
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τα εταιρικά ταξίδια συρρικνώνονται φέτος, καθώς το κόστος τους αυξάνεται και οι εταιρείες αρχίζουν να αξιολογούν τα πραγματικά οφέλη τους, σύμφωνα με έκθεση της Deloitte.
Τα δεδομένα βασίζονται σε δύο έρευνες, η μία σε επαγγελματίες ταξιδιώτες με έδρα τις ΗΠΑ που ταξίδεψαν τόσο το 2024 όσο και το 2025 και η άλλη σε πάνω από 150 διευθυντές διαχείρισης εταιρικών ταξιδιών (TMC).
Το κόστος αυξάνεται, όπως και οι προϋπολογισμοί
- Το 54% των διαχειριστών λέει ότι είναι ο κύριος παράγοντας που περιορίζει τα επαγγελματικά ταξίδια φέτος.
- Το 74% θα επεκτείνει τους προϋπολογισμούς τους φέτος.
- Το 68% θα επεκτείνει τους προϋπολογισμούς τους για το 2026, γεγονός που μπορεί να σηματοδοτεί μελλοντική αβεβαιότητα.
- Το 60% λένε ότι οι εταιρείες τους «αυξάνουν τη συμμόρφωση» για την καλύτερη διαχείριση του κόστους.
- Οι μικρότερες εταιρείες είναι πολύ πιο πιθανό να αυξήσουν τους προϋπολογισμούς τους φέτος σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες 80% έναντι 59%.

Ενώ ο αριθμός εκείνων που αναμένεται να επεκτείνουν τους προϋπολογισμούς τους φέτος είναι ευθυγραμμισμένος με το 2024, η αύξηση στις μικρότερες εταιρείες παρουσιάζει μια μετατόπιση σε σχέση με πέρυσι.
- Ο αριθμός των επαγγελματιών ταξιδιωτών στο σύνολο του έχει συρρικνωθεί από 36% σε 31% σε σχέση με πέρυσι.
- Πλέον υπάρχουν λιγότεροι περιστασιακοί επαγγελματίες ταξιδιώτες, ενώ όσοι κάποτε ταξίδευαν συχνά, τώρα το μειώνουν.
Μεταξύ εκείνων που ταξιδεύουν, οι προσδοκίες για τη συχνότητα ταξιδιών παρουσιάζουν ανάμεικτες προοπτικές.
Σε σύγκριση με το 2024, περισσότεροι ταξιδιώτες αναμένουν να ταξιδεύουν τακτικά (6 έως 10 ταξίδια) ή συχνά (10 ή περισσότερα ταξίδια), αλλά πολλοί συχνοί ταξιδιώτες αναμένουν μια μείωση, από τρία ή περισσότερα ταξίδια το μήνα σε μόλις δύο.

Γιατί ταξιδεύουν οι επαγγελματίες
- Οι επιχειρηματικές πρωτοβουλίες παραμένουν ο κορυφαίος λόγος για επαγγελματικά ταξίδια (52%).
- Τα δύο τρίτα έχουν ήδη ταξιδέψει ή αναμένεται να ταξιδέψουν για μια ζωντανή εκδήλωση φέτος.
- Το 49% θα ταξιδέψει ή έχει ήδη ταξιδέψει για εκπαίδευση (+4% σε σχέση με πέρυσι).
Ένας στους πέντε διευθυντές αναφέρει την εκπαίδευση και την ανάπτυξη ως τον κύριο λόγο για τον οποίο οι εργαζόμενοι των εταιρειών τους ταξιδεύουν περισσότερο.
Κανάλια κράτησης
Τα εργαλεία εταιρικών κρατήσεων παραμένουν σημαντικά για την οικονομική απόδοση, αλλά οι online ταξιδιωτικές εταιρείες (OTA) γίνονται ολοένα και λιγότερο χρήσιμες για τους επαγγελματίες ταξιδιώτες.
Οι κρατήσεις μέσω OTA έχουν μειωθεί από 57% πέρυσι σε 49% φέτος. Η εμπειρία χρήστη αποτελεί τεράστιο μέρος αυτής της μείωσης, καθώς μόλις το 27% αναφέρει μια ανώτερη εμπειρία αγορών με έναν OTA, από 46% πέρυσι.

Η βιωσιμότητα συνεχίζει να αυξάνεται
Η βιωσιμότητα μετατοπίζεται από την παρακολούθηση των προσπαθειών των προμηθευτών στη διατύπωση συστάσεων με βάση τα πρότυπα πιστοποίησης και τις εκπομπές.
- Όπως και πέρυσι, το 48% σε TMC λέει ότι οι εταιρείες τους δίνουν προτεραιότητα σε πρακτικές επαγγελματικών ταξιδιών που μειώνουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.
- Ο αριθμός των διαχειριστών ταξιδιών που δίνουν προτεραιότητα σε αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν βιώσιμα καύσιμα αεροπορίας (SAF) έχει αυξηθεί 10% σε ετήσια βάση, φτάνοντας το 43%.
Ωστόσο, ενώ υπάρχει μεγαλύτερη ιεράρχηση προτεραιοτήτων, υπάρχει επίσης λιγότερη παρακολούθηση των μετρήσεων βιωσιμότητας των προμηθευτών φέτος.
- Οι εταιρείες που παρακολουθούν τα SAF μειώθηκαν από 48% πέρυσι σε 25%.
- Εκείνες που παρακολουθούν τις εκπομπές άνθρακα ανά πτήση μειώθηκαν από 38% σε 30%.
Το 40% των αγοραστών ταξιδιών αναφέρει ότι οι πληροφορίες σχετικά με αυτά είναι όλες διαθέσιμες στα εργαλεία κράτησης, επομένως ενώ υπάρχει λιγότερη παρακολούθηση, υπάρχει επίσης αυξημένη εμπιστοσύνη στη βιωσιμότητα σε ολόκληρο τον κλάδο.