Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η πολυαναμενόμενη ανάκαμψη της Ευρώπης στα εταιρικά ταξίδια μετατίθεται εκ νέου για αργότερα, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Από το τέλος της πανδημίας του κορωνοϊού, οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της περιοχής περίμεναν τους εταιρικούς πελάτες για να επιστρέψουν στους ουρανούς. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, πολλοί δεν το έχουν κάνει.

Μόλις πριν από δύο χρόνια, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa Carsten Spohr προέβλεψε ευθαρσώς μια ανάκαμψη 90% στα εταιρικά ταξίδια, λέγοντας ότι οι άνθρωποι είχαν βαρεθεί τις τηλεδιασκέψεις. Ωστόσο, ο μεγαλύτερος όμιλος αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης έχει μέχρι στιγμής ανακτήσει μόνο το 60% περίπου του όγκου της προ Covid εποχής και στοχεύει στο 70% μέχρι το τέλος του έτους.

Η British Airways βλέπει παρόμοιες τάσεις. Ο Luis Gallego, Διευθύνων Σύμβουλος της μητρικής εταιρείας IAG SA, λέει ότι η πρόοδος συμβαίνει «πιο αργά από ό,τι πιστεύαμε στην αρχή του έτους». Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Air France-KLM, Ben Smith, δήλωσε ότι δεν αναμένει ότι η γαλλική αγορά θα ανακάμψει πλήρως. «Δεν πρόκειται να φτάσουμε εκεί», είπε.

Τα εμπόδια

Οι λόγοι ποικίλλουν, αλλά αθροιζόμενοι σχηματίζουν ένα… βουνό από εμπόδια που οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπόρεσαν να υπερβούν. Είναι μια μεγάλη πρόκληση, επειδή οι επιχειρηματίες συνήθως πληρώνουν περισσότερα ακόμα και αν επιλέξουν οικονομική θέση -πετώντας με μικρότερη ειδοποίηση και επιλέγοντας πιο ακριβά εισιτήρια που τους προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία.

Αυτό τους καθιστά πιο κερδοφόρους πελάτες από τους επιβάτες αναψυχής που οδήγησαν σε μεγάλο βαθμό την ανάκαμψη των αεροπορικών εταιρειών από τα χαμηλά επίπεδα Covid-19. Και οι αεροπορικές εταιρείες υπολογίζουν στην επιστροφή των επαγγελματικών ταξιδιών, καθώς η έκρηξη των «ταξιδιών “εκδίκησης”» μετά την πανδημία αρχίζει να κοπάζει.

Η Zurich Insurance Group AG, μια εταιρεία με έδρα σε μια από τις πόλεις-κόμβους του ομίλου Lufthansa, δήλωσε ότι θέλει να διατηρήσει τις πτήσεις του προσωπικού της κατά 70% κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα ως μέρος της προσπάθειας να συμβάλει στην μείωση των εκπομπών ρύπων.

Κατά τη διάρκεια της κρίσης, μεγάλες εταιρείες έκοψαν τους προϋπολογισμούς για ταξίδια ώστε να επιβιώσουν και ανακάλυψαν ότι η ευκολία και η αποτελεσματικότητα των τηλεδιασκέψεων καθιστούσε ορισμένα ταξίδια περιττά. Τώρα, αντιμετωπίζοντας τον πληθωρισμό και την πίεση για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, δεν βλέπουν ότι χρειάζεται να αλλάξουν πορεία.