
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η παγκόσμια αγορά σε ταξίδια bleisure αναμένεται να ξεπεράσει τα 4.219,5 δις δολάρια έως το 2034 από 709,2 δις που είναι φέτος, αναπτύσσοντας την επόμενη 10ετία σημαντικό CAGR 19,5%, σύμφωνα με το Future Market Insights (FMI).
Βασικός λόγος ανάπτυξης της είναι ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να εργάζονται από οπουδήποτε λόγω των ευέλικτων ρυθμίσεων εργασίας. Πολλοί εργαζόμενοι συνδυάζουν πλέον τα επαγγελματικά ταξίδια με δραστηριότητες αναψυχής.
Επίσης, ένας αυξανόμενος αριθμός αυτοαπασχολούμενων και digital nomads θέλουν μια ισορροπία μεταξύ εργασίας και ζωής. Επειδή μπορούν να δουλεύουν συχνά εξ αποστάσεως, ταξιδεύουν και εργάζονται ταυτόχρονα, εξερευνώντας νέα μέρη ενώ εξακολουθούν να κάνουν τη δουλειά τους. Ειδικά μεταξύ των νεότερων γενιών, αυτή η τάση έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα με την πάροδο του χρόνου.

Οι περισσότεροι επαγγελματίες ταξιδιώτες Millennials, σχεδιάζουν να συμπεριλάβουν τον ελεύθερο χρόνο όταν ταξιδεύουν για δουλειά, με περίπου 8 στους 10 να το κάνουν.
Καθώς περισσότεροι άνθρωποι υιοθετούν τον νομαδικό ψηφιακό τρόπο ζωής, έχουν βρει τρόπους να συνδυάζουν δουλειά και διασκέδαση. Σχεδόν οι μισοί από αυτούς δήλωσαν ότι σχεδίαζαν τις δικές τους δραστηριότητες αναψυχής ενώ βρίσκονταν σε επαγγελματικά ταξίδια.
Λόγω της ευελιξίας της απομακρυσμένης εργασίας, ορισμένοι επεκτείνουν τα ταξίδια τους για να περιλαμβάνουν διακοπές.
Το 2022, περισσότεροι από τους μισούς επέκτειναν τα ταξίδια μετά την πανδημία για καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Αυτό συνεχίζεται και αναμένεται να αυξήσει τη ζήτηση για ταξίδια bleisure, δίνοντας στους παρόχους υπηρεσιών την ευκαιρία να αναπτυχθούν παγκοσμίως.
Τα ξενοδοχεία μπορούν να προσελκύσουν επαγγελματίες ταξιδιώτες προσφέροντας πακέτα εκδρομών, προσχεδιασμένες δραστηριότητες και υπηρεσίες για τους συνεργάτες και τις οικογένειές τους.
Για παράδειγμα, η Hyatt εστιάζει στους επαγγελματίες ταξιδιώτες, αλλά από το 2022 περιλαμβάνει στην αγορά-στόχο της ταξιδιώτες bleisure.
Η ανάπτυξη του τουρισμού wellness παρουσιάζει μια πολλά υποσχόμενη ευκαιρία για τη βιομηχανία των ταξιδιών με ευχάριστη εργασία να επεκταθεί, να διαφοροποιηθεί και να προσελκύσει περισσότερους ταξιδιώτες που αναζητούν ολιστικές εμπειρίες.
Καθώς ο τουρισμός ευεξίας αυξάνεται, οι ταξιδιώτες του είδους έχουν περισσότερες επιλογές για χαλαρωτικές και αναζωογονητικές δραστηριότητες στις αποδράσεις τους.
Πόσο γρήγορα θα αναπτυχθεί η παγκόσμια βιομηχανία bleisure
Ο κλάδος αναμένεται να σημειώσει ρυθμό με CAGR 19,7% το πρώτο μισό της δεκαετίας, από το 2023 έως το 2033. Αυτό το CAGR προβλέπεται να μειωθεί ελαφρά στο 18,9% στο δεύτερο μισό του ίδιου χρονικού πλαισίου.
Το CAGR αναμένεται να ανέβει ξανά την προηγούμενη περίοδο, η οποία διαρκεί από το πρώτο εξάμηνο του 2024 έως το δεύτερο εξάμηνο του 2034, ξεκινώντας με CAGR 19,1% και αυξάνοντας με μεγαλύτερη δύναμη το δεύτερο εξάμηνο σε CAGR 19,8%.

