
Με ιστορικά υψηλές επιδόσεις στο β’ τρίμηνο του 2025, η Delta Air Lines επιβεβαιώνει τη δυναμική της στον διεθνή χάρτη των αερομεταφορών, καταγράφοντας έσοδα-ρεκόρ ύψους 15,5 δισ. δολαρίων και προ φόρων κέρδη 1,8 δισ. δολαρίων.
Παράλληλα, η εταιρεία αναθεώρησε ανοδικά τις εκτιμήσεις της για τα ετήσια κέρδη ανά μετοχή και τη δημιουργία ελεύθερων ταμειακών ροών, ενισχύοντας περαιτέρω την εμπιστοσύνη των επενδυτών.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Delta, Ed Bastian, τα αποτελέσματα αποτυπώνουν την επιτυχημένη στρατηγική διαχείρισης και την υψηλή απόδοση του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, το οποίο συνεχίζει να θέτει τα ποιοτικά πρότυπα στον κλάδο.
«Καθώς εισερχόμαστε στο δεύτερο εξάμηνο της επετειακής μας χρονιάς, παραμένουμε επικεντρωμένοι στην ενίσχυση της κερδοφορίας και στην ευθυγράμμιση με τους μακροπρόθεσμους στόχους μας για ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 3 έως 4 δισ. δολαρίων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ρεκόρ εσόδων
Η Delta παρουσίασε συνολικά έσοδα 15,5 δισ. δολαρίων, καταγράφοντας αύξηση 1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, με 4% άνοδο στη χωρητικότητα. Αν και η μονάδα εσόδων ανά διαθεσιμότητα θέσης (TRASM) υποχώρησε κατά 3%, η διαφοροποίηση των πηγών εσόδων διατήρησε την κερδοφορία υψηλή.
Τα έσοδα από τα premium προϊόντα αυξήθηκαν κατά 5%, ξεπερνώντας αυτά της economy καμπίνας, ενώ η συνεργασία με την American Express απέφερε 2 δισ. δολάρια, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 10%. Σημαντικές ήταν επίσης οι επιδόσεις του τμήματος loyalty, με αύξηση 8%, και του cargo και της τεχνικής συντήρησης (MRO), με 7% και 29% αντίστοιχα.
Η διεθνής δραστηριότητα διατήρησε ισχυρή δυναμική, με την περιοχή του Ειρηνικού να εμφανίζει άνοδο 11% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2024, χάρη στην επέκταση του δικτύου Transpacific. Το transatlantic δίκτυο κατέγραψε αύξηση 2% στα έσοδα, υποστηριζόμενο από ενισχυμένες συνδέσεις με ευρωπαϊκούς προορισμούς στην αιχμή του καλοκαιριού.
Έλεγχος του κόστους και θετικές προοπτικές
Η εταιρεία διατήρησε τη συνολική δαπάνη στα 14,5 δισ. δολάρια, με το κόστος χωρίς τα καύσιμα να διαμορφώνεται στα 10,5 δισ. και το non-fuel CASM (κόστος ανά διαθέσιμη θέση) να αυξάνεται κατά μόλις 2,7% ετησίως, επιβεβαιώνοντας τη συνέπεια στη διαχείριση κόστους. Το κόστος καυσίμων μειώθηκε σημαντικά, με μέση τιμή τα 2,26 δολάρια ανά γαλόνι —14% χαμηλότερη από πέρυσι.
Ο οικονομικός διευθυντής Dan Janki τόνισε ότι το τρίτο τρίμηνο του 2025 θα αποτελέσει το καλύτερο σε επίπεδο κόστους για φέτος, με στόχο σταθεροποίηση ή ακόμη και μείωση των μη καυσίμων δαπανών σε σχέση με πέρυσι.
Ενίσχυση της ρευστότητας και επιστροφή στους μετόχους
Η Delta παρήγαγε 733 εκατ. δολάρια σε ελεύθερες ταμειακές ροές στο τρίμηνο, έχοντας ήδη φτάσει τα 2 δισ. στο εξάμηνο, γεγονός που ενισχύει τον στόχο για 3 έως 4 δισ. στο έτος. Ταυτόχρονα, προχώρησε σε αποπληρωμές χρέους ύψους 2,9 δισ., με το καθαρό χρέος να υποχωρεί στα 16,3 δισ. δολάρια —μειωμένο κατά 1,7 δισ. από το τέλος του 2024.
Σημειώνεται ότι η Delta θα αυξήσει κατά 25% το μέρισμα του Σεπτεμβρίου, ως ένδειξη ενίσχυσης της επιστροφής κεφαλαίου στους μετόχους. Η συνολική ρευστότητα της εταιρείας στο τέλος του τριμήνου διαμορφώθηκε στα 6,4 δισ. δολάρια, εκ των οποίων τα 3,1 δισ. αφορούν αχρησιμοποίητες πιστωτικές γραμμές.
Συγκρατημένη αισιοδοξία για το υπόλοιπο του 2025
Για το γ’ τρίμηνο του 2025, η Delta αναμένει σταθερά έως και 4% αυξημένα συνολικά έσοδα σε σύγκριση με πέρυσι. Παρά τις προκλήσεις στην αγορά και την επιβράδυνση της ζήτησης σε ορισμένες κατηγορίες, η εταιρεία διατηρεί τη στόχευσή της στην αποτελεσματική διαχείριση προσφοράς-ζήτησης και στην ενίσχυση των κερδοφόρων καναλιών.
Η συνολική εικόνα επιβεβαιώνει ότι η Delta έχει πλέον επανέλθει πλήρως από τις πιέσεις της πανδημίας, εστιάζοντας με πειθαρχία σε έσοδα, κόστος και επιστροφές στους μετόχους —με στρατηγική συνέπεια και επιχειρησιακή υπεροχή.

























