
Τα ταξίδια αναψυχής αναμένεται να τριπλασιαστούν σε αξία έως το 2040, αυξανόμενα από 5 τρισ. δολάρια σήμερα σε 15 τρισ. δολάρια, σύμφωνα με νέα έκθεση της Boston Consulting Group (BCG).
- Τα εγχώρια ταξίδια αναψυχής προβλέπεται να αποφέρουν σχεδόν 12 τρις. δολάρια έως το 2040.
- Τα περιφερειακά ταξίδια αναμένεται να τριπλασιαστούν δημιουργώντας κέρδη άνω των 2 τρισ. δολαρίων.
- Τα διεθνή ταξίδια θα αυξηθούν ταχύτερα, αλλά θα εξακολουθούν να κατέχουν το μικρότερο μερίδιο – φτάνοντας τα 1,4 τρις. δολάρια.
Ποιες χώρες ενισχύουν τα ταξίδια αναψυχής
Το επόμενο κύμα ταξιδιωτών προέρχεται όλο και περισσότερο από αναδυόμενες αγορές όπως η Κίνα, η Ινδία, η Σαουδική Αραβία και το Βιετνάμ, ξεπερνώντας τις παραδοσιακές τουριστικές χώρες όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία.
Τάσεις που διαμορφώνουν τον ταξιδιώτη του μέλλοντος
Οι Millennials και η Gen–Zers είναι πλέον οι πιο σημαντικοί ταξιδιώτες παγκοσμίως. Σχεδιάζουν περισσότερα ταξίδια και ξοδεύουν περισσότερα σε σύγκριση με τις παλαιότερες γενιές. Αυτοί οι νεότεροι ταξιδιώτες είναι ψηφιακά έξυπνοι και κοινωνικά συνειδητοποιημένοι.
Κάποτε θεωρούνταν εξειδικευμένα, τα solo ταξίδια είναι πλέον mainstream. Σήμερα, το 18% έως 39% των ταξιδιωτών λένε ότι κάνουν solo ταξίδια. Αυτό συχνά οφείλεται σε νεότερους τυχοδιώκτες που αναζητούν πολιτιστικές εμπειρίες, πνευματικές αποδράσεις ή καταφύγια ευεξίας αντί για παραδοσιακές διακοπές στην παραλία.
Τα ταξίδια «bleisure» δεν είναι απλώς ένα φαινόμενο της εποχής της πανδημίας. Στην Κίνα, την Ινδία, τη Νιγηρία και τη Σαουδική Αραβία, περισσότερο από το 70% των ταξιδιωτών σχεδιάζουν να συνδυάσουν επαγγελματικά και ψυχαγωγικά ταξίδια. Αυτό συγκρίνεται με μόλις 15% έως 30% στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.
Τι θέλουν οι ταξιδιώτες
Σε όλες τις αγορές, η χαλάρωση και η αφιέρωση ποιοτικού χρόνου με αγαπημένα πρόσωπα παραμένουν οι κορυφαίοι λόγοι για να ταξιδέψουν, αλλά ο τρόπος με τον οποίο χαλαρώνουν οι άνθρωποι αλλάζει.
Ενώ οι παραδοσιακές αποδράσεις στην παραλία, οι αστικές περιπέτειες και οι εμπειρίες στη φύση εξακολουθούν να είναι δημοφιλείς, η έκθεση της BCG διαπιστώνει ότι οι ταξιδιώτες παρακινούνται όλο και περισσότερο από την πολιτιστική εξερεύνηση, τα καταφύγια υγείας και ευεξίας και τα πνευματικά ή θρησκευτικά ταξίδια. Ο γαστρονομικός τουρισμός γνωρίζει επίσης άνθηση, όπου οι Κινέζοι, Βιετναμέζοι και Ινδονήσιοι ταξιδιώτες κατέταξαν το φαγητό ως κορυφαίο κίνητρο.