Ο κλάδος αναμένεται να αναπτυχθεί γιατί ενδιαφέρονται μεγάλες εταιρείες για αυτόν. Οι ειδικοί σκέφτονται ότι οι δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια πρόκειται να ανακάμψουν πλήρως μέχρι το τέλος του 2024, σε σύγκριση με πριν από την πανδημία το 2019. Οι επιχειρήσεις ξοδεύουν πολλά χρήματα σε επαγγελματικά ταξίδια κάθε χρόνο.
Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες είναι σημαντικοί επειδή φέρνουν πολλά χρήματα. Γνωρίζοντας ότι θέλουν μια εύκολη και συνδεδεμένη εμπειρία χωρίς πολλές επιλογές, πολλές τουριστικές εταιρείες απλοποιούν τις διαδικασίες τους για να διαχειριστούν ολόκληρο το ταξίδι για τους πελάτες. Αυτό, αναμένεται να κάνει τις επιχειρήσεις να θέλουν περισσότερα ταξίδια bleisure.
Όσον αφορά την πληρωμή του ταξιδιού bleisure, περίπου το 80% των εταιρειών καλύπτουν το κομμάτι σε πτήσεις. Ορισμένες πληρώνουν ακόμη και για άλλα έξοδα, όπως ξενοδοχεία, ενοικιάσεις αυτοκινήτων και γεύματα, κάνοντας τα ταξίδια αναψυχής πιο ελκυστικά.
Πώς προσαρμόζονται τα ξενοδοχεία στην τάση της απομακρυσμένης εργασίας
Τα ξενοδοχεία αξιοποιούν την τάση της εξ αποστάσεως εργασίας προσφέροντας διαφορετικούς χώρους εργασίας για απομακρυσμένους εργαζόμενους. Για παράδειγμα, τα Savvy Hotels έχουν πλέον επιλογές διαμονής μεγαλύτερης διάρκειας, προσαρμόσιμες υπηρεσίες καθαρισμού, δωρεάν εξοπλισμό γυμναστικής στα δωμάτια και πολλά άλλα πρόσθετα, όπως ενοικίαση δωματίων κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Τα ξενοδοχεία και οι χώροι συνεργασίας συνεργάζονται για να κερδίσουν χρήματα μαζί. Η Hilton, για παράδειγμα, κυκλοφόρησε το Workspaces by Hilton, παρέχοντας ήσυχους χώρους εργασίας με μεγάλα γραφεία, εγκαταστάσεις γραφείου και ισχυρό Wi-Fi για εστιασμένη απομακρυσμένη εργασία.
“Μάννα εξ’ ουρανού” για τη βιομηχανία της φιλοξενίας οι ταξιδιώτες bleisure
Οι αποδράσεις bleisure ανοίγουν νέες ευκαιρίες στη φιλοξενία και δημιουργούν έναν νέο τύπο τουρίστα που συνδυάζει επαγγελματικά ταξίδια και ταξίδια αναψυχής.
Αυτή η τάση επιτρέπει στα ξενοδοχεία και σε άλλες επιχειρήσεις φιλοξενίας να προσαρμόζονται και να προσφέρουν προσαρμοσμένες εμπειρίες για αυτούς.
Πολλοί ταξιδιώτες του είδους επιλέγουν πλέον τα ίδια καταλύματα, δίνοντας στα ξενοδοχεία την ευκαιρία να αναδείξουν τη χαλαρωτική τους πλευρά και να προσφέρουν εξαιρετικές εμπειρίες για να προσελκύσουν επαναλαμβανόμενες επιχειρήσεις.
Τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία προσφέρουν επίσης πακέτα εργασίας που επιτρέπουν στους χρήστες να εργάζονται εξ αποστάσεως από ελκυστικές τοποθεσίες. Ταξιδιωτικά γραφεία όπως το Thomas Cook, το MakeMyTrip και το Yatra παρέχουν μια ποικιλία τοποθεσιών που δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια, ενώ προσφέρουν δραστηριότητες χαλάρωσης και μετά την εργασία παράλληλα με την εργασία και τις συναντήσεις.
Η ανάπτυξη της βιομηχανίας MICE παγκοσμίως αναμένεται να συμβάλει θετικά στην άνοδο αυτής της τάσης.
Τι αναζητούν οι ταξιδιώτες bleisure
Μια άλλη μεγάλη τάση στη βιομηχανία του τουρισμού bleisure είναι η εστίαση στα ηθικά και βιώσιμα ταξίδια. Οι ταξιδιώτες αναζητούν φιλικές προς το περιβάλλον και υπεύθυνες επιλογές, συνειδητοποιώντας τον αντίκτυπο τους στο περιβάλλον.
Οι επιχειρήσεις που προσφέρουν ηθικές και βιώσιμες ταξιδιωτικές εμπειρίες θα έχουν μεγάλη ζήτηση από τους bleisure τουρίστες.
