Η αύξηση της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων αεροπορίας αναμένεται να επιβραδυνθεί κατά τη διάρκεια του 2026, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών-IATA.

Ειδικότερα, η συνολική παραγωγή αυτού που η βιομηχανία αποκαλεί βιώσιμα καύσιμα αεροπορίας (SAF) θα φτάσει τους 1,9 εκατ. τόνους το 2025, σχεδόν διπλάσια ποσότητα από αυτή που παρήχθη το προηγούμενο έτος.

Ωστόσο, αυτό αποτελεί υποβάθμιση της προηγούμενης εκτίμησης παραγωγής της IATA για φέτος, η οποία κυμαινόταν στους 2,1 εκατ. τόνους, ενώ αναμένει ότι η παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων θα φτάσει μόνο τους 2,4 εκατ. τόνους το 2026.

Τι φταίει σύμφωνα με την ΙΑΤΑ

Η IATA δήλωσε ότι η εντολή ReFuelEU της ΕΕ, η οποία απαιτεί από τον τομέα να χρησιμοποιεί τουλάχιστον 2% SAF καύσιμα φέτος, είχε οδηγήσει τις αεροπορικές εταιρείες να πληρώνουν «έως και πέντε φορές περισσότερο από την τιμή του συμβατικού καυσίμου αεροσκαφών και διπλάσια από την αγοραία τιμή του SAF», καθώς οι προμηθευτές έχουν αυξήσει τις τιμές τους.

Η Ένωση επέκρινε επίσης την εντολή για  SAF του Ηνωμένου Βασιλείου που οδήγησε σε απότομες αυξήσεις τιμών, αφήνοντας τις αεροπορικές εταιρείες να απορροφήσουν το βάρος.

Η απαισιόδοξη αξιολόγηση της IATA έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την έκθεση της ίδιας της ΕΕ τον περασμένο Οκτώβριο, η οποία διαπίστωσε ότι η αεροπορική βιομηχανία της γηραιάς ηπείρου ήταν «σε καλό δρόμο» για να επιτύχει τον στόχο της χρήσης τουλάχιστον 6% εναλλακτικών καυσίμων αεροπορίας για την τροφοδοσία των αεροσκαφών έως το 2030.