Ένα από τα σημαντικότερα έργα ψηφιακής θωράκισης των Ενόπλων Δυνάμεων τέθηκε σε λειτουργία στο Πεντάγωνο, με τη στήριξη του Ιδρύματος «Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης». Το νέο Κέντρο Κυβερνοάμυνας φιλοδοξεί να ενισχύσει τις δυνατότητες της χώρας απέναντι στις σύγχρονες κυβερνοαπειλές και τις υβριδικές προκλήσεις της νέας εποχής.

Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια και της στρατιωτικής ηγεσίας πραγματοποιήθηκαν στο Στρατόπεδο «Παπάγου» τα εγκαίνια των νέων εγκαταστάσεων της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας.

Το έργο υλοποιήθηκε με αποκλειστική δωρεά ύψους 7 εκατ. ευρώ από το Κοινωφελές Ίδρυμα «Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης» και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις των τελευταίων ετών στον τομέα της κυβερνοασφάλειας και της ψηφιακής άμυνας της χώρας.

Το νέο κτίριο είναι συνολικής επιφάνειας 2.500 τετραγωνικών μέτρων, αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα και στεγάζει τη Διεύθυνση Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου καθώς και τη Μονάδα 1864 του ΓΕΕΘΑ. Οι εγκαταστάσεις διαθέτουν προηγμένες τεχνολογικές υποδομές, εξειδικευμένο εξοπλισμό και σύγχρονο κέντρο δεδομένων, σχεδιασμένα σύμφωνα με διεθνείς και συμμαχικές προδιαγραφές κυβερνοασφάλειας.

Κατά την ομιλία του, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι οι απειλές που αντιμετωπίζουν σήμερα τα κράτη αποκτούν ολοένα και περισσότερο υβριδικό χαρακτήρα, μεταφέροντας το πεδίο της αντιπαράθεσης και στον κυβερνοχώρο. Όπως τόνισε, η Ελλάδα επενδύει συστηματικά στην ενίσχυση των αμυντικών της δυνατοτήτων και στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, ώστε να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις προκλήσεις της εποχής.

Ο πρωθυπουργός στάθηκε ιδιαίτερα στη συμβολή του Ιδρύματος Λασκαρίδη, επισημαίνοντας τη σημασία των δωρεών που ενισχύουν το δημόσιο συμφέρον και καλύπτουν κρίσιμες ανάγκες της χώρας. Παράλληλα, ανέφερε ότι η ενίσχυση της κοινωνικής προσφοράς από ισχυρούς οικονομικούς φορείς μπορεί να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά για την ανάπτυξη και την ανθεκτικότητα της Ελλάδας.

Από την πλευρά του, ο Αθανάσιος Λασκαρίδης χαρακτήρισε το νέο Κέντρο Κυβερνοάμυνας ως ένα έργο με μακροχρόνια αξία για τη χώρα, σημειώνοντας ότι στον αρχικό σχεδιασμό προστέθηκε και πλήρες data center, ώστε οι εγκαταστάσεις να ανταποκρίνονται στις μελλοντικές ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων.

Ο κ. Λασκαρίδης επεσήμανε ακόμη ότι η Ελλάδα διαθέτει σημαντικές δυνατότητες για μεγαλύτερη συμμετοχή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας σε έργα δημόσιου ενδιαφέροντος, τονίζοντας πως η ενίσχυση της εθνικής άμυνας και της κοινωνίας αποτελεί ευθύνη που αφορά όλους.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας συνέδεσε το έργο με τον ευρύτερο μετασχηματισμό των Ενόπλων Δυνάμεων στο πλαίσιο της «Ατζέντας 2030». Όπως ανέφερε, η άμυνα της χώρας εισέρχεται σε μια νέα εποχή όπου η πληροφορία, τα δεδομένα και οι δυνατότητες κυβερνοπολέμου αποκτούν στρατηγική σημασία.

Σύμφωνα με τον υπουργό, οι νέες δομές και οι ψηφιακές υποδομές αποτελούν βασικό στοιχείο της προσπάθειας για τη δημιουργία ενός σύγχρονου αμυντικού μηχανισμού, ικανού να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σημερινού γεωπολιτικού περιβάλλοντος.

Από την πλευρά του, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Δημήτριος Χούπης σημείωσε ότι το νέο κέντρο αποτυπώνει τη μετάβαση των Ενόπλων Δυνάμεων στη νέα επιχειρησιακή πραγματικότητα, όπου η κυβερνοασφάλεια αποτελεί κρίσιμο παράγοντα εθνικής ανθεκτικότητας.

Η λειτουργία του νέου Κέντρου Κυβερνοάμυνας έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία οι ψηφιακές επιθέσεις, η τεχνητή νοημοσύνη και οι υβριδικές απειλές μεταβάλλουν ραγδαία τα δεδομένα της διεθνούς ασφάλειας. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Ελλάδα επιχειρεί να ενισχύσει την ετοιμότητά της, επενδύοντας σε σύγχρονες υποδομές και εξειδικευμένες δυνατότητες που θα αποτελέσουν βασικό πυλώνα της εθνικής άμυνας τα επόμενα χρόνια.