
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι Ολλανδοί τουρίστες είναι περίεργοι και ταξιδεύουν πιο συνειδητά και προσωπικά, εξερευνώντας τους προορισμούς με έναν τρόπο που τους ταιριάζει.
Είτε αυτό σημαίνει διατήρηση γνωστών συνηθειών κατά τη διάρκεια των διακοπών είτε πλήρη ενσωμάτωση στην τοπική κουλτούρα, στις αποδράσεις αναζητούν όλο και περισσότερο μια ισορροπία μεταξύ των δύο.
Αυτό αποκαλύπτει νέα έρευνα από την Booking.com σχετικά με την συμπεριφορά, τις συνήθειες αλλά και τις ενοχλήσεις των παραθεριστών από την Ολλανδία.
Στις διακοπές, τηρούν τις δικές τους συνήθειες. Για παράδειγμα, ένας στους πέντε προτιμά εστιατόρια που σερβίρουν αναγνωρίσιμα πιάτα, όπως το πατάτζε όρλογκ.
Οι 7 κορυφαίες συνήθειες διακοπών των Ολλανδών
- Παίζουν επιτραπέζια παιχνίδια (30%).
- Διαβάζουν ολλανδικές εφημερίδες ή περιοδικά (27%).
- Ποδηλασία (26%).
- Παρακολούθηση ολλανδικών τηλεοπτικών προγραμμάτων (25%).
- Ετοιμάζουν σάντουιτς για μια ημερήσια εκδρομή (23%).
- Τρώνε νωρίς για βράδυ (23%).
- Καταναλώνουν τυπικά ολλανδικά σνακ όπως σοκολάτας, γλυκόριζα ή φυστικοβούτυρο (21%).
Τι προσέγγιση υιοθετούν στις διακοπές
Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες συνήθειες που μένουν πίσω. Οι Ολλανδοί συχνά υιοθετούν μια πιο πολυτελή προσέγγιση στις διακοπές τους από ό,τι στο σπίτι.
- Το 67% τρώει έξω πιο συχνά και σχεδόν.
- Oi μισοί (45%) δίνουν λιγότερη προσοχή στα έξοδα τους στις διακοπές.
- Οι νεότερες γενιές είναι οικονομικά πιο χαλαρές κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Η Gen Ζ (54%) δίνει τη λιγότερη προσοχή στα έξοδα της, ακολουθούμενη από τους Millennials (50%), τη Gen Χ (45%) και τους Baby Boomers (38%).
Οι διακοπές είναι η ιδανική στιγμή για να αποσυνδεθούν από την καθημερινότητα και να ανοιχτούν σε νέες εμπειρίες.
- Η μεγάλη πλειονότητα (70%) βυθίζεται ενεργά στην τοπική κουλτούρα και γλώσσα.
- Τα τοπικά εστιατόρια (64%), η αγορά τοπικών προϊόντων (68%) και η επίσκεψη σε αξιοθέατα (82%) στον προορισμό είναι δημοφιλή στους Ολλανδούς ταξιδιώτες.
Μακριά από…Ολλανδούς
Σχεδόν ένας στους πέντε Ολλανδούς παραθεριστές κρύβει μερικές φορές συνειδητά την καταγωγή του κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού.
Αντίθετα, τέσσερις στους δέκα είναι περήφανοι που είναι Ολλανδοί κατά τη διάρκεια των διακοπών.
Παρόλο που τα δύο τρίτα συναντούν τακτικά συμπατριώτες τους στις διακοπές, δεν είναι όλοι εξίσου ευχαριστημένοι γι’ αυτό.
- Το 16% θεωρεί ενοχλητικό να γνωρίζει άλλους Ολλανδούς, κυρίως επειδή διαταράσσει την ατμόσφαιρα των διακοπών και τους δίνει την αίσθηση ότι δεν φεύγουν ποτέ πραγματικά από το σπίτι (48%).
- Περισσότεροι από τους μισούς (54%) δεν αναζητούν άλλους Ολλανδούς.
- Το 14% κάνει ακόμη και συνειδητή προσπάθεια να τους αποφύγει.
- Για να το πετύχουν αυτό, δεν ταξιδεύουν σε δημοφιλείς προορισμούς διακοπών (54%), κάνουν κράτηση για μικρής κλίμακας καταλύματα όπως εξοχικές κατοικίες ή διαμερίσματα (52%) και δεν μιλούν ολλανδικά δημόσια (19%).
Θορυβώδεις και ασεβείς
Οι Ολλανδοί είναι επίσης αρκετά επικριτικοί μεταξύ τους όσον αφορά τη συμπεριφορά τους στις διακοπές. Οι μεγαλύτερες πηγές εκνευρισμού είναι:
- Η ασεβής συμπεριφορά προς την τοπική κουλτούρα και τους κατοίκους (53%).
- Μιλάνε δυνατά (44%).
- Παράπονα για τα τοπικά έθιμα και τις υπηρεσίες (32%).
- Η διεκδίκηση ξαπλώστρας στην παραλία ή την πισίνα (29%).
Για έναν στους δέκα ταξιδιώτες, αυτή η συμπεριφορά οδηγεί ακόμη και σε ντροπή. Δεν προκαλεί επομένως έκπληξη το γεγονός ότι σχεδόν ένας στους πέντε προσπαθεί μερικές φορές να κρύψει την ολλανδική του καταγωγή. Πώς;
- Αποφεύγει ορισμένες επιλογές ένδυσης (52%).
- Μιλά συνειδητά μια γλώσσα διαφορετική (39%).
- Αποκρύπτει εντελώς την καταγωγή του όταν του ζητείται (19%).
Η εικόνα δεν είναι εντελώς αρνητική
- Ευτυχώς, η εικόνα δεν είναι εντελώς αρνητική. Οι Ολλανδοί λαμβάνουν επίσης συχνά κομπλιμέντα από τους κατοίκους του προορισμού διακοπών τους για τις καλές γλωσσικές τους δεξιότητες (34%) και τις επιδόσεις των Ολλανδών αθλητών σε διεθνές επίπεδο, όπως στο ποδόσφαιρο ή τη Formula 1 (34%).
- Πάνω από το ένα τέταρτο (27%) βρίσκει ωραίο να γνωρίζει άλλους Ολλανδούς, επειδή είναι εύκολο να επικοινωνήσει (31%) και μπορεί να ανταλλάξει ταξιδιωτικές συμβουλές (28%).
Ωστόσο, το στερεότυπο «κοίτα, κοίτα, μην αγοράσεις» (βόλτα σε βιτρίνες και όχι αγορές) παραμένει κλασικό, για ένα στους τρεις ταξιδιώτες σε τακτική βάση.