Οι ηγέτες της αγοράς σε bleisure ταξίδια
- Οι εταιρείες στο επίπεδο 1 που ηγούνται της βιομηχανίας bleisure είναι μεγάλα ονόματα όπως η Marriott International, η Hilton, η Hyatt Hotels, η Accor Hotels και η InterContinental Hotels Group (IHG). Αποφέρουν περίπου 297,2 δις δολάρια, που είναι το 50% του παγκόσμιου μεριδίου της.
Είναι γνωστές για τις εξαιρετικές υπηρεσίες τους σε πολλούς προορισμούς που επιλέγουν οι ταξιδιώτες για επαγγελματικούς και ψυχαγωγικούς σκοπούς.
Κυριαρχούν επειδή έχουν πολλά ακίνητα, είναι γνωστές και προσφέρουν πολλές διαφορετικές υπηρεσίες για τους ταξιδιώτες. - Στο επίπεδο 2 είναι η Airbnb, η Expedia Group, η Booking Holdings, η American Express Global Business Travel και η CWT που κατέχουν περίπου το 35% του παγκόσμιου μεριδίου αξίας του κλάδου, αξίας 208 δις δολαρίων.
Αν και δεν είναι τόσο μεγάλες όσο του επιπέδου 1 που κυριαρχούν, οι ταξιδιώτες τις προτιμούν επειδή προσφέρουν εξαιρετικές και προσιτές υπηρεσίες.
Τα καταφέρνουν καλά καθώς είναι καινοτόμες και χρησιμοποιούν τεχνολογία για να προσφέρουν στους πελάτες εξατομικευμένες εμπειρίες και εύκολη κράτηση. - Στο επίπεδο 3 είναι η WeWork, η TripAdvisor, η Tiqets, η KAYAK και η Sonder. Παρόλο που είναι μικρότερες από τις προαναφερόμενες, αποφέρουν περίπου 89,1 δις δολάρια, με μερίδιο 15% της βιομηχανίας.
Αυτό που τις κάνει ξεχωριστές είναι ότι έχουν νέες ιδέες και ειδικές υπηρεσίες που αρέσουν πολύ σε ορισμένους ταξιδιώτες.
Εάν συνεχίσουν να αποκτούν περισσότερους πελάτες και να προσφέρουν νέα πράγματα, μπορούν να γίνουν ισχυροί ανταγωνιστές και να αλλάξουν τα πράγματα στον κλάδο.
Περιφερειακή ανάπτυξη
Σε Βόρεια Αμερική, οι ΗΠΑ προηγούνται και οδεύουν προς άνοδο στο 5,3% ετησίως έως το 2034.
Στην Ευρώπη, το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η κορυφή στον κλάδο του τουρισμού bleisure και αναμένεται να σημειώσει πρόοδο στο 5,7% ετησίως έως το 2034.
Σε Ασία-Ειρηνικό, η Ινδία βρίσκεται σε καλό δρόμο να αναπτυχθεί ταχύτερα από την Κίνα, με ετήσιο ρυθμό 29,6% σε σύγκριση με το 27,8% της Κίνας μέχρι το 2034.

Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους ενισχύουν την αγορά σε ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ αναμένεται να ηγηθούν της βιομηχανίας bleisure της Βόρειας Αμερικής λόγω περισσότερων εξερχόμενων τουριστών.
Ο κλάδος πρόκειται να αναπτυχθεί περαιτέρω λόγω παραγόντων όπως οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στην χώρα και η αυξανόμενη προτίμηση για ένα άνετο περιβάλλον εργασίας στα ταξίδια.
Με περισσότερες επιχειρηματικές δραστηριότητες, πολλοί οργανισμοί συνεργάζονται με εταιρείες τουρισμού για να προσφέρουν άνεση, ψυχαγωγία και αναψυχή. Αυτές οι τάσεις θα ενισχύσουν τις πωλήσεις στις ΗΠΑ τα επόμενα χρόνια.
Το αναμενόμενο 5,3% CAGR για την αγορά τουρισμού bleisure των ΗΠΑ δείχνει ότι είναι κορεσμένη τώρα. Επιπλέον, σε αυτή τη χώρα, λιγότεροι άνθρωποι σχεδιάζουν να παρατείνουν τα ταξίδια τους, σε αντίθεση με τις περισσότερες άλλες χώρες, οι οποίες σημειώνουν αύξηση.
Αυτό μπορεί να οφείλεται στην περιορισμένη ετήσια άδεια ή στη μικρότερη ευελιξία στην εργασία και όχι στην έλλειψη ενδιαφέροντος από τους υπαλλήλους. Οι ΗΠΑ έχουν το δεύτερο χαμηλότερο όριο αμειβόμενων διακοπών στον κόσμο, με μέσο όρο μόνο 10 ημέρες το χρόνο.
Μέχρι το τέλος της περιόδου πρόβλεψης, ωστόσο, ο Καναδάς πρόκειται να καθιερωθεί ως βασική αγορά για επαγγελματικά ταξίδια με αναψυχή με CAGR 23,4%.
Οι επιχειρηματικές εκδηλώσεις οδηγούν την τουριστική οικονομία του Καναδά , αποτελώντας το 40% του συνόλου των τουριστικών δαπανών.
Οι επαγγελματίες επισκέπτες συχνά επιστρέφουν αργότερα για διακοπές με φίλους και οικογένεια, προσθέτοντας περισσότερα τουριστικά δολάρια. Οι επιχειρηματικές εκδηλώσεις παρουσιάζουν τον Καναδά, επεκτείνουν την τουριστική περίοδο και προσελκύουν επιχειρηματίες που ξοδεύουν διπλάσια χρήματα από τους ταξιδιώτες αναψυχής.
Η ισχυρή κουλτούρα των επαγγελματικών ταξιδιών του Ηνωμένου Βασιλείου
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι κορυφαίος προορισμός για επαγγελματικά ταξίδια στην Ευρώπη και παγκοσμίως, ειδικά για εμπορικές εκθέσεις και συνέδρια. Οι επαγγελματικές διαμονές σε αυτή τη χώρα αυξάνονται ταχύτερα από ό,τι σε άλλα μέρη της Ευρώπης, ειδικά για ξένους επισκέπτες.
Η χώρα είναι πλέον η νούμερο ένα επιλογή για τους Αμερικανούς που συνδυάζουν δουλειά και αναψυχή. Εταιρείες στις ΗΠΑ επιτρέπουν τώρα και ακόμη και προωθούν τους υπαλλήλους να επεκτείνουν τα ταξίδια εργασίας στα Σαββατοκύριακα και να προγραμματίζουν εξόδους μεταξύ των συναντήσεων.
Αυτή η ισχυρή τάση επαγγελματικών ταξιδιών ση χώρα αναμένεται να συνεχίσει να τονώνει τη βιομηχανία στο μέλλον. Ωστόσο, η χώρα δεν αναμένει ότι τα επαγγελματικά ταξίδια θα επιστρέψουν στα προ πανδημίας επίπεδα.
Η έρευνα δείχνει ότι περισσότεροι από τους μισούς εργαζομένους που έκαναν τρία ή περισσότερα επαγγελματικά ταξίδια πριν από την πανδημία δεν περιμένουν ποτέ να ξαναπάρουν ένα. Ως αποτέλεσμα, η αγορά στο Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να παρουσιάσει ένα μέτριο CAGR της τάξης του 5,7%.
Η Ινδία θα ηγηθεί της βιομηχανίας στη Νότια Ασία με αυξημένες επενδύσεις
Η Ινδία αναδεικνύεται ως το νέο hotspot για ταξιδιωτικές δραστηριότητες bleisure. Η αγορά τουρισμού αναψυχής στην Ινδία προβλέπεται να επεκταθεί σε CAGR 29,6%.
Παράλληλα, είναι η δεύτερη χώρα στον κόσμο για τουρίστες bleisure. Πρόκειται να ηγηθεί της βιομηχανίας τουρισμού ψυχαγωγίας στη Νότια Ασία λόγω περισσότερων επενδύσεων στον τουρισμό. Η ανάπτυξη των διεθνών επιχειρήσεων στην χώρα θα ενισχύσει επίσης τα ταξίδια bleisure τα επόμενα χρόνια.
Οι πωλήσεις αεροπορικών εισιτηρίων στην Ινδία έχουν ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα το 2023, καθιστόντας το πιο κερδοφόρο έτος μέχρι στιγμής.
Το υπουργείο Τουρισμού της Ινδίας προωθεί τα ταξίδια MICE για να ενθαρρύνει τη μεγαλύτερη διαμονή και τις επισκέψεις σε αξιοθέατα εκτός μεγάλων πόλεων.
Κανάλια για κρατήσεις
Σχετικά με τα κανάλια για κρατήσεις, τα διαδικτυακά θα κυριαρχήσουν κατέχοντας μερίδιο 39,5% το 2024.
Οσον αφορά στις εφαρμογές, η κατηγορία των επιχειρήσεων θα αναδειχθεί ως ο οριστικός νικητής τους με μερίδιο 59,4% φέτος.