
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η ITB Berlin γιορτάζει τα 60 της χρόνια με κεντρικό θέμα «Οδηγώντας τον Τουρισμό στην Ισορροπία», με εστίαση στα όσα διαμορφώνουν το μέλλον του παγκόσμιου τουρισμού.
Από τις 3 έως τις 5 Μαρτίου 2026, πάνω από 400 διεθνείς ομιλητές θα αναλύσουν σε 17 θεματικές ενότητες πώς μπορούν να λειτουργήσουν τα βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα, σεβόμενα παράλληλα το φυσικό περιβάλλον.
Θα αναζητήσουν απαντήσεις και στρατηγικές για μια τουριστική βιομηχανία σε μεταβατικό στάδιο. Μέσα από τις τελευταίες τάσεις, έρευνες και εκτιμήσεις θα αναλύσουν στρατηγικές και επιλογές για δράση.

Αποκλειστικές πληροφορίες για τις εξελίξεις της αγοράς, θα μοιραστούν ειδικοί από μεγάλες εταιρείες όπως ο Nathan Blecharczyk, συνιδρυτής και γενικός διευθυντής στρατηγικής σε Airbnb, η Mitra Sorrells, ανώτερη αντιπρόεδρος σε Phocuswright και ο Bruce Poon Tip, ιδρυτής της G Adventures.
Η Frauke Fischer εξηγεί γιατί η βιοποικιλότητα αποτελεί βασικό παράγοντα επιτυχίας για το μέλλον της τουριστικής βιομηχανίας, ενώ ο Thor Pedersen (παγκόσμιος ταξιδευτής και συγγραφέας μπεστ σέλερ) θα οδηγήσει το κοινό σε ένα εξαιρετικό ταξίδι σε όλο τον κόσμο χωρίς πτήση, ανοίγοντας εντελώς νέες προοπτικές για τις παγκόσμιες αποδράσεις.

Η τεχνητή νοημοσύνη, ο υπερτουρισμός και η κλιματική αλλαγή απαιτούν δράση
O κλάδος, αντιμετωπίζει ολοένα και πιο περίπλοκα ζητήματα και την ανάγκη εξισορρόπησης κάθε είδους απαιτήσεων.
Οι σημερινές προκλήσεις απαιτούν καινοτόμες ιδέες που περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερομένων και στόχων, ενώ παράλληλα συμβιβάζουν διαφορετικές απόψεις. Την διεθνή έκθεση θα απασχολήσουν θέματα, όπως:
- Πώς διαχειρίζονται οι προορισμοί τον overtourism.
- Ποιες ευκαιρίες προσφέρουν η διαχείριση δεδομένων και η τεχνητή νοημοσύνη (AI).
- Σε ποιο βαθμό απαιτείται η προσαρμογή στην κλιματική κρίση.

Αναλύσεις με πρακτική αξία
Οι εκδηλώσεις του ITB Transition Lab προσφέρουν μια λεπτομερή ανάλυση των τρεχουσών εταιρικών στρατηγικών.
Μεταξύ άλλων, οι συμμετέχοντες θα επικεντρωθούν στη σημασία αναφορών, βασικών δεικτών απόδοσης (KPI) και θα συζητήσουν πώς μπορούν να αξιολογηθούν για πρακτικούς σκοπούς.
Οι νέες ITB Deep Dives προσφέρουν μια εις βάθος ανάλυση των πιο πρόσφατων θεμάτων. Σε αυτή τη μορφή δοκιμάζονται νέες ιδέες, αμφισβητούνται τρόποι σκέψης και αναπτύσσονται καινοτόμες λύσεις. Στόχος είναι, να παραχθούν ιδέες και συμπεράσματα που θα έχουν αξία σε βάθος χρόνου.

Ένα ευρύτερο φάσμα θεμάτων και νέοι συνεργάτες
Στον κλάδο φιλοξενίας, το Hospitality Track θα προσφέρει μια μια εις βάθος ανάλυση των τελευταίων εξελίξεων και καινοτομιών στο eTravel Stage στο Hospitality Tech Track.
Ειδικοί, όπως ο Thomas Hertkorn (επικεφαλής Online Marketing, a&o Hostels ) και η Renée Nicole Wagner (διευθύντρια, Orascom Hotels Management AG), θα αναδείξουν τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο.
Με την Airbnb ως επίσημο Premium Partner της ITB Berlin, πρόσθετες απόψεις θα αποτελέσουν μέρος του τμήματος φιλοξενίας, ενώ το Περού, ο συνεργάτης ταξιδιών περιπέτειας, θα παρουσιάσει το τουριστικό του δυναμικό στην έκθεση.

Ανάλυση των ταξιδιωτών LGBTQI+
Η ποικιλομορφία και η ανοχή στον τουριστικό κλάδο παραμένουν σημαντικά ζητήματα. Με αυτά θα ασχοληθούν διάφορες εκδηλώσεις της έκθεσης στο Diversity & Inclusion Track.
Η ITB Berlin, σε συνεργασία με τον πάροχο υπηρεσιών διαχείρισης ταξιδιωτικού κινδύνου A3M Global Monitoring and Diversity Tourism, διεξάγει έρευνα, σχετικά με τους κινδύνους για τους ταξιδιώτες LGBTQI+.
Διερευνά τις προσωπικές απόψεις και εμπειρίες αυτής της ομάδας-στόχου σε ταξιδιωτικούς προορισμούς.
Ο σύνδεσμος για την έρευνα, η οποία πραγματοποιείται από τον Δεκέμβριο έως τον Απρίλιο, βρίσκεται στη διεύθυνση: Survey.Lamapoll./ITB_LGBTQPlus_survey_2025_2026























