Σύμφωνα με την έκθεση του Ericsson (NASDAQ:ERIC) ConsumerLab, ‘Emerging App Culture’, εκτός από την επιθυμία για καλύτερη ή ταχύτερη πρόσβαση στο διαδίκτυο, ο κύριος λόγος για την αγορά ενός smartphone είναι η πρόσβαση στα applications. Η έκθεση είναι το αποτέλεσμα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Ρωσίας, της Ινδίας και της Βραζιλίας. Σύμφωνα με την έκθεση, οι νέοι χρήστες smartphone καλωσορίζουν τις εφαρμογές, όπως επίσης και οι παλαιότεροι χρήστες. Επιπλέον, προκύπτει ότι το 69% των χρηστών smartphone έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας εφαρμογές σε καθημερινή βάση και το 20% χρησιμοποιεί καθημερινά data intensive υπηρεσίες όπως video, τηλεόραση, χάρτες ή εφαρμογές πλοήγησης.

Οι 10 πιο δημοφιλής δραστηριότητες των κατόχων smartphone, με τη σειρά που προέκυψαν -σύμφωνα με την έρευνα- είναι οι ακόλουθες: το ‘check in’ για τοποθεσίες, οι χάρτες πλοήγησης ή οι πληροφορίες για την κυκλοφορία, η internet TV, η παρακολούθηση ταινιών, τα online παιχνίδια, το streaming video, τα παιχνίδια σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, η παρακολούθηση ειδήσεων, το Twitter και η ενασχόληση με blogs.

Για τους καταναλωτές, αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι να παραμένουν συνδεδεμένοι και να έχουν πρόσβαση σε εργαλεία και υπηρεσίες. Γι’ αυτούς είναι μικρή η διαφορά μεταξύ της κατοχής ενός smartphone και των εφαρμογών που χρησιμοποιούν σε αυτό. Ωστόσο, τα applications χρησιμοποιούνται διαφορετικά στις 3 αγορές, με τους Ινδούς χρήστες smartphone να ενδιαφέρονται περισσότερο για τη λήψη εξατομικευμένων εφαρμογών, όπως  screen savers, live wallpapers / themes και third party browsers εκτός από τις κοινωνικές εφαρμογές πολυμέσων και παιχνιδιών. Από την άλλη πλευρά οι Ρώσοι χρήστες smartphones ενδιαφέρονται για πιο χρηστικές εφαρμογές που ωφελούν τη ροή της καθημερινότητάς τους, όπως είναι η πλοήγηση και οι χάρτες, οι συγκρίσεις τιμών, τα barcode scanners, η μετάφραση και τα λεξικά, ενώ στη Βραζιλία χρησιμοποιούν κυρίως εφαρμογές σχετικά με την ενίσχυση των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων τους.

Ο Jasmeet Singh Sethi, Senior Specialist του Ericsson ConsumerLab, δήλωσε: «Η ‘κουλτούρα’ των applications σε αυτές τις αναδυόμενες αγορές υψηλής ανάπτυξης αντικατοπτρίζει την παρόμοια τάση με εκείνη στις ΗΠΑ και σε άλλα μέρη του αναπτυγμένου κόσμου. Οι εφαρμογές δεν απευθύνονται πλέον μόνο στους αρχάριους adopters. Παρόλο που οι υπάρχοντες χρήστες χρησιμοποιούν συχνότερα εφαρμογές σε σχέση με τους νέους  χρήστες smartphones, βλέπουμε μια γενική τάση και εξέλιξη προς τους νέους χρήστες να αγοράζουν όλο και πιο εξειδικευμένες εφαρμογές, όπως αυτές για υπηρεσίες γνωριμιών και συγκρίσεις τιμών, από την πρώτη στιγμή που αγοράζουν smartphones. Η χρήση αυτών των εξειδικευμένων εφαρμογών παρουσιάζεται στα ίδια επίπεδα τόσο για τους νέους χρήστες όσο και για τους παλαιότερους χρήστες».
Ορισμένα χαρακτηριστικά χρήσης των εφαρμογών διαφέρουν σε σύγκριση με τις ‘ώριμες’ αγορές. Σύμφωνα με την έκθεση προκύπτει ότι 2 στους 5 χρήστες ποτέ ή σπάνια έχουν επισκεφθεί την επίσημη αγορά για εφαρμογές , ενώ αντιθέτως η λήψη των εφαρμογών γίνεται από άλλους δικτυακούς τόπους και forums. Περίπου οι μισοί από τους χρήστες ‘κατεβάζουν’ εφαρμογές στον υπολογιστή και στη συνέχεια τις μεταφέρουν στο smartphone τους.

Όσον αφορά στην καθημερινή χρήση των applications από τους ερωτηθέντες το 49% ανέφερε ότι χρησιμοποιεί εφαρμογές για κοινωνική δικτύωση, το 39% για chat, το 31% για την πρόγνωση του καιρού, το 26% για τις ειδήσεις, το 20% για τους χάρτες, το GPS και την πλοήγηση, και το 12% για τα δρομολόγια και την κυκλοφορία.

«Αυτοί οι αριθμοί αποκαλύπτουν το έντονο ενδιαφέρον των καταναλωτών για εφαρμογές που τους επιτρέπουν να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές προκλήσεις και να αλληλεπιδρούν με ανθρώπους, τόπους και πράγματα στο αστικό περιβάλλον τους. Πιστεύουμε ότι τα smartphones και τα applications θα είναι το κλειδί για την αλλαγή της καθημερινής ζωής των  ανθρώπων σε αγορές υψηλής ανάπτυξης, οι οποίες οδεύουν προς τη Διαδικτυωμένη Κοινωνία», σχολιάζει ο Jasmeet Singh Sethi.

Σχετικά με την Έκθεση Emerging App Culture

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ κατόχων smartphone ηλικίας 15 – 54 ετών στις αγορές της Ινδίας, της Ρωσίας και της Βραζιλίας. Απαραίτητη προϋπόθεση για τους συμμετέχοντες ήταν η πρόσβαση στο internet μέσω smartphone τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα. Το συγκεκριμένο δείγμα είναι αντιπροσωπευτικό των κατόχων smartphones που χρησιμοποιούν mobile internet σε αυτές τις 3 αγορές. Όσον αφορά στο ποσοτικό μέρος της έρευνας, συμπληρώθηκαν1.220 online ερωτηματατολόγια στη Ρωσία και στη Βραζιλία και 5.000 μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν στην Ινδία..
Σχετικά με το ποιοτικό μέρος της έρευνας, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 33 ομαδικές ποιοτικές συνεντεύξεις στις 3 αγορές με στόχο τη βαθύτερη κατανόηση για το πώς οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τα smartphones και τα applications.

Σχετικά με το Ericsson ConsumerLab

Το Ericsson ConsumerLab είναι ένας οργανισμός της Ericsson, ο οποίος παρέχει insights των καταναλωτών με στόχο την επιρροή στη στρατηγική, στο μάρκετινγκ και στη διαχείριση των προϊόντων του Ομίλου Ericsson. Διαθέτει εμπειρία περισσότερων από 15 χρόνων στην έρευνα των καταναλωτών, η οποία περιλαμβάνει τη μελέτη σχετικά με τις αξίες και τη συμπεριφορά των ανθρώπων, του τρόπου που ενεργούν και σκέφτονται για προϊόντα, καθώς και με τις υπηρεσίες ΤΠΕ. Αυτή η γνώση βοηθά στην ανάπτυξη ελκυστικών και πετυχημένων υπηρεσιών.

Αποκτά γνώση και εμπειρίες μέσα από ένα παγκόσμιο ερευνητικό πρόγραμμα. Ετήσια πραγματοποιούνται συνεντεύξεις με 100.000 άτομα σε περισσότερες από 40 χώρες και σε περισσότερες από 10 μεγαλουπόλεις – αντιπροσωπεύοντας στατιστικά απόψεις 1,1 δισεκατομμυρίων ανθρώπων. Χρησιμοποιούνται τόσο ποσοτική όσο και ποιοτική έρευνα και έχει αφιερωθεί σημαντικός χρόνος σε συνεντεύξεις και σε ομάδες καταναλωτών από διαφορετικούς πολιτισμούς. Η έρευνα περιλαμβάνει τις τάσεις της γενικής αγοράς και των καταναλωτών, καθώς και insights για συγκεκριμένους τομείς.

Για να είναι κοντά στην αγορά και στους καταναλωτές, το Ericsson ConsumerLab και τα μέλη της ομάδας του είναι διαθέσιμα στις περισσότερες περιοχές, όπου δραστηριοποιείται η Ericsson. Όντας μέλος του Oμίλου Ericsson δίδεται η δυνατότητα για πλήρη κατανόηση της ICT αγοράς και των επιχειρηματικών μοντέλων. Αυτή η ευρεία γνώση αποτελεί μοναδικό πλεονέκτημα και τη βάση για αξιοπιστία και ακεραιότητα. Το Ericsson ConsumerLab παρατηρεί το γενικό σύνολο, κατανοεί που ταιριάζει το κάθε άτομο και γνωρίζει τι σημαίνει αυτό για τις μελλοντικές τάσεις και τις υπηρεσίες.