ydroplana-airsealinesΑπο συμπληγάδες φαίνεται ότι θα περάσει και πάλι η ανάπτυξη των υδροπλάνων στην Ελλάδα, παρά τη νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τα υδατοδρόμια, που μπορεί να δίνει γη και ύδωρ στους εν δυνάμει επενδυτές, ωστόσο τα δεδομένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια έχουν αλλάξει άρδην.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση στο Tourism Today, ανθρώπου που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην έλευση της Air Sea Lines στην Ελλάδα (γνωστή από την προηγούμενη απόπειρα να προσθαλασσώσει τα υδροπλάνα στη χώρα το 2004 και μετά), ότι πλέον η εταιρεία για να επενδύσει εκ νέου στην Ελλάδα θα πρέπει να ικανοποιηθούν οι εξής δυο προϋποθέσεις: Οι ελληνικές αρχές να εξασφαλίζουν στην εταιρία 2 με 3 ασφαλή υδατοδρόμια στην Ελλάδα (το 1 θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε στο ΣΕΦ), ενώ όποια επένδυση απαιτηθεί για υδατοδρόμια, αυτή θα υλοποιηθεί σε συνέργεια με την τοπική κοινωνία.

Εύλογα λοιπόν γεννάται το ερώτημα, ποιος δήμος, ποια περιφέρεια έχει κονδύλια για υδατοδρόμια; Μιλώντας στο Τourism Today ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Κεφαλονιάς Σπύρος Γαλιατσάτος σημειώνει με νόημα, “όταν ο ιδιώτης μπορούσε να επενδύσει, το κράτος κοιμότανε, τώρα που το κράτος δίνει γη και ύδωρ οι συνθήκες οι οικονομικές έχουν αλλάξει”. Στο σημείο αυτό ο κ. Γαλιατσάτος έκανε λόγο για επενδύσεις 300.000 ευρώ που απαιτούνται στα νησιά για την υλοποίηση των υδατοδρομίων κάνοντας λόγο για οικονομική στενότητα που εμποδίζει την εκταμίευση σημαντικών κονδυλίων.

Σε κάθε περίπτωση οι φορείς του τουρισμού είναι πρόθυμοι να στηρίξουν επενδύσεις που προσθέτουν αξία στο υπάρχον τουριστικό προϊόν.

Κώστας Χαλκιαδάκης