
Τέλος στην ταλαιπωρία και στη γραφειοκρατία για τους εθελοντές Πολιτικής Προστασίας, καθώς από σήμερα μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτηση για την έκδοση του δελτίου τους μέσω του gov.gr.
Πρόκειται για νέα υπηρεσία που ενεργοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργείων Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η ψηφιακή διαδικασία διευκολύνει σημαντικά τους εθελοντές, ενισχύει την αξιοπιστία του συστήματος και μειώνει το διοικητικό βάρος, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάδειξη του ρόλου του εθελοντισμού στην προστασία του πολίτη και του περιβάλλοντος.
Η υπηρεσία αφορά μόνο εθελοντές που ανήκουν σε οργανώσεις εγγεγραμμένες στο Ενιαίο Μητρώο Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας.
Πώς γίνεται η αίτηση
Η νέα ψηφιακή υπηρεσία βρίσκεται στο gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και Καθημερινότητα» και συγκεκριμένα στην υποενότητα «Εθελοντισμός».
Η διαδικασία έχει ως εξής:
- Ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται με τους προσωπικούς του κωδικούς TaxisNet και συμπληρώνει τη φόρμα της αίτησης, δηλώνοντας την εθελοντική οργάνωση στην οποία ανήκει.
- Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει αναρτηθεί η φωτογραφία του στο myPhoto και να έχει δοθεί εξουσιοδότηση για τη χρήση της από την υπηρεσία.
- Ο νόμιμος εκπρόσωπος της εθελοντικής οργάνωσης επιβεβαιώνει τα στοιχεία του αιτούντος και στη συνέχεια η αίτηση προωθείται στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για έλεγχο και διεκπεραίωση.
- Οι ενδιαφερόμενοι ειδοποιούνται για την απάντηση μέσω των στοιχείων επικοινωνίας που έχουν καταχωρίσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.).
Το νέο ψηφιακό δελτίο
Το Δελτίο Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας εκδίδεται πλέον αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή, με ανάρτηση στη Θυρίδα του Πολίτη στο gov.gr και στο Gov.gr Wallet. Φέρει μοναδικό αναγνωριστικό κωδικό επαλήθευσης, QR code, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η υλοποίηση της υπηρεσίας πραγματοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Η ταυτοποίηση των στοιχείων των πολιτών γίνεται αυτόματα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας.
Η νέα αυτή ψηφιακή δυνατότητα ενισχύει την επιχειρησιακή ετοιμότητα της Πολιτικής Προστασίας και φέρνει ένα ακόμα βήμα ψηφιακού μετασχηματισμού στη δημόσια διοίκηση.