
Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ), με στόχο τη σύνδεση της ακαδημαϊκής γνώσης με την πραγματική οικονομία, την ενίσχυση της καινοτομίας και τη δημιουργία νέων ευκαιριών για φοιτητές, αποφοίτους και επιχειρήσεις.
Σε μια περίοδο όπου η γνώση, η καινοτομία και οι σύγχρονες δεξιότητες αποτελούν βασικούς παράγοντες ανταγωνιστικότητας, η ΕΣΕΕ και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών προχωρούν σε μια στρατηγική συνεργασία που φιλοδοξεί να ενισχύσει τους δεσμούς μεταξύ της ακαδημαϊκής κοινότητας και της αγοράς.
Το Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν στις 15 Ιουνίου ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης, και ο πρύτανης του ΟΠΑ, καθηγητής Βασίλης Βασδέκης, επιβεβαιώνοντας την κοινή βούληση των δύο φορέων να επενδύσουν στη νέα γενιά και να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για ένα πιο σύγχρονο και ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον.
Η συμφωνία προβλέπει, μεταξύ άλλων, την εκπόνηση κοινών μελετών και ερευνών, την ανάπτυξη προγραμμάτων αναβάθμισης δεξιοτήτων για τα μέλη της ΕΣΕΕ, τη διασύνδεση φοιτητών και αποφοίτων με τις επιχειρήσεις, την υλοποίηση εκπαιδευτικών και ερευνητικών δράσεων, καθώς και τη δυνατότητα θεσμοθέτησης υποτροφιών και βραβείων.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης, τόνισε ότι η συνεργασία δημιουργεί μια ουσιαστική γέφυρα ανάμεσα στη γνώση, την έρευνα και την πραγματική οικονομία, υπογραμμίζοντας ότι το ελληνικό εμπόριο βρίσκεται σε μια περίοδο ταχύτατων αλλαγών λόγω του ψηφιακού μετασχηματισμού, των νέων καταναλωτικών συνηθειών και της ανάγκης ενίσχυσης της παραγωγικότητας.
Όπως ανέφερε, μέσα από τη συνεργασία δημιουργούνται νέες δυνατότητες για τις επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα δίνεται η ευκαιρία στους νέους να γνωρίσουν από κοντά τον κόσμο του επιχειρείν και να συμβάλουν ενεργά στη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας του κλάδου.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη σημασία της επένδυσης στη νέα γενιά, τόσο των νέων εμπόρων όσο και των νέων επιστημόνων που διαθέτουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες για να εξελίξουν και να μετασχηματίσουν το ελληνικό εμπόριο.
Από την πλευρά του, ο πρύτανης του ΟΠΑ, καθηγητής Βασίλης Βασδέκης, σημείωσε ότι το Πανεπιστήμιο υπηρετεί διαχρονικά την αποστολή του να παράγει γνώση με ουσιαστικό αντίκτυπο στην οικονομία και την κοινωνία.
Όπως υπογράμμισε, η συνεργασία με την ΕΣΕΕ αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την περαιτέρω ενδυνάμωση της διασύνδεσης του Πανεπιστημίου με τον επιχειρηματικό κόσμο και τις ανάγκες της σύγχρονης οικονομίας.
Παράλληλα, επισήμανε ότι το Μνημόνιο δημιουργεί ένα πλαίσιο που προάγει τη μεταφορά γνώσης, την εφαρμοσμένη έρευνα και την ανάπτυξη σύγχρονων δεξιοτήτων, προσφέροντας νέες ευκαιρίες σε φοιτητές και αποφοίτους. Όπως ανέφερε, η ενίσχυση της νέας γενιάς εμπόρων μέσα από τη γνωριμία με τις απαιτήσεις, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της αγοράς συμβάλλει στη δημιουργία επαγγελματιών που μπορούν να καινοτομήσουν και να στηρίξουν την αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Η πρωτοβουλία, σύμφωνα με τους δύο φορείς, επιβεβαιώνει τη σημασία των στρατηγικών συνεργασιών μεταξύ της ακαδημαϊκής κοινότητας και των παραγωγικών δυνάμεων της χώρας, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση ενός ισχυρότερου οικοσυστήματος γνώσης, καινοτομίας και επαγγελματικών προοπτικών για τη νέα γενιά.




















