Η επαγγελματική ταξιδιωτική δραστηριότητα επανέρχεται σε πλήρη ισχύ για το 2026, σύμφωνα με τη νέα έκθεση The State of Corporate Travel & Expense 2026 της Navan και του Skift.

Με το 90% των συχνών corporate ταξιδιωτών να θεωρούν πλέον τα επαγγελματικά ταξίδια «απαραίτητη επένδυση», οι επιχειρήσεις αναπροσαρμόζουν στρατηγικές και προτεραιότητες σε ένα περιβάλλον που ανακάμπτει αλλά αλλάζει γρήγορα.

Η επιστροφή των δια ζώσης συναντήσεων

Η έρευνα, που βασίζεται σε 1.798 συμμετέχοντες από ταξιδιώτες, travel managers και finance managers, καταγράφει σαφή μεταστροφή: οι εταιρείες δίνουν ξανά προτεραιότητα στην προσωπική επαφή.

Οι δια ζώσης συναντήσεις αντιμετωπίζονται πλέον ως εργαλείο ενίσχυσης συνεργασιών, ανάπτυξης πωλήσεων και οικοδόμησης εμπιστοσύνης, στοιχείο που οδηγεί σε αύξηση συχνότητας ταξιδιών και διεύρυνση επιχειρηματικών προορισμών.

Συμμόρφωση στα ταξιδιωτικά προγράμματα: η μεγάλη πρόκληση

Παρά την ανάκαμψη, η συμμόρφωση παραμένει αδύναμος κρίκος.

Η έκθεση δείχνει ότι το 80% των ταξιδιωτών πραγματοποιεί κάποιες φορές κρατήσεις εκτός εταιρικής πλατφόρμας, κυρίως λόγω:

● ευκολίας,

● καλύτερων τιμών ή επιλογών εκτός συστήματος,

● αδυναμιών στη χρήση των εταιρικών εργαλείων.

Οι travel managers τονίζουν ότι η βελτίωση του user experience και η διαφάνεια στις επιλογές θα είναι κρίσιμοι παράγοντες για την επαναφορά της συμμόρφωσης.

Οι “πονοκέφαλοι” των οικονομικών τμημάτων

Οι finance managers επισημαίνουν σημαντικά λειτουργικά εμπόδια:

● κατακερματισμένα συστήματα,

● χειροκίνητες διαδικασίες,

● καθυστερήσεις στην επεξεργασία εξόδων,

● δυσκολία στον συνολικό έλεγχο και βέλτιστη αξιοποίηση του προϋπολογισμού.

Γι’ αυτό, η υιοθέτηση αυτοματισμών και ενοποιημένων λύσεων βρίσκεται ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων για το 2026.

Η κόπωση από τις αλλαγές κρατά τις εταιρείες “δεμένες” με τα ίδια συστήματα

Ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας αποτελεί η αυξανόμενη “change fatigue”:

Πολλές εταιρείες διστάζουν να αλλάξουν T&E πλατφόρμες, ακόμη και όταν αναγνωρίζουν λειτουργικά προβλήματα, εξαιτίας:

● φόβου περίπλοκης μετάβασης,

● πιθανής αναστάτωσης προσωπικού,

● ανησυχίας για το κόστος υλοποίησης.

Αυτό εξηγεί γιατί η αγορά δεν μεταβάλλεται με τους ρυθμούς που θα περίμενε κανείς μετά την πανδημία.

Ένας κλάδος που αλλάζει, με επίκεντρο την απλοποίηση

Τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν επιστρέψει και μάλιστα ενισχύονται, αλλά τα συστήματα που τα υποστηρίζουν πρέπει να εξελιχθούν γρηγορότερα.

Το 2026 αναμένεται να επικεντρωθεί σε:

● απλοποίηση διαδικασιών,

● ενίσχυση της συμμόρφωσης,

● καλύτερα εργαλεία για ταξιδιώτες και διαχειριστές,

● βελτιστοποίηση κόστους και εμπειρίας.

Η επιστροφή του business travel είναι πλέον γεγονός – όμως η πραγματική πρόκληση είναι η δημιουργία ενός T&E οικοσυστήματος που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας εποχής.