
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Πολλές βασικές αγορές παρουσιάζουν ισχυρή αύξηση στην πρόθεση ταξιδιών σε προορισμούς με καθιερωμένα προγράμματα digital nomads, σύμφωνα με την ForwardKeys.
Αυτή η τάση αντανακλά την αυξανόμενη επιθυμία για εκτεταμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες που συνδυάζουν εργασία και αναψυχή, συχνά σε ηλιόλουστους, πλούσιους σε lifestyle προορισμούς.
Οι περιοχές που προσελκύουν με επιτυχία τους ψηφιακούς νομάδες καλωσορίζουν επίσης έναν ξεχωριστό τύπο ταξιδιώτη, που μένει πολύ περισσότερο από τον μέσο τουρίστα και συμβάλλει πιο ουσιαστικά στην τοπική οικονομία.
Για πολλούς εργαζόμενους εξ αποστάσεως, η ζωή σαν ντόπιος είναι μέρος της εμπειρίας. Από την ενοικίαση μακροχρόνιων καταλυμάτων μέχρι τις δαπάνες σε γειτονικές καφετέριες, χώρους συνεργασίας και κέντρα ευεξίας, αυτοί οι τουρίστες ενσωματώνονται στην καθημερινή ζωή και υποστηρίζουν τις τοπικές επιχειρήσεις με τρόπο που συνήθως δεν το κάνουν οι βραχυπρόθεσμοι επισκέπτες.
Ιαπωνία: Αυξάνεται η πρόθεση πριν από την κυκλοφορία της digital nomad visa
Η εισαγωγή της digital nomad visa στην Ιαπωνία τον Μάρτιο του 2024 πυροδότησε άνοδο στις αναζητήσεις πτήσεων απλής μετάβασης πολύ πριν από την επίσημη έναρξη.
Η αλλαγή πολιτικής, η οποία ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο, πυροδότησε μια ορατή αύξηση στις ταξιδιωτικές προθέσεις, υποδηλώνοντας ότι η ευέλικτη χάραξη πολιτικής, όταν συνδυάζεται με ισχυρή ψηφιακή προώθηση, μπορεί να δημιουργήσει αντίκτυπο στον πραγματικό κόσμο του τουρισμού.
Γερμανία εναντίον Αυστρίας: Η πολιτική κάνει τη διαφορά
Τα δεδομένα που συγκρίνουν τη Γερμανία και την Αυστρία τον Απρίλιο του 2025 υποδηλώνουν μια συσχέτιση μεταξύ της πολιτικής για τις θεωρήσεις και της διάρκειας διαμονής.
- Η Γερμανία, η οποία προσφέρει ειδική βίζα για ελεύθερους επαγγελματίες, προσέλκυσε υψηλότερο ποσοστό ταξιδιωτών απλής μετάβασης (41%) και μακράς διαμονής (7%).
- Η Αυστρία -χωρίς στοχευμένο πρόγραμμα τηλεργασίας- σημείωσε μια πιο ομοιόμορφη κατανομή στις κατηγορίες βραχείας (27%), μεσαίας (40%), μακράς διαμονής (5%) και απλής μετάβασης (28%).
Αυτές οι αντικρουόμενες επιδόσεις υποδηλώνουν μια πιθανή σύνδεση μεταξύ μακράς διαμονής και τηλεργαζομένων.
Προσέλκυση μιας νεότερης ομάδας που αναζητά εμπειρία
Οι προορισμοί ψηφιακών νομάδων δεν βλέπουν μόνο μεγαλύτερες διαμονές, αλλά προσελκύουν και νεότερους ταξιδιώτες.
Τα στοιχεία από πτήσεις, δείχνουν ότι το ποσοστό των νεότερων ταξιδιωτών στη Γερμανία είναι υψηλότερο από ό,τι στην Αυστρία, τόσο στις ηλικιακές ομάδες 18–25 (11,4% έναντι 8,4%) όσο και 26–35 (10,9% έναντι 8,1%), υπογραμμίζοντας την ισχυρότερη ελκυστικότητά τους μεταξύ των νεότερων, πιθανώς μετακινούμενων επαγγελματιών.
Αυτοί οι ταξιδιώτες συχνά βασίζονται περισσότερο στην εμπειρία, είναι τεχνολογικά καταρτισμένοι και έχουν την τάση να ξοδεύουν χρήματα σε τοπικό πολιτισμό, χώρους συνεργασίας, υπηρεσίες ευεξίας και είναι ένα πολύτιμο τμήμα για κάθε τουριστική οικονομία.
Όπως υπογραμμίζει ο Olivier Ponti, Διευθυντής Πληροφοριών και Μάρκετινγκ σε ForwardKeys, «οι ψηφιακοί νομάδες αντιπροσωπεύουν ένα πολύτιμο τμήμα για τις τουριστικές οικονομίες.
Μένουν περισσότερο, ξοδεύουν περισσότερα τοπικά και φέρνουν στους προορισμούς μια νεότερη, βασισμένη στην εμπειρία ενέργεια.
Με τις σωστές πολιτικές βίζας και τη στοχευμένη βάση δεδομένων, οι προορισμοί μπορούν να μετατρέψουν αυτό το κινητό εργατικό δυναμικό σε ένα μακροπρόθεσμο οικονομικό πλεονέκτημα.»