
Η νοσταλγία και η οικονομική αποδοτικότητα οδηγούν τα επαναλαμβανόμενα ταξίδια για τους Αμερικανούς, καθώς ένας στους τρεις προτιμά να επιστρέφει σε γνωστά μέρη διακοπών, καθοδηγούμενος από συναισθηματικές συνδέσεις και ένα αίσθημα νοσταλγίας.
Αυτό αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από την Talker Research για λογαριασμό της Apple Vacations.
Ειδικότερα, αρκετοί Αμερικανοί επιλέγουν να επιστρέφουν στους ίδιους προορισμούς διακοπών χρόνο με το χρόνο, υπογραμμίζοντας μια προτίμηση για την οικειότητα έναντι της γοητείας των νέων εμπειριών.
Περίπου το 30% αντιμετωπίζει τον προορισμό διακοπών τους ως δεύτερο σπίτι, δίνοντας έμφαση στους συναισθηματικούς δεσμούς που δημιουργούν με αυτές τις τοποθεσίες.
Συναισθηματικές συνδέσεις και τοπική ενσωμάτωση
Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 65% των επαναλαμβανόμενων ταξιδιωτών αισθάνεται ένα ισχυρό αίσθημα ότι ανήκουν κάπου, παρόμοιο με το να είναι “ντόπιοι” στους αγαπημένους τους προορισμούς. Αυτή η συναισθηματική επένδυση είναι ένας βασικός παράγοντας που οδηγεί στην απόφασή τους να επισκεφτούν ξανά τα ίδια μέρη. Η οικειότητα αυτών των τοποθεσιών προσφέρει άνεση και σιγουριά, όπως ακριβώς και η προβλεψιμότητα ενός all-inclusive θέρετρου.
Ισορροπώντας την οικειότητα και την καινοτομία
Ενώ ένας σημαντικός αριθμός ταξιδιωτών προτιμά τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις, η έρευνα υπογραμμίζει επίσης ένα χάσμα μεταξύ εκείνων που προτιμούν την οικειότητα και εκείνων που αναζητούν την καινοτομία.
Το 35%των επισκεπτών της παραλίας και το 20% των επισκεπτών θεματικών πάρκων δηλώνουν επαναλαμβανόμενοι ταξιδιώτες. Αντίθετα, όσοι ξεκινούν οδικά ταξίδια είναι πιο πιθανό να εξερευνήσουν νέους προορισμούς. Παρά τις διαφορές αυτές, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (54%) στοχεύουν στην επίτευξη ισορροπίας μεταξύ της επανεπισκέψης γνωστών τόπων και της ανακάλυψης νέων.
Κίνητρα για τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις
Τα κίνητρα για την επιστροφή σε γνωστά μέρη διακοπών είναι ποικίλα. Η οικειότητα και η άνεση βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με 52%, ακολουθούμενες από την ελκυστικότητα του τοπίου, τις παραδόσεις με φίλους ή την οικογένεια και την τοπική γαστρονομική σκηνή, καθένα από τα οποία αναφέρεται από το 40% των ερωτηθέντων.
Πόσα ξοδεύουν
Πρακτικές παράμετροι όπως η προσιτές τιμές (39%) και η ευκολία σχεδιασμού (35%) παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο. Η έρευνα δείχνει ότι οι Αμερικανοί ξοδεύουν λιγότερα σε επαναλαμβανόμενες επισκέψεις, κατά μέσο όρο 1.854 δολάρια, σε σύγκριση με 2.016 δολάρια σε ταξίδια σε νέους προορισμούς. Αυτή η σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας είναι ένας άλλος παράγοντας που ενθαρρύνει τα επαναλαμβανόμενα ταξίδια.
Νοσταλγία και οικογενειακές παραδόσεις
Η νοσταλγία αποτελεί ισχυρό κίνητρο για επαναλαμβανόμενα ταξίδια. Σχεδόν οι μισοί από τους γονείς που συμμετείχαν στην έρευνα (49%) έχουν πάει τα παιδιά τους σε προορισμούς που είχαν σημασία κατά τη διάρκεια της παιδικής τους ηλικίας.
Από αυτούς τους γονείς, το 39% πίστευε ότι τα παιδιά τους θα απολάμβαναν την εμπειρία, ενώ το 37% προσπάθησε να ξαναζήσει αγαπημένες αναμνήσεις. Αυτή η τάση υποδηλώνει ότι οι γνωστοί προορισμοί δεν είναι απλώς μέρη αλλά αναπόσπαστα μέρη των οικογενειακών παραδόσεων.
Μελλοντικά ταξιδιωτικά σχέδια
Κοιτάζοντας μπροστά, η πλειοψηφία των Αμερικανών σχεδιάζει να συμπεριλάβει γνωστούς προορισμούς στα ταξιδιωτικά της προγράμματα. Περισσότεροι από τους μισούς (54%) αναμένουν να επιστρέψουν σε μια γνωστή τοποθεσία τον επόμενο χρόνο. Δημοφιλείς επιλογές για την επανεξέταση τόπων παιδικής ηλικίας περιλαμβάνουν παραλίες (26%), θεματικά πάρκα (15%) και πόλεις που συνδέονται με οικογενειακές παραδόσεις (11%).