
Άνοδος από Ευρώπη, ΗΠΑ και Κίνα
Η Κωνσταντινούπολη καταγράφει ιστορικά υψηλές πληρότητες στα ξενοδοχεία της αυτό το φθινόπωρο, καθώς η ζήτηση από την Ευρώπη, τις Ηνωμένες Πολιτείες και –όλο και περισσότερο– την Κίνα, ξεπερνά κάθε προσδοκία.
Οι κρατήσεις συνεχίζονται δυναμικά και για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο, επιβεβαιώνοντας ότι η πόλη εξελίσσεται σε προορισμό για όλο τον χρόνο.
Σύμφωνα με την Ένωση Ξενοδόχων Τουρκίας (TÜROB), η Κωνσταντινούπολη υποδέχθηκε 12,4 εκατ. ξένους επισκέπτες το διάστημα Ιανουαρίου–Αυγούστου 2025, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 34,9% του συνόλου των διεθνών αφίξεων της χώρας.
Η πρόεδρος της TÜROB, Müberra Eresin, σημειώνει ότι η παγκόσμια ταξιδιωτική δραστηριότητα μετατοπίζεται χρονικά λόγω οικονομικών συνθηκών και νέων προτιμήσεων:
«Η ζήτηση αυξήθηκε από τα μέσα Ιουλίου και τόσο οι πληρότητες όσο και οι τιμές δωματίων ανέκαμψαν. Ο Αύγουστος και ο Σεπτέμβριος ήταν δυνατοί μήνες, και οι προσδοκίες για τον Οκτώβριο είναι επίσης θετικές», δήλωσε.
Παρά την επιβράδυνση των αφίξεων από τη Μέση Ανατολή, η Eresin τόνισε ότι οι αγορές της Ευρώπης και της Ασίας, ιδίως η Κίνα, ενισχύονται σημαντικά, συμβάλλοντας στη σταθεροποίηση του ξενοδοχειακού τομέα.
Η αλλαγή εποχής στο τουριστικό προφίλ της Τουρκίας
Ο επικεφαλής επιχειρήσεων της Wyndham Hotels & Resorts στην Τουρκία, Arcan Bayraktaroğlu, υπογράμμισε ότι η χώρα έχει ξεπεράσει την παραδοσιακή εικόνα του «ήλιος-θάλασσα-άμμος»:
«Οι ταξιδιώτες ξεκινούν από την Κωνσταντινούπολη και συνεχίζουν σε άλλες πόλεις. Η δύναμη του brand της Κωνσταντινούπολης ενισχύει τον αστικό τουρισμό σε εθνικό επίπεδο», ανέφερε.
Η αλλαγή του κλίματος παίζει επίσης ρόλο: οι ολοένα πιο ζεστοί καλοκαιρινοί μήνες ωθούν τους τουρίστες να επιλέγουν το φθινόπωρο ως ιδανική περίοδο ταξιδιού.
Αντίστοιχα, ο πρόεδρος της Dedeman Hospitality, Ergün Demiray, επισήμανε ότι το φθινόπωρο ευνοείται από τρεις παράγοντες: την ολοκλήρωση της θερινής περιόδου, το πλούσιο πολιτιστικό πρόγραμμα (όπως η Μπιενάλε και η Contemporary Istanbul) και την επιστροφή των συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων που ενισχύουν τα επαγγελματικά ταξίδια.
Ο Hasan Ekmen, περιφερειακός διευθυντής της Barceló Hotel Group για την Τουρκία, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει φιλοξενήσει επισκέπτες από 162 χώρες μέσα στο 2025, με ισχυρή ζήτηση από Ευρώπη και Αμερική, αυξανόμενο ενδιαφέρον από την Ασία και σταθερή πορεία από τη Ρωσία και τη Γερμανία.
Η Κωνσταντινούπολη ενισχύει τη θέση της στην Ευρώπη
Η θετική δυναμική αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι και τον Νοέμβριο, με τα ξενοδοχεία της πόλης να διατηρούν υψηλές πληρότητες και σταθερές μέσες τιμές. Παρά τις προκλήσεις που μπορεί να φέρει το 2026, οι επαγγελματίες του κλάδου εμφανίζονται αισιόδοξοι, επισημαίνοντας ότι η ποικιλία των αγορών, η πολιτιστική ζωντάνια και η ενισχυμένη αεροπορική συνδεσιμότητα καθιστούν την Κωνσταντινούπολη έναν από τους πιο ανθεκτικούς και ελκυστικούς προορισμούς της Ευρώπης.