Έρευνα της ABTA δείχνει ότι οι νέοι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται περισσότερο για τη βιωσιμότητα, αλλά παραμένουν σκεπτικοί για το κατά πόσο μπορούν να κάνουν τη διαφορά

Οι ταξιδιώτες ηλικίας 25 έως 34 ετών εμφανίζονται ως η πιο ενεργή και ευαισθητοποιημένη ηλικιακή ομάδα όσον αφορά τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των ταξιδιών τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Holiday Habits της ABTA, που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της Ένωσης στη Μαγιόρκα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, 64% των ατόμων αυτής της ηλικίας δήλωσαν ότι θέλουν να γνωρίζουν πώς οι ταξιδιωτικές εταιρείες ωφελούν τους προορισμούς που επισκέπτονται, ποσοστό αισθητά υψηλότερο από τον συνολικό μέσο όρο (48%).

Παράλληλα, 20% επέλεξαν έναν ταξιδιωτικό πάροχο έναντι άλλου κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους λόγω καλύτερου περιβαλλοντικού ή βιώσιμου προφίλ, ποσοστό διπλάσιο από τον εθνικό μέσο όρο.

Ωστόσο, παρά την αυξημένη περιβαλλοντική τους ευαισθησία, οι νέοι ταξιδιώτες αισθάνονται συχνά ότι η ατομική τους δράση δεν αρκεί για να επιφέρει ουσιαστική αλλαγή. Το 47% δήλωσε ότι «δεν μπορεί να κάνει πολλά» ως καταναλωτής για να επηρεάσει ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή ή οι εκπομπές άνθρακα, έναντι 39% του γενικού πληθυσμού.

Η ABTA επισημαίνει ότι η ανησυχία για τη βιωσιμότητα δεν μειώνει τη διάθεση για ταξίδια στο εξωτερικό. Το 62% των ερωτηθέντων ηλικίας 25-34 ετών δήλωσαν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν τις διακοπές τους στο εξωτερικό, ενώ μόλις το 12% διαφωνεί.

Εκπρόσωπος της ABTA ανέφερε σχετικά:

«Αν και συνολικά οι στάσεις απέναντι στα βιώσιμα ταξίδια παραμένουν σταθερές, η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα ξεχωρίζει. Οι ταξιδιώτες 25-34 ετών είναι πιο ενημερωμένοι και ανήσυχοι, με αυξημένες απαιτήσεις από τις επιχειρήσεις και μεγαλύτερη διάθεση να δράσουν οι ίδιοι.»

Η έρευνα υπογραμμίζει πως οι ταξιδιώτες της νέας γενιάς αποτελούν το κοινό-κλειδί για τις τουριστικές επιχειρήσεις που επενδύουν στη βιωσιμότητα και την υπεύθυνη ταξιδιωτική συμπεριφορά — ένα κοινό που, αν και απαιτητικό, επιλέγει ενεργά εταιρείες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες του.