Από το μικροσκόπιο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να περάσει η απόφαση να χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με εγγύηση τα κονδύλια του ΕΣΠΑ την ολοκλήρωση των 4 μεγάλων αυτοκινητόδρομων της χώρας που έχουν βαλτώσει εδώ και 2 χρόνια περίπου ελλείψει χρηματοδότησης. Και αυτό διότι σύμφωνα με πληροφορίες του tourismtoday.gr,  πρέπει να γίνει αλλαγή του υφιστάμενου κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προς τούτο την προσεχή Πέμπτη ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης έχει προσκαλέσει όλους τους Έλληνες Ευρωβουλευτές, ούτως ώστε να υπάρξει η κατάλληλη μόχλευση από ελληνικής πλευράς για το συγκεκριμένο θέμα και στο ευρωκοινοβούλιο διότι ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ανάψει το «πράσινο φως». Υπογραμμίζεται ότι την παραπάνω αναφερόμενη απόφαση (δηλαδή η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με την εγγύηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να υποκαταστήσει όσες τράπεζες δεν θέλουν ή αδυνατούν να συνεχίσουν να χρηματοδοτούν την περαίωση των έργων) έλαβαν ο επικεφαλής της ομάδας δράσης (task force) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα Χόρστ Ράιχενμπαχ, ο Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της Ε. Ε. Γιοχάνες Χαν, ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλης Χρυσοχοίδης και ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης.

Ο τελευταίος κατά τις ίδιες πληροφορίες θα πραγματοποιήσει τον προσεχή Φεβρουάριο επίσκεψη στην έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ούτως ώστε να συναντηθεί με τους επί μέρους επικεφαλής των παρατάξεων του ευρωκοινοβουλίου. Την ίδια ώρα προκειμένου να υπάρξει επανεκκίνηση των έργων το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων ζητά από τους εργολάβους να μειώσουν τόσο το κέρδος της συντήρησης των έργων όσο και το IRR (ποσοστό επί του επενδεδημένου κεφαλαίου) από 9-11% ανάλογα με τη σύμβαση. Τέλος σημαντική ώθηση στα έργα των περιφερειών θα επιτευχθεί με την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, αφού ήδη το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων δύναται να απορροφήσει άμεσα έργα δαπάνης 1,8 δισ. ευρώ επιπλέον μέσω του ΕΠΕΠ (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ενίσχυσης της Προσπελασιμότητας).

Χάρης Ντιγριντάκης