
Τα αεροπορικά ταξίδια αναμένεται να παραμείνουν στάσιμα, με μόνο περίπου το 2% των ταξιδιωτών να αναμένει να πετάξει περισσότερο τα επόμενα πέντε χρόνια.
Αντίθετα, τα σιδηροδρομικά ταξίδια βιώνουν εντυπωσιακή άνοδο με τους Ευρωπαίους να δείχνουν σαφή προτίμηση προς αυτά για τις μετακινήσεις τους.
Αυτό αναφέρουν τα ευρήματα έρευνας σε 11.000 άτομα που ανατέθηκε από τον κατασκευαστή σιδηροδρόμων Hitachi Rail, διαπιστώνοντας ότι σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες σκοπεύουν να ταξιδεύουν περισσότερο με τρένο και λιγότερο με αεροπλάνο τα επόμενα πέντε χρόνια.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, πάνω από επτά στους δέκα δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιούσαν περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς εάν ήταν καλύτερα συνδεδεμένα και πάνω από τους μισούς θα τα χρησιμοποιούσαν ακόμη και αν κοστίζουν περισσότερο.
Τα σιδηροδρομικά ταξίδια βρίσκονται σε άνοδο στην Ευρώπη
Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι πολίτες σε χώρες της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής αναμένουν ότι τα σιδηροδρομικά ταξίδια θα αυξηθούν τα επόμενα χρόνια εις βάρος των πτήσεων.
- Τα σιδηροδρομικά ταξίδια αντιπροσωπεύουν ήδη περίπου το ένα τρίτο (29%) των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων – εκείνων που διαρκούν 2,5 ώρες ή περισσότερο.
- Το ένα τρίτο των ερωτηθέντων αναμένει επίσης να ταξιδέψει περισσότερο με τρένο τους επόμενους 12 μήνες.
- Για τα σιδηροδρομικά ταξίδια τα επόμενα πέντε χρόνια, αυτό αυξάνεται στο 40% μεταξύ των χωρών και στο 49% μεταξύ των πόλεων.
- Αντίθετα, τα αεροπορικά ταξίδια αναμένεται να παραμείνουν στάσιμα, με μόνο περίπου το 2% να αναμένει να πετάξει περισσότερο την ίδια χρονική περίοδο.
Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι προβλέπουν ότι τα ταξίδια με αυτοκίνητο θα αυξηθούν, αλλά κατά 50% λιγότερο από τα σιδηροδρομικά.
Οι Ευρωπαίοι υπέρ της απαγόρευσης πτήσεων για μικρές αποστάσεις
Η προθυμία για περισσότερα σιδηροδρομικά ταξίδια στο μέλλον συμπληρώνεται επίσης από μια σαφή πλειοψηφία (62%) που υποστηρίζει τη νομοθεσία για την απαγόρευση των πτήσεων μικρών αποστάσεων όπου υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για τρένα υψηλής ταχύτητας.
Στην Ευρώπη, όπου υπάρχει αυξανόμενος αριθμός σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας, η υποστήριξη αυξάνεται στο 67%. Τέτοια νομοθεσία έχει ήδη θεσπιστεί στη Γαλλία και έχει προταθεί και στην Ισπανία.