Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ παρουσίασε το Magenta AI και τη στρατηγική του Ομίλου για την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης σε κάθε πτυχή της λειτουργίας του

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, κ. Κώστας Νεμπής, παρουσίασε τη στρατηγική του Ομίλου για την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης (AI), τονίζοντας ότι η COSMOTE TELEKOM δεν μιλά πλέον για το AI στη θεωρία, αλλά το εφαρμόζει στην πράξη — τόσο στις εσωτερικές λειτουργίες της όσο και στις υπηρεσίες προς επιχειρήσεις και καταναλωτές.

Ο ίδιος σημείωσε ότι «η τεχνητή νοημοσύνη είναι εδώ και αλλάζει κάθε πτυχή της ζωής μας», επισημαίνοντας τους εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης των εφαρμογών AI διεθνώς: «Το τηλέφωνο χρειάστηκε 75 χρόνια για να φτάσει τα 100 εκατομμύρια χρήστες, το internet 7 χρόνια, και το GPT μόλις 2 μήνες».

Ο Όμιλος ΟΤΕ στην εποχή του AI

Σύμφωνα με τον κ. Νεμπή, η αξιοποίηση του AI αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής του Ομίλου ΟΤΕ για τη μετάβασή του σε έναν digital first και AI native οργανισμό.

«Μετατρέπουμε σταδιακά τον ΟΤΕ σε μια digital first εταιρεία, με παραδειγματική αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης σε κάθε λειτουργία μας. Και παράλληλα, φέρνουμε τη δύναμη του AI στα χέρια όλων των πελατών μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στον Όμιλο ΟΤΕ, η τεχνητή νοημοσύνη εφαρμόζεται ήδη σε κρίσιμους τομείς:

● Predictive Maintenance: πρόβλεψη και αυτόματη αποκατάσταση βλαβών δικτύου σε πραγματικό χρόνο.

● Machine Learning: πρόβλεψη της κίνησης δεδομένων και φωνής για βελτίωση της εμπειρίας χρήστη.

● Εξυπηρέτηση πελατών: το 25% των επαφών διαχειρίζεται ήδη μέσω λύσεων AI και Generative AI.

● Εργαλεία παραγωγικότητας: η εσωτερική πλατφόρμα Ask T, βασισμένη στην τεχνολογία της OpenAI, βοηθά τους εργαζόμενους στην καθημερινή τους εργασία, ενώ η AI Academy ενισχύει τις ψηφιακές δεξιότητές τους.

Magenta AI – Το νέο οικοσύστημα τεχνητής νοημοσύνης της COSMOTE TELEKOM

Ο κ. Νεμπής ανακοίνωσε την έναρξη του Magenta AI, ενός συνόλου δράσεων με τις οποίες η COSMOTE TELEKOM φέρνει τη δύναμη του AI στο ευρύ κοινό και στις επιχειρήσεις.

Η πρωτοβουλία βασίζεται σε διεθνείς συνεργασίες της Deutsche Telekom, όπως αυτή με την Perplexity, έναν ανερχόμενο τεχνολογικό κολοσσό στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης.

Για τον επιχειρηματικό και δημόσιο τομέα, ο Όμιλος αναπτύσσει εξειδικευμένα έργα ICT με χρήση AI, όπως τα mAIgov και mAIGreece, που στοχεύουν στη βελτίωση των ψηφιακών υπηρεσιών του κράτους και των οργανισμών. Παράλληλα, εξελίσσονται συνεργασίες με την ακαδημαϊκή κοινότητα, ώστε η COSMOTE να συμβάλει ενεργά στην εκπαίδευση για το AI στην Ελλάδα.

Η ανθρώπινη διάσταση της τεχνητής νοημοσύνης

Ο επικεφαλής του ΟΤΕ τόνισε ότι η τεχνολογία δεν αντικαθιστά τον άνθρωπο, αλλά τον ενισχύει:

«Το AI δεν έρχεται να μας αντικαταστήσει, αλλά να μας βοηθήσει να μαθαίνουμε, να δουλεύουμε, να ζούμε καλύτερα. Οι τελικές αποφάσεις παραμένουν στα χέρια των ανθρώπων», σημείωσε.

Αναφερόμενος στη συζήτησή του με τον Έλληνα νομπελίστα και επικεφαλής της DeepMind, Demis Hassabis, επισήμανε ότι η Ελλάδα πρέπει να κινηθεί γρήγορα στην υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης.

«Η COSMOTE TELEKOM αγκαλιάζει το AI γιατί πιστεύει στη θετική του δυναμική – όχι μόνο για τους πελάτες της, αλλά συνολικά για την κοινωνία και τη χώρα», υπογράμμισε ο κ. Νεμπής, κλείνοντας την ομιλία του.