Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τις τελευταίες τάσεις στο μάρκετινγκ που επηρεάζουν σημαντικά τους τουρίστες της Gen Z στις αποφάσεις τους για ταξίδια, αποκαλύπτει ημερίδα στο πλαίσιο της Arabian Travel Market (ATM) 2024.

«Τα ταξίδια είναι μια από τις πιο περιζήτητες ασχολίες στη ζωή των ανθρώπων, τόσο πολύ που θα θυσίαζαν σχεδόν οτιδήποτε για να ξεφύγουν, τόνισε ο Marc-Antoine Simon, Διευθυντής κλάδου, Ταξίδια και Τουρισμός σε MENA στο TikTok.
Δυστυχώς, είναι μεγάλη η πιθανότητα να οδηγήσει μία απόδραση σε ανεπιθύμητη απογοήτευση».

  • Το 2023, μόνο το 45% των προορισμών ανταποκρίθηκαν ή ξεπέρασαν την τέλεια εικόνα που είχαν φανταστεί -λόγω sosial media– οι ταξιδιώτες.
  • Κατά μέσο όρο, οι τουρίστες ψάχνουν σε 38 διαφορετικούς ταξιδιωτικούς ιστότοπους για να καταλάβουν πού να πάνε, πώς να φτάσουν εκεί και πού να κάνουν κράτηση.
  • Το 58% εγκατέλειψε μια κράτηση επειδή η διαδικασία ήταν πολύ αγχωτική.

Ο Marc-Antoine Simon, εξήγησε ότι σήμερα, αυτή η επιθυμία να αναλάβουν τον έλεγχο της εμπειρίας αναζήτησης οδηγεί τους ταξιδιώτες να ανταλλάσσουν τις λέξεις-κλειδιά με ανθρώπινες λέξεις, τα ερωτήματα με τις κοινότητες και τις πληροφορίες με την εμβάθυνση.

«Οι τουρίστες χρειάζονται μια πλατφόρμα αναζήτησης που να προσφέρει γρήγορα αποτελέσματα με οπτικό περιεχόμενο που είναι κινητό και καθοδηγείται από την κοινότητα.
Με τη δημιουργία της δικής τους πλατφόρμας, έχουν εξαλείψει σημαντικά εμπόδια που κάποτε εμπόδιζαν το ταξίδι της προ-κράτησης και αυτές οι κοινότητες κάνουν τους προορισμούς viral εν μία νυκτί», πρόσθεσε.

Ένα τέλειο παράδειγμα της δύναμης του περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες είναι η Αλβανία, μια χώρα που συχνά παραβλέπεται ως τουριστικός προορισμός.
Αλλά το 2022, η χώρα κέρδισε ξαφνικά δημοτικότητα χάρη σε μια εισροή βίντεο που προβάλλουν τα τουριστικά της χαρακτηριστικά.

Ο αντίκτυπος ήταν σημαντικός, με τη Skyscanner να αναφέρει αύξηση 44% στις αναζητήσεις πτήσεων προς την Αλβανία από το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ από τις ΗΠΑ παρουσίασαν επίσης σημαντική άνοδο.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στον κεντρικό ρόλο των social media στην επιρροή των ταξιδιωτικών αποφάσεων του Gen Z και στο πώς αυτές οι πλατφόρμες μπορούν να αξιοποιηθούν για να μετατραπεί το ενδιαφέρον σε απτές τουριστικές δεσμεύσεις.

O Harris Whitbeck, υπουργός Τουρισμού στην Γουατεμάλα τόνισε τις επιτυχημένες στρατηγικές της χώρας του για την προσέλκυση τουριστών Gen Z. Σε αυτές δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα και τις φιλικές προς το περιβάλλον πρωτοβουλίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους.

«Η Gen Z είναι μια τεράστια αγορά για τη Γουατεμάλα, με υψηλή μόρφωση και περιέργεια. Με 78 εκατομμύρια ανθρώπους να χρησιμοποιούν το TikTok στη Λατινική Αμερική, το μάρκετινγκ του προορισμού γίνεται λευκή πλάκα, υπογράμμισε.

Ωστόσο, ενώ η κάλυψη από την κοινότητα από το TikTok είναι ευπρόσδεκτη, η Γουατεμάλα προτιμά επισκέπτες με μικρότερο αντίκτυπο στους πόρους.
Για να το πετύχουμε αυτό, θα πρέπει να αξιοποιήσουμε εργαλεία όπως η τεχνητή νοημοσύνη και τα μεγάλα δεδομένα για να προσαρμόσουμε τα μηνύματα μας στο σωστό κοινό».