτερη αύξηση όγκου, ανεβαίνοντας από το τέταρτο στο δεύτερο υψηλότερο φίλτρο μετατροπής.
  • Η αφοσίωση αποτελεί επίσης σημαντικό στοιχείο για τον προγραμματισμό ταξιδιών για όλες τις γενιές.
  • Τρεις στους πέντε ταξιδιώτες κάνουν κράτηση με συνέπεια σε συγκεκριμένη επωνυμία ή μία πιστωτική κάρτα για να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη τους.
  • Οι Millennials σκέφτονται να μεγιστοποιήσουν τα πλεονεκτήματά τους περισσότερο κατά την κράτηση, με το 67% να δίνει προτεραιότητα στα προγράμματα πίστης τους όταν σχεδιάζουν ταξίδια.

Πηγή: Hilton

  • Ενώ βρίσκεται στο δρόμο, το 76% των ταξιδιωτών παγκοσμίως εκτιμά τις ταξιδιωτικές εφαρμογές που μειώνουν την τριβή και το άγχος του ταξιδιού.
  • Για το 80% των παγκόσμιων ταξιδιωτών , είναι σημαντικό να μπορούν να χρησιμοποιούν προσωπικές συσκευές απρόσκοπτα με την τεχνολογία on-property, από Wi-Fi έως εφαρμογές ροής.

Καλό φαγητό

Τα ενδιαφέροντα των ταξιδιωτών στους προορισμούς τους εξελίσσονται με αυξημένη εστίαση στα καλά φαγητά και ποτά, την εξερεύνηση, την περιπέτεια και τη σύνδεση με ανθρώπους και τοπικούς πολιτισμούς.

  • Όταν οι ταξιδιώτες αρχίζουν να αναζητούν κρατήσεις, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την κατανάλωση τοπικής και τοπικής κουζίνας (86%) και για ένα καλό εστιατόριο στο ξενοδοχείο τους (82%).
  • Ενώ οι Gen X και Baby Boomers αναμένουν να έχουν περισσότερο προϋπολογισμό για γαστρονομικές εμπειρίες, οι Gen Z και Millennials ενδιαφέρονται περισσότερο να βυθιστούν στη σκηνή του τοπικού μπαρ.
  • Περίπου τα τρία τέταρτα των Gen Z και Millennials ενδιαφέρονται να ζήσουν τοπικά, μοναδικά μπαρ ξενοδοχείων κατά τη διάρκεια τους.

Το 78% των παγκόσμιων ταξιδιωτών εκτιμά τις αγορές υγιεινών τροφίμων, με μια αρκετά σταθερή σύγκριση μεταξύ των γενεών.

Πηγή: Hilton

Στην αγορά, η ποικιλία και οι υγιεινές επιλογές έχουν σημασία, καθώς οι ταξιδιώτες προσπαθούν να διατηρήσουν τις τακτικές ρουτίνες και τις διατροφικές τους προτιμήσεις ενώ βρίσκονται στο δρόμο.

Όσον αφορά το φαγητό σε πακέτο, οι Millennials έχουν έτοιμες τις εφαρμογές παραγγελιών τους. Το 65% των Millennials να παραγγέλνει τακτικά φαγητό σε πακέτο, ενώ ταξιδεύει σε σύγκριση με μόνο το 29% των Baby Boomers.

Εξερεύνηση και περιπέτεια

Δεύτερον μετά τις γαστρονομικές εμπειρίες, σχεδόν οι μισοί ταξιδιώτες θα δώσουν προτεραιότητα στην εξερεύνηση και την περιπέτεια, με Gen Z και Millennials (52% και για τα δύο) να σχεδιάζουν περισσότερο προϋπολογισμό για αυτούς τους τύπους εμπειριών από άλλες γενιές.

Σύνδεση με ανθρώπους και πολιτισμό

Όσον αφορά στο γιατί ταξιδεύουν οι άνθρωποι, ακολουθώντας την καθολική ανάγκη για ξεκούραση και επαναφόρτιση, τα ταξίδια το 2024 θα έχουν να κάνουν με τη δημιουργία και την ενίσχυση των συνδέσεων με ανθρώπους και πολιτισμούς. Περίπου το 45% κάθε γενιάς ταξιδεύει για να επανασυνδεθεί με φίλους και οικογένεια.

Κορυφαίοι λόγοι για ταξίδια το 2024

  • Για να εξερευνήσει διαφορετικούς πολιτισμούς ή προορισμούς (40%)
  • Για να μάθει για τη δική του κουλτούρα και κληρονομιά (26%)

Θα ταξιδέψει για να μάθει για τον πολιτισμό

Πηγή: Hilton

Θα ταξιδέψει για να συνδεθεί με τον πολιτισμό του

Πηγή: Hilton

Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο οι ταξιδιώτες επανασυνδέονται με φίλους και οικογένεια είναι μέσω κοινών πολιτιστικών εμπειριών, όπως η ψυχαγωγία και ο αθλητισμός.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, οι ταξιδιώτες γέμισαν στάδια και αίθουσες συναυλιών σε όλο τον κόσμο. Παρακολούθησαν πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις, σε αριθμούς ρεκόρ.

Το 2024, αυτό αναμένεται να ενισχυθεί. Το 24% παγκοσμίως σχεδιάζει αποδράσεις για μοναδικές εμπειρίες, όπως συναυλίες ή αθλητικές εκδηλώσεις.

Ενώ η εμπειρία του προορισμού και της τοπικής κουλτούρας είναι ένας κορυφαίος λόγος για ταξίδια το 2024, τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών παραδέχονται ότι το θέμα της περιβαλλοντικής αλλαγής μπορεί να είναι συντριπτικό καθώς εξετάζουν τα σχέδια των διακοπών τους.

Πηγή: Hilton

Τώρα περισσότερο από ποτέ, οι επισκέπτες αναζητούν επωνυμίες που κάνουν καλό τόσο στους ανθρώπους όσο και στον πλανήτη στους προορισμούς όπου ταξιδεύουν.

Οι τάσεις στα επαγγελματικά ταξίδια

Καθώς ο κόσμος βγήκε από την πανδημία, διαμορφώθηκαν νέες τάσεις για επαγγελματικά ταξίδια.
Το πότε, το πού και το πώς εργάζονταν οι άνθρωποι άλλαξαν δραματικά, με αποτέλεσμα την άνοδο των ταξιδιών μεικτών ή “αναψυχής”, μετατόπιση στη μέση διάρκεια παραμονής και αυξημένο ενδιαφέρον για δευτερεύουσες αγορές, καθώς και προορισμούς για θέρετρα και all-inclusive.

Αυτές οι τάσεις αναμένεται να παραμείνουν ισχυρές και ακόμη και να ενισχυθούν τα επόμενα χρόνια.

  • Το 2024, το 46% των εργαζομένων πλήρους απασχόλησης και αυτοαπασχολούμενων παγκοσμίως, σχεδιάζει να ταξιδέψει για εταιρικούς λόγους ή για αναψυχή, με τα επίπεδα να ποικίλλουν ανά χώρα και γενιά.
  • Οι εργαζόμενοι στην Ινδία (65%), τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (64%) και την Κίνα (60%) είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους ή για διασκέδαση.
Πηγή: Hilton

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 53% τόσο της Millennial όσο και της Gen Z σχεδιάζει να ταξιδέψει για επαγγελματικούς λόγους το 2024.

Πηγή: Hilton

Καθώς οι νέοι, ελκυστικοί προορισμοί προσελκύουν επαγγελματίες ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο, πολλοί εξερευνούν τρόπους με τους οποίους τα επιπλέον μίλια και ο χρόνος μπορούν να βελτιώσουν τόσο την εργασιακή όσο και την προσωπική τους ζωή.

Όσοι σχεδιάζουν να ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους δεσμεύονται να μεγιστοποιήσουν αυτόν τον χρόνο στο δρόμο ενσωματώνοντας ευκαιρίες για εργασία, οικογένεια ή φίλους και αναψυχή.

Για κάποιους, αυτό μπορεί να σημαίνει την προσθήκη περισσότερων συσκέψεων ή εκδηλώσεων στο δρομολόγιο του ταξιδιού τους. Για άλλους, σημαίνει να ενσωματώσουν μία ή δύο προσωπικές ημέρες στο ταξίδι τους.

  • Σε παγκόσμιο επίπεδο, περισσότεροι από το ένα τρίτο των επιχειρηματιών ταξιδιωτών Gen Z και Millennials δήλωσαν ότι σκοπεύουν να παρατείνουν ένα επαγγελματικό ταξίδι το 2024 για να απολαύσουν τον ελεύθερο χρόνο τους πριν ή μετά τις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις.
  • Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες σε Ινδία (39%), Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (36%) και  Μεξικό (34%) είναι πιο πιθανό να παρατείνουν τα ταξίδια τους.

Ενώ βρίσκονται στο δρόμο, το 74% των ταξιδιωτών συμφωνεί ότι είναι σημαντικό να ελαχιστοποιηθεί το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

Για να βοηθήσουν τους πελάτες τους και να επιτύχουν εταιρικούς στόχους, οι σχεδιαστές ταξιδιών αναζητούν συνεργάτες που θα τους βοηθήσουν να δημιουργήσουν ουσιαστική αλλαγή στη συνολική εμπειρία των ταξιδιωτών τους και επίσης να έχουν θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και στις κοινότητες που επισκέπτονται.