Περισσότερα από 120 οινοποιεία με κρασιά από όλη την Ελλάδα, σε σύνολο 200 εκθετών, συμμετείχαν φέτος στο «Οινόραμα», το οποίο επισκέφθηκαν πάνω από 9.000 επισκέπτες.
Το φετινό Οινόραμα ανέδειξε πέντε τάσεις :
• Το ενδιαφέρον των αναδυόμενων αγορών για το ελληνικό κρασί.
Ήταν η πρώτη φορά από το 1994 που οργανώνεται η έκθεση που την επισκέφθηκαν τόσοι πολλοί Ασιάτες αγοραστές και ειδικά Κινέζοι. Πέραν αυτών, όμως, υπήρξαν σημαντικοί εμπορικοί επισκέπτες από τη Ρωσία, την Ουκρανία, την Πολωνία.
• Το ενδιαφέρον νέων εξαγωγέων για το ελληνικό κρασί.
Η ανάπτυξη των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων είναι τεράστια τάση και μέσα στην τάση αυτή πρωταγωνιστεί το ελληνικό κρασί. Ποτέ άλλοτε δεν επισκέφθηκαν το Οινόραμα τόσα άτομα τα οποία, δίχως να έχουν πρότερη σχέση με το κρασί, αναζητούσαν εμπορικές επαφές με οινοποιούς για να εξάγουν τα προϊόντα τους.
• Την αλματώδη ανάπτυξη των «wine bar».
Η στροφή του καταναλωτικού κοινού σε πιο οικονομικές λύσεις για τη διασκέδασή του, σε συνδυασμό με το αμείωτο ενδιαφέρον του για οίνους υψηλής ποιότητας, έχει οδηγήσει πολλούς επιχειρηματίες στην ιδέα δημιουργίας wine bar –οινομαγειρείο- , όπου το εμφιαλωμένο κρασί πρωτοστατεί μέσα σε ένα πιο λιτό πλαίσιο.
• Την αναδιάρθρωση του τρόπου διανομής του ελληνικού κρασιού.
• Την ακάθεκτη άνοδο της μαλαγουζιάς.
Η στροφή των οινοπαραγωγών προς τις γηγενείς ποικιλίες αμπέλου της Ελλάδας δεν είναι πια τάση, είναι αναμφισβήτητο γεγονός.
Τέλος να προσθέσουμε ότι το επόμενο «Οινόραμα» θα γίνει τον Μάρτιο του 2014, ενώ του χρόνου τον Φεβρουάριο θα γίνει η καταναλωτική έκθεση «Διονύσια», στο Ζάππειο Μέγαρο.
Το «Οινόραμα» οργανώνεται κάθε δύο χρόνια (ζυγές χρονιές) από την εταιρεία οινικής επικοινωνίας Vinetum, εναλλάξ με την καταναλωτική έκθεση «Διονύσια» (μονές χρονιές).
Ελπινίκη Τζουάνου