
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Πρόστιμο 20 εκατ. ευρώ για μονοπωλιακές πρακτικές στην πώληση εισιτηρίων στο Κολοσσαίο, επέβαλε σε επτά εταιρείες η Ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού και Αγοράς (AGCM).
Κατηγορούνται ότι εμπόδιζαν τους τουρίστες να αγοράσουν εισιτήρια κανονικής τιμής για να επισκεφθούν το μνημείο σύμβολο της Ρώμης.
Το πρόστιμο, επηρεάζει ιδιαίτερα τη συνεταιριστική εταιρεία Culture (CoopCulture), υπέυθυνη για την έκδοση εισιτηρίων από το 1997 έως το 2024 καθώς και έξι ταξιδιωτικούς πράκτορες. Πρόκειται για τις Tiqets, GetYourGuide, Walks, Italy With Family, City Wonders και Musement που φέρονται να υφαρπάζουν εισιτήρια από το κοινό, διαθέσιμα προς 16 ευρώ χρησιμοποιώντας αυτοματοποιημένα προγράμματα υπολογιστών.
Mετά από καταγγελίες στην AGCM ότι δεν βρίσκονταν εισιτήρια σε κανονικές τιμές μέσω διαδικτύου, ξεκίνησε έρευνα τον Ιούλιο του 2023.
Η παράβαση αφορά συστηματική τροποποίηση του συστήματος κρατήσεων. Όταν ένας τουρίστας προσπάθησε να αγοράσει ένα εισιτήριο μέσω διαδικτύου στην τυπική τιμή των 16 ευρώ στην επίσημη πύλη, ήταν συστηματικά αντιμέτωπος με το μήνυμα «δεν υπάρχει διαθεσιμότητα», ακόμα κι αν έψαχνε μήνες νωρίτερα.
Αυτό συνέβαινε επειδή τα εισιτήρια αφαιρούνταν μέσω bots, αυτοματοποιημένου λογισμικού που χρησιμοποιούν οι έξι τουριστικές εταιρείες που τους έχουν επιβληθεί κυρώσεις.
Στην πράξη, όταν φορτώνονταν νέα εισιτήρια στο σύστημα (συνήθως στις 9:00 π.μ.), αυτά τα προγράμματα μπορούσαν να επιλέξουν και να ολοκληρώσουν εκατοντάδες αγορές σε λίγα δέκατα του δευτερολέπτου, καθιστώντας αδύνατο για έναν κανονικό επισκέπτη να ολοκληρώσει έστω και μία κράτηση.
Η CoopCulture, αντί να προστατεύει το σύστημα με μέτρα κατά των ρομπότ, σκοπίμως και “με πλήρη επίγνωση”, όπως αναφέρει η Αρχή, άφησε αυτό να συμβεί.
Σύμφωνα με την AGCM, η εταιρεία είχε κρατήσει σημαντικό μέρος των εισιτηρίων για απευθείας πώληση σε συνδυασμό με τις δικές της ξεναγήσεις σε υψηλότερη τιμή (περίπου 25-30 ευρώ).
Ο τουρίστας που ήθελε να επισκεφτεί το Κολοσσαίο θα είχε λοιπόν μόνο δύο επιλογές. Είτε να αγοράσει το πακέτο με οδηγό την CoopCulture, είτε να απευθυνθεί στα ταξιδιωτικά γραφεία που πρόσφεραν εισιτήρια σε τριπλάσιες τιμές (έως 51 ευρώ), συχνά σε συνδυασμό με ανεπιθύμητες υπηρεσίες, όπως τουριστικούς οδηγούς.