Σύνταξη: tourismtoday.gr

Την σχέση που έχουν οι Γερμανοί τουρίστες με την τεχνητή νοημοσύνη (AI), σχετικά με τις αποδράσεις αποκαλύπτει έρευνα της Booking.com.
Τα δεδομένα σκιαγραφούν, μια ποικιλόμορφη εικόνα για τους ταξιδιώτες από την Γερμανία.

  • Το 85% είναι ενθουσιασμένο με την AI και το 71% είναι εξοικειωμένο με την τεχνολογία.
  • Παρά τον εκτεταμένο ενθουσιασμό, μόνο το 4% την εμπιστεύεται πλήρως.
  • Η πλειονότητα (90%) έχει τουλάχιστον μία ανησυχία σχετικά με τις επιπτώσεις της.
  • Μόνο το 8% αισθάνεται άνετα με την AI να λαμβάνει αποφάσεις ανεξάρτητα. Αυτό δείχνει ότι θέτουν σαφή όρια όσον αφορά την παροχή πλήρους ελέγχου στις αυτοματοποιημένες διαδικασίες.
  • Το 80% επιθυμεί να την χρησιμοποιήσει στον μελλοντικό προγραμματισμό για αποδράσεις.
  • Βοηθούς AI επιλέγει το 16%, με το εργαλείο να θεωρείται πλέον πιο αξιόπιστη πηγή από τους ταξιδιωτικούς bloggers (11%) και τους influencers σε social media (6%).
  • Οι Γερμανοί εμπιστεύονται περισσότερο μόνο τις συμβουλές των συναδέλφων τους (19%).

Βοήθεια έναντι αυτονομίας

  • Η τεχνητή νοημοσύνη έχει ενσωματωθεί βαθιά στην καθημερινή ζωή, με το 97% των Γερμανών να χρησιμοποιεί αναζήτηση με την υποστήριξη της.
  • Το 80% να χρησιμοποιεί προτάσεις ροής.
  • Το 68% ασχολείται με εργαλεία δημιουργικής AI.

Ωστόσο, η έλλειψη ανθρώπινης επαφής δημιουργεί αμφιβολίες, με το 35% να την θεωρεί απρόσωπη και η πλειονότητα να ελέγχει διπλά τα αποτελέσματα της ακόμη και όταν την εμπιστεύεται.

  • Το 45% ελέγχει πάντα τα γεγονότα.
  • Το 19% τσεκάρει μερικές φορές.
  • Μόνο το 4% την εμπιστεύεται πλήρως.

Αυτός ο δισταγμός δημιουργεί ένα σαφές όριο. Οι περισσότεροι Γερμανοί δεν είναι έτοιμοι να παραχωρήσουν την πλήρη λήψη αποφάσεων στην AI.

  • Μόνο το 8% αισθάνεται άνετα με την AI να λαμβάνει αποφάσεις ανεξάρτητα.
  • Το 28% παραμένει αβέβαιο.
  • Το 15% αισθάνεται πολύ άβολα, αρνούμενο να την εμπιστευτεί χωρίς ανθρώπινη έγκριση.

Η μεγαλύτερη ευκαιρία έγκειται στην τοποθέτηση της εν λόγω τεχνολογίας ως υποστηρικτικού εργαλείου που ενισχύει, αντί να αντικαθιστά, την ανθρώπινη κρίση.

Ο ρόλος της AI στα ταξίδια των Γερμανών

  • Η AI γίνεται γρήγορα βασικό κομμάτι της ταξιδιωτικής εμπειρίας των Γερμανών, με το 62% να αναμένει ότι ο αυτόνομος σχεδιασμός ταξιδιών θα γίνει ευρέως διαδεδομένος στο εγγύς μέλλον.
  • Οι μισοί (50%) την έχουν ήδη χρησιμοποιήσει σε κάποια πτυχή του ταξιδιού και από αυτούς, σχεδόν όλοι έχουν στραφεί σε αυτήν για σχεδιασμό ή κράτηση (95%) ή ενώ βρίσκονται ήδη σε ένα ταξίδι (93%). Αυτό αντανακλά τόσο την αυξανόμενη εξάρτηση από εργαλεία που υποστηρίζονται από την AI όσο και το άνοιγμα των τουριστών στην τεχνολογία που βελτιώνει τα ταξίδια τους.

Κατά τον σχεδιασμό μίας απόδρασης, οι ταξιδιώτες από τη Γερμανία την χρησιμοποιούν συχνότερα για να:

  • Αναζητήσουν προορισμούς και την καλύτερη εποχή για να επισκεφθούν (34%).
  • Βρουν τοπικές εμπειρίες ή πολιτιστικές δραστηριότητες (32%).
  • Λάβουν προτάσεις για εστιατόρια (31%).

Όταν ταξιδεύουν, οι Γερμανοί χρησιμοποιούν συχνότερα εργαλεία ΑΙ για μεταφράσεις (43%), προτάσεις για δραστηριότητες στον προορισμό (34%), προτάσεις εστιατορίων (31%) και πλοήγηση σε άγνωστα μέρη ή σε άγνωστα δίκτυα μεταφορών (33%).

Μετά την επιστροφή από διακοπές, η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται κυρίως για επεξεργασία φωτογραφιών, σύμφωνα με το 30%.

Πέρα από το γεγονός ότι τα ταξίδια γίνονται ευκολότερα και πιο αποτελεσματικά, ένα πλεονέκτημα που αναγνωρίζει το 51%, υπάρχει επίσης μια έντονη επιθυμία να χρησιμεύσει η AI ως δύναμη για το καλό.
Η πλειονότητα (63%) εκτιμά τις προτάσεις της που την βοηθά να αποφεύγει υπερπλήρεις προορισμούς ή τις ώρες αιχμής του ταξιδιού.
Οι τουρίστες λαμβάνουν όλο και περισσότερο υπόψη τον αντίκτυπο στην κοινότητα. Το 48% επιθυμεί να αναδεικνύει η AI εμπειρίες που ωφελούν θετικά τα τοπικά μέρη που επισκέπτονται.