Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Eurostar θα επεκτείνει τα δρομολόγια της προς Φρανκφούρτη και Γενεύη, σε μια προσπάθεια να απομακρύνει τους ταξιδιώτες από τις πτήσεις.

Οι διαδρομές με τρένο προς τη Γερμανία και την Ελβετία θα μπορούσαν να ξεκινήσουν από τις «αρχές της δεκαετίας του 2030».

Θα εξυπηρετούνται από έναν στόλο έως και 50 νέων τρένων που η Eurostar σχεδιάζει να παραγγείλει με κόστος 2 δις ευρώ για χρήση σε υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας μέσω της σήραγγας της Μάγχης, καθώς και σε διαδρομές σε όλη την ήπειρο που προηγουμένως ήταν υπό την επωνυμία Thalys.

Η Φρανκφούρτη και η Γενεύη έχουν επιλεγεί λόγω της κοινής τους θέσης ως χρηματοοικονομικών κόμβων, οι οποίοι είναι επίσης δημοφιλείς για ταξίδια αναψυχής.

Ο χρόνος ταξιδιού θα είναι περίπου πέντε ώρες μεταξύ Λονδίνου και Φρανκφούρτης ή πέντε ώρες και 20 λεπτά μέχρι τη Γενεύη.

Βραχυπρόθεσμα, θα προστεθεί μια τέταρτη καθημερινή διαδρομή προς Ρότερνταμ και Άμστερνταμ από τις 9 Σεπτεμβρίου και μια πέμπτη από τα μέσα Δεκεμβρίου.

  • Η Eurostar πέτυχε κέρδη 346 εκατομμυρίων ευρώ για το 2024, με έσοδα αυξημένα 2%  στα 2 δις ευρώ, λόγω της αύξησης των επιβατών που ταξιδεύουν και της στοχευμένης διαχείρισης κόστους ενόψει ενός «δύσκολου οικονομικού κλίματος, που οφείλεται στον υψηλό πληθωρισμό και τις αυξήσεις στα πάγια έξοδα».
  • Ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε 5% σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας τα 19,5 εκατομμύρια.

Η Gwendoline Cazenave, διευθύνουσα σύμβουλος της Eurostar, δήλωσε ότι πιστεύει πως πολλοί επιβάτες ήταν διατεθειμένοι να κάνουν μεγαλύτερα ταξίδια με τρένο αντί να πετάξουν, καθώς «θέλουν να ταξιδεύουν με πιο βιώσιμο τρόπο».

Ωστόσο, είπε ότι το άνοιγμα νέων διαδρομών απαιτεί «χρόνο, επενδύσεις, εμπειρογνωμοσύνη, τεράστια ποσότητα ενέργειας και συνεργασιών».

Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ελβετία υπέγραψαν μνημόνιο συμφωνίας τον περασμένο μήνα με στόχο την καθιέρωση απευθείας σιδηροδρομικών γραμμών μεταξύ των δύο χωρών.

Η Eurostar είχε το μονοπώλιο στις υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας μέσω της σήραγγας της Μάγχης από τότε που άνοιξε το 1994, αλλά τώρα αντιμετωπίζει τρεις νέους ανταγωνιστές που ελπίζουν να ξεκινήσουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες το 2029.

Το Office of Rail and Road αναζητά στοιχεία από την Eurostar και πιθανούς ανταγωνιστές, ώστε να μπορέσει να αποφασίσει για τον καλύτερο τρόπο κατανομής της πλεονάζουσας χωρητικότητας σε μια κρίσιμη αποθήκη συντήρησης τρένων υψηλής ταχύτητας στο βόρειο Λονδίνο.

Η Eurostar λειτουργεί αυτήν τη στιγμή από το Λονδίνο St Pancras προς προορισμούς όπως το Άμστερνταμ, οι Βρυξέλλες και το Παρίσι.