Στήριξη μέσω των ναυλώσεων στην εισηγμένη στο Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία του Ομίλου, τη Stealthgas, παρέχει ο Χάρης Βαφειάς.

Ο κ. Βαφειάς, διευθύνων σύμβουλος της Stealthgas, μέσω της private εταιρείας του, της Emihar Petroleum, ναύλωσε δύο πλοία της Stealthgas. Η συμφωνία ναύλωσης είναι συνολικού ύψους 43 εκατ. ευρώ, ποσό που είναι κατά 5 εκατ. ευρώ υψηλότερο από ό,τι θα αποκόμιζε η Stelathgas εάν ναύλωνε το πλοίο της με τους όρους που επικρατούν αυτή τη στιγμή στην αγορά.

Η ιδιωτική εταιρεία του κ. Βαφειά επιβαρύνθηκε δηλαδή με πέντε εκατομμύρια δολάρια.

Αναλυτικότερα, μέσα σε δύο μήνες, η Stealthgas χρονοναύλωσε σε τρίτους εννέα πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG) και ένα product tanker.

Μεταξύ αυτών των ναυλώσεων περιλαμβάνεται η ναύλωση του product tanker «Alpine Endurance», στην Emihar Petroleum Inc για τέσσερα χρόνια στα 15.800 δολάρια ημερησίως, περίπου 2.300 δολάρια πάνω από την αγορά.

Επίσης περιλαμβάνεται η ναύλωση του «Gas Esco» μεταφορικής ικανότητας 7.500 κ.μ. LPG, που παραδίδεται από τα ναυπηγεία Kanrei της Ιαπωνίας τον Ιούνιο. Το πλοίο ναυλώθηκε από την Emihar Petroleum Inc για πέντε χρόνια με ναύλο 337.250 δολάρια μηνιαίως.

Οπως τονίζουν κύκλοι της Stealthgas, κανένας άλλος εφοπλιστής δεν έχει ναυλώσει πλοία της εισηγμένης του μέσω τρίτης εταιρείας σε υψηλότερα επίπεδα από τη ναυλαγορά, για να βοηθήσει την εταιρεία του και να στηρίξει τους μετόχους του. Μόνο στο παρελθόν είχε κάνει κάτι ανάλογο ο κ. Βαγγέλης Μαρινάκης, με την Capital Product Partners.

Τα υπόλοιπα πλοία της Stealthgas που ναυλώθηκαν από τρίτους είναι τα «Gas Elixir», το οποίο ναυλώθηκε για 3,5 χρόνια σε κρατική εταιρεία πετρελαίου της Μ. Ανατολής, το «Gas Shuriken», το οποίο ναυλώθηκε για δύο χρόνια σε εταιρεία πετρελαίου της Α. Ανατολής, το «Gas Defiance», το οποίο ναυλώθηκε για δύο χρόνια επίσης στην ίδια εταιρεία πετρελαίου της Α. Ανατολής, το «Gas Cathar» ναυλώθηκε για ένα χρόνο σε gas trader, το «Gas Flawless» ναυλώθηκε για έξι μήνες σε oil trader, το «Gas Premiership» ναυλώθηκε για δύο ακόμη μήνες σε κρατική εταιρεία πετρελαίου της Ν. Αμερικής, το «Gas Crystal» ναυλώθηκε για τρεις μήνες σε gas trader και τέλος το «Gas Moxie» ναυλώθηκε για άλλους δύο μήνες σε gas trader.

Το μέσο εισόδημα από αυτές τις παραπάνω ναυλώσεις (εκτός του product tanker) ανέρχεται σε 11.000 δολάρια ημερησίως περίπου και έχουν ήδη εξασφαλιστεί έσοδα περίπου 70 εκατ. δολαρίων για φέτος.

Ανοδος 53,75%

Η μετοχή της Stealthgas από την αρχή του έτους εμφανίζει άνοδο 53,75%, κλείνοντας την προηγούμενη Παρασκευή στα 6,15 δολ. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Βαφειά προχώρησε πρόσφατα στην παραγγελία τεσσάρων νέων πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG) στα ναυπηγεία STX της Κορέας, μέσω της Brave Maritime, συνολικής αξίας 200 εκατ. δολ. συμπεριλαμβανομένης της οψιόν για άλλα τέσσερα.

Λάμπρος Καραγεώργος

Πηγή: Ναυτεμπορική