
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ δεν κάνουν περικοπές στα ταξίδια, αλλά γίνονται πιο επιλεκτικοί. Σύμφωνα με νέα στοιχεία από το MMGY Travel Intelligence, οι Αμερικανοί διατηρούν σταθερά σχέδια για αποδράσεις παρά το αυξανόμενο κόστος.
Στρέφονται προς τις πρακτικές γαστρονομικές εμπειρίες και επιλέγουν τις οικείες οικογενειακές διακοπές αντί για τις παραδοσιακές εορταστικές συγκεντρώσεις.
Το μήνυμα είναι σαφές. Θέλουν εμπειρίες που να είναι αυθεντικές, διαδραστικές και βαθιά προσωπικές.
- Οι βραχυπρόθεσμες ταξιδιωτικές προθέσεις τους παραμένουν σταθερές στο 66% για τους επόμενους έξι μήνες. Αυτό δείχνει την ανθεκτικότητα των ταξιδιών ως προτεραιότητα των καταναλωτών.
- Οι τουρίστες από την Αμερική, κάνουν μια σημαντική στροφή προς τη λήψη αποφάσεων που βασίζονται στην αξία και τον τουρισμό με γνώμονα την εμπειρία.

Οι διακοπές γίνονται πιο οικείες
- Πάνω από τους μισούς (53%) σχεδιάζουν χειμερινές διακοπές, αλλά τα παραδοσιακά πρότυπα εξελίσσονται.
- Ενώ η επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς παραμένει συνηθισμένη (45%), ένα αυξανόμενο ποσοστό επιλέγει διακοπές αναψυχής με την οικογένεια του (36%).
Η τάση αυτή σηματοδοτεί ότι δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη προτεραιότητα στη δημιουργία κοινών εμπειριών και βαθύτερων δεσμών με τον στενό κύκλο τους έναντι των παραδοσιακών επισκέψεων στην ευρύτερη οικογένεια.

Τα γαστρονομικά ταξίδια γίνονται πρακτικά
Οι Αμερικανοί τουρίστες, ανταλλάσσουν τα λευκά τραπεζομάντιλα με ποδιές μαγειρικής.
- Το ενδιαφέρον για μαθήματα μαγειρικής αυξήθηκε στο 19% (από 15% το 2024).
- Η ζήτηση για βραβευμένα εστιατόρια μειώθηκε 13 ποσοστιαίες μονάδες σε μόλις 18%.
Αυτή η μετατόπιση σηματοδοτεί ότι εκτιμούν όλο και περισσότερο τις διαδραστικές, τοπικές γαστρονομικές εμπειρίες έναντι γευμάτων υψηλού κύρους.
Αυτό, οφείλεται εν μέρει στην αύξηση του κόστους και στη μεγαλύτερη έμφαση στις εμπειρίες που προσφέρουν σχέση ποιότητας-τιμής.

Το Παγκόσμιο Κύπελλο δημιουργεί ευκαιρίες
Οι οπαδοί του ποδοσφαίρου και οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ ταξιδιών μετρούν αντίστροφα τις ημέρες μέχρι το Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA 2026.
Το 21% τουριστών αναψυχής σχεδιάζει να ταξιδέψει ειδικά για τη διοργάνωση. Θα ξοδέψουν κατά μέσο όρο 3.652 δολάρια ανά ταξίδι.
Η εμπειρία ενός γεγονότος που συμβαίνει μια φορά στη ζωή και η υποστήριξη της εθνικής τους ομάδας αναφέρονται ως τα κορυφαία κίνητρα από το 37%.

Επιταχύνεται η υιοθέτηση της ΑΙ
Το 40% των ταξιδιωτών αναψυχής έχει χρησιμοποιήσει το ChatGPT ή άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) για τον προγραμματισμό. Το ποσοστό είναι αυξημένο 10 ποσοστιαίες μονάδες, από την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι Millennials και όσοι έχουν παιδιά ηγούνται της υιοθέτησης (και οι δύο με 59%). Χρησιμοποιούν, κυρίως την ΑΙ για να ανακαλύψουν δραστηριότητες που τους ενδιαφέρουν.
Ωστόσο, η ανθρώπινη εμπειρογνωμοσύνη εξακολουθεί να κυριαρχεί. Οι τουρίστες εμπιστεύονται τις συστάσεις από ειδικούς πάνω από δύο φορές περισσότερο από τις προτάσεις που παράγονται από την ΑΙ.
«Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες παραμένουν πρόθυμοι να εξερευνήσουν, αλλά κάνουν διαφορετικές επιλογές σχετικά με το πώς και με ποιον ταξιδεύουν, δήλωσε ο Simon Moriarty, Αντιπρόεδρος Έρευνας για την MMGY Travel Intelligence.
Συγκεκριμένα, βλέπουμε μια ουσιαστική μετατόπιση στις προτεραιότητες. Ενώ η επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς παραμένει η πιο κοινή επιλογή, ένας αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών επιλέγει διακοπές αναψυχής με τις οικογένειές τους, δίνοντας προτεραιότητα στη δημιουργία αναμνήσεων και στις βαθύτερες συνδέσεις με τον στενό κύκλο τους έναντι των παραδοσιακών συγκεντρώσεων».